31 982 läst · 107 svar
32k läst
107 svar
Husdrömmar: Makeover av ett 50-talshus med 70-tals tillbyggnad
Jag tycker inte att materialet trä i sig är problemet, träaltan kan bli fantastiskt vackert på rätt plats.
I det här fallet fanns det en väldigt fin altan i sten som man gjorde om genom att sätta något som såg ut som byggmax enklaste impregnerade trä. Hade de gjort ett genomtänkt val för att förhöja husets funktion eller hur det ser ut hade nog de flesta förstått det. Att säga att man ska lägga trä för utemöblernas skulle är lite av ett skämt.
Min favoritdesign för en altan är nog Andreas Martin Löf.
I det här fallet fanns det en väldigt fin altan i sten som man gjorde om genom att sätta något som såg ut som byggmax enklaste impregnerade trä. Hade de gjort ett genomtänkt val för att förhöja husets funktion eller hur det ser ut hade nog de flesta förstått det. Att säga att man ska lägga trä för utemöblernas skulle är lite av ett skämt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 234 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 234 inlägg
Jag reagerade direkt i programmet när nån av dem nämnde att de valt ett väl dyrt material, och då mannen snabbt inflikade att "Det får vi snabbt igen".. Då förstod jag att detta inte var något de tänkt behålla utan något de bara skulle renovera upp och tjäna en hacka på. Det är inget fel att göra så om programmet handlat om folk som rustar upp och säljer, men det känns inte som en "Husdröm" eller att det framgått i avsnittet att det var just detta de skulle göra.
Sen förstår jag att de inte visade badrum 1 som förra ägarna renoverade året innan de nya ägarna fuskrenoverade det andra badrummet. Det här motivet är nog det värsta jag vet på badrumsväggar. =)
Sen förstår jag att de inte visade badrum 1 som förra ägarna renoverade året innan de nya ägarna fuskrenoverade det andra badrummet. Det här motivet är nog det värsta jag vet på badrumsväggar. =)
Jo reagerade på det också. Undra om det är en matta som är satt utanpå kaklet...Fruktsallad skrev:Jag reagerade direkt i programmet när nån av dem nämnde att de valt ett väl dyrt material, och då mannen snabbt inflikade att "Det får vi snabbt igen".. Då förstod jag att detta inte var något de tänkt behålla...
Tänkte på det - om man rotar i ett badrum som är äldre än ett visst antal år - är det inte ett krav att brunnen ska bytas?
Så du menar att en hantverkare med våtrumscertifikat inte vet vad han sysslar med?M Mattis_ skrev:
Stickan
Jo. Och här har man ju byggt det smakfullt som en del i huset.A Andreas_jti skrev:Jag tycker inte att materialet trä i sig är problemet, träaltan kan bli fantastiskt vackert på rätt plats.
[bild]
När jag klagar på trädäck är det för att det är något man "ska ha" och många män verkar ha det som terapi från familjen på somrarna att spika på.
Inget fel i det. Men jag tror att man med omvårdnad hade fått den där stenen att se grym ut.
(I övrigt tycker jag nog att det visar varför inrednings och vanliga arkitekter inte ska blandas ihop någonstanns., De är bra på olika saker)
Hela grejen verkar knasig. Har inte sett programmet men damen tycks ha en dold agenda.Redaktionen skrev:
Huset är inte besiktigat, och de visar inga bilder eller ens planlösning av källaren, trappan vid köket är inte heller med på planlösningen i programmet, och de dränerade ju inte om vad man kunde se i programmet, döljer de något där nere tro som gör det svårsålt?
Ja var det tydligen redovisat. Husdrömmen var att sälja med vinst. Fy så dåligt.Fruktsallad skrev:
Ja det är ju det klassiska när man kollar på objekt. Utrymmen på planlösningen som inte är fotade alls... Det ger direkt dåliga vibbar.T Thullen skrev:
Den trappan var ju verkligen helt missad i både bilderna hos mäklaren men även så missadejag den i tv-programmet...