52 282 läst · 201 svar
52k läst
201 svar
Husdrömmar: Bygger lada för compact living
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Kl-trä eller CLT. Korslimmat trä. Modern trästomme.P pjkw skrev:
Var inte 7 Mkr inkl tomt då?
Kul att se en proffsig byggare. Alltså inte familjen utan företaget dom anlitat.
Tomten var "bara" 2,1 miljoner.
För stort för att kallas compact-living alltså! Jisses, det är ju över 100 m2! Möjligen är det ett compact-living för ett helt fotbollslag!
I övrigt älskar jag lite lada-look rent utseendemässigt och huset i sig blev trevligt och fint.
Själv skulle jag valt helt andra ytskikt och färger, men det är ju bara en smaksak!
Dock tyckte jag det var snordyrt för relativt ”enkelt”, inte superlyxigt bygge.
I övrigt älskar jag lite lada-look rent utseendemässigt och huset i sig blev trevligt och fint.
Själv skulle jag valt helt andra ytskikt och färger, men det är ju bara en smaksak!
Dock tyckte jag det var snordyrt för relativt ”enkelt”, inte superlyxigt bygge.
Sorry, men kallar ni det där för en artikel? Ni gör ju inget annat än att skriva ett referat och bara upprepa allt det som sades i programmet. Artikeln tillförde ingenting. Kunde ni åtminstone inte ha försökt kontakta dem och ställa lite följdfrågor?Redaktionen skrev:I del 5 av Husdrömmar 2021 får vi följa Daniel och Jeanette som bygger en arkitektritad minimalistisk lada som smälter in i den stora naturtomten utanför Göteborg. Huset är utformat med så få kvadratmeter som möjligt med compact living i åtanke. Det är härligt att se ett så välprojekterat husbygge där det mesta går som på räls.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Bygger lada för compact living
Håller med, kan inte förstå att men låter barn vara så nära maskiner. Även att dom kunde gå lite fritt runt kranbil osv. Även anmärknigsvärt att TV1 inte reageradeJ jocke31 skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Alla som gillar gulliga grisar räcker upp en klöv!
Ett hus lite längre in på gatan gick för 5,510,000 för knappt ett år sedan, 520,000 över utgångspris. Byggt 1987, 1500m2 tomt.L larka742 skrev:
Ett annat hus 100-talet meter österut gick för 4,950,000 för 4 år sedan, 800,000 över utgångspriset, Byggt 1984, 1300m2 tomt.
Så jag räcker upp min hand!
Jag tyckte också om hans inställning (och samspelet mellan paret). De hade en ödmjuk attityd inför projektet, lyssnade på råd, hade insikt om att de inte klarade allt själv och växte med uppgiften. Mycket trevligare i jämförelse med den kaxiga ”hur svårt kan det va?” attityden som jag har aningen svårt med.U UniktLik skrev:
Redigerat: