992 477 läst · 801 svar
992k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Du har bra syn, mer än vd jag såg först.petterg skrev:
Stämmer bra. Roboten stod o utövade rysk/polsk julafton mitt ute på gräsmattan när jag kom hem från semestern häromdagen (står omnämnt om det i Indego tråden).
Så igår fick den åka "ambulans" till sjukan igår i Danmark :=)
Självbyggare
· Stockholm
· 9 931 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Hej
Börjar med funderar på att bygga ett litet krypin, men den står på norrsidan, så skuggig och fint, så kanske ej behövs?
Varför har ej AM 220Ac Regnsensor? Har tom Biltemas klippare, eller är det dåligt att ha denna sensor?
Men den bästa sommarjobbaren som nånsin anställts!
Börjar med funderar på att bygga ett litet krypin, men den står på norrsidan, så skuggig och fint, så kanske ej behövs?
Varför har ej AM 220Ac Regnsensor? Har tom Biltemas klippare, eller är det dåligt att ha denna sensor?
Men den bästa sommarjobbaren som nånsin anställts!
[video=youtube;fj5zGcKghi0]http://www.youtube.com/watch?v=fj5zGcKghi0&feature=youtu.be[/video]
Nu har min flitiga sommarjobbare belönats med en automatisk vipport
Nu har min flitiga sommarjobbare belönats med en automatisk vipport
Självbyggare
· Stockholm
· 9 931 inlägg
Haha, så klockren!
I stora drag en bom med en spole från fiskelina en bit wire och två fjädrar som håller uppe porten. Klipparen drar in bomen med spolen som i sin tur drar wiren(ståltafs till fiske) som är fäst i porten. Men jag vill påstå att det tog många timmar och åtskilligt funderande/testande innan jag fick det att funka fullt ut