994 643 läst · 801 svar
995k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Såhär har min skapelse blivit. Såhär i efterhand ser man att den delvis täckta sidan för utfarten kunde varit ca 10-15cm mer täckt. Allt byggt i tryckimpregnerat och taket i råspont (17*95 för att hålla ner vikten) och riktig klistrad takpapp. 7 gradera lutning. Fido verkade nöjd iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Härladdar och vilar min Automower 308. Tanken var att jag skulle bygga ett enkeltramverk i tryckimpregnerat med plasttak. Blev dock inspirerad av den här trådenoch byggde vidare. Monterade först taket permanent men kom på att det var inteså kul att dra ut "Skalman" med våld för att aktivera"Home" när det regnade (eller ville låta den vila). Monterade istället en vattenbeständig plyfa med gångjärn som innertak. Innerpanelenär målat tre gånger och en liten plexiruta har monterats för att se när"Baggen" är inne. Strimlade en bit gummimatta, tyvärr gick det inteatt ha full längd på mattan eftersom den då viker sig pga. det begränsadedjupet på boet. Hittade en bit gummilist (till mellan badkar/vägg somdroppskydd till ändträet på panelen. Kanske kommer det att ersättas med plåt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ny här på forumet. Köpte en Husqvarna 308 för några dagar sedan som jag än så länge är ruskigt nöjd med. Efter en noggrann installation har den gått helt felfritt, inte ett enda litet snedsteg. Tyst är den också, så tyst att jag tänker låta den få ta nattpassen om ytterligare några veckor när allt är intrimmat och klart. Självklart måste ju en sådan utomordentlig arbetsinsats premieras med ett litet krypin också. Är långt ifrån en snickare och hade bara massa spillbitar att tillgå men det blev rätt ok för att vara ett första försök...Tänker lägga lite sten under huset så att växtligheten hålls borta också.
Logga in
Skapa konto
Haloj Siles!
Riktigt fiffig vippport du konstruerat
kan du lite mer detaljerat förklara hur du fixat mekanismen och vad har du använt för material till porten ?
Riktigt fiffig vippport du konstruerat
kan du lite mer detaljerat förklara hur du fixat mekanismen och vad har du använt för material till porten ?