992 283 läst · 801 svar
992k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Nattbelysning, gärna blått ljus. Uppvärmning så klipparen torkar upp snabbare på hösten, den är även bra för batteriets livslängd. Och glöm för guds skull inte strömbrytaren som känner av om klipparen är hemma eller fast ute på tomten, den kan ju automatiskt tända ljuset när den är hemma.magnus07 skrev:
Nej, skojar bara. Det är dock bra om luften kan cirkulera fritt i den, de som har ribb-väggar har ju inga problem med den saken i alla fall. Det sista med brytaren är dock en bra idé när man bygger ett hus. Det är svårt att veta om den är hemma eller inte om man inte har någon notifiering. Åtminstone jag har en tomt där klipparen rätt ofta lyckas ställa till det för sig genom att slira av gräsmattan eller genom att lyckas köra på något så att chassit lyfts. Dålig design från min sida, men nya situationer dyker upp beroende på årstid, väder och annat...
Min svåger o jag gjorde detta bygge ! Lite målning kvar utomhus ! Ska eventuellt
Sätta in led belysning vis tellevent Håll de godo
Sätta in led belysning vis tellevent Håll de godo
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är "lilla" huset byggt till min Robomow MS1000. Mått L100xB85xH60 Kvar är en liten skylt med namnet på. Kul var det! Tack för alla era tips och bilder!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur är det med ventilationen i kojan? Kan det inte bli för varmt inomhus? Gummiremsorna verkar täcka det mesta av "porten". Kanske inte så bra för Litiumbatterier, hur är det med tempen på alla andra små hus för robotar?Thedentist skrev:
Sått vanliga små ventiler på gavlarna så borde det ju bli lite svalare. Snyggt hus btw!