Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Bara ett tips.... tänk er bara för en extra gång innan dess...

Det blir väldigt rörigt för ögat och jag har en hel del kunder som ångrat sig genom åren och tröttnat.
Man ska ju leva med ett badrum länge ;), nu stör jag dig igen med mina jävla frågor 🙂 (hoppas du inte lessnar). Har pausat badrumsprojektet lite, då annat behövde fixas emellan, men ska nu snart lägga klinkern.
Hej Maestro :) Har pausat badrumsprojektet lite, då annat behövde fixas emellan (toalett och hall), men ska nu snart lägga klinkern.
Tänkte höra med dig hur jag gör där klinkern kommer ligga på en rygga med lutning åt två håll. Bör jag såga plattorna enligt det gröna strecket bara, och sätta dem dikt mot varandra sen (utan fog)?
 
  • Hand pekar på ett klinkergolv med ett grönt markerat streck som anger hur plattorna ska sågas för att passa en lutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Bara ett tips.... tänk er bara för en extra gång innan dess...

Det blir väldigt rörigt för ögat och jag har en hel del kunder som ångrat sig genom åren och tröttnat.
Man ska ju leva med ett badrum länge ;)
Hej Paul, du som gjort en hel del badrum (vad jag förstått), jag ska nu sätta kakel på väggarna men läste att man inte skall ha våtrumsspackel bakom duken där man ska montera kakel. Har dock skarvat en skiva och spacklat (se bild från innan jag satte upp duken), samt i ytterhörnet.

Grönt inringat: Där ska jag måla
Lila: Kakel.

Är det så pass begränsat att det inte bör vara några problem tror du? Risken skulle väl vara att spacklet släpper, MEN känns ju osannolikt, då duken håller detta på plats runt om?

Vägg förberedd för kakel med spacklade skarvar och markerade områden för målning och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror inte det kommer bli några problem men vi spacklar aldrig bakom folien så jag har ingen egen erfarenhet tyvärr. ;)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Tror inte det kommer bli några problem men vi spacklar aldrig bakom folien så jag har ingen egen erfarenhet tyvärr. ;)
Skönt att du inte heller tror det ska vara några problem. Fattar om man skulle sätta fix direkt på spacklet, men nu är det ju ändå en duk emellan.

Vad är värsta som kan hända:
Spacklet släpper, och plattor lossnar. Jag får knacka ner platorna runt spacklet, skära upp folien, knacka bort spacklet, spackla med fix, lappa med ny folie, på med nytt kakel 😅
 
Att spackla i skarv med lättvåt är inga konstigheter , å sen sätta folie
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Att spackla i skarv med lättvåt är inga konstigheter , å sen sätta folie
Skönt att höra, tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.