547 lÀst · 17 svar
547 lÀst
17 svar
Hur ska vi gĂ„ vidare? đą
Moderator
· Stockholm
· 53 899 inlÀgg
I vÄrt fall var det inte tapet, det var nÄgon sorts "strukturfÀrg", Pizzerior brukade ha sÄdana vÀggar pÄ 70 - 80 talet. Vi kallad det för "pizzavÀggarna".13th Marine skrev:
NÀr vi precis hade köpt huset, innan vi flyttat in, men var vÀldigt klara över att de dÀr vÀggarna skall bort. SÄ sÄlde vi vÄra bostadsrÀtter sjÀlva utan mÀklare. Det kom ett vÀldigt ungt par och bad att fÄ titta pÄ min fru's lÀgenhet lite senare pÄ söndagen nÀr vi visade. Jovisst.... De kom vid kl 23 pÄ kvÀllen, efter att ha strosat runt i en halvtrimme sÄ sÀger de "vi köper". Vi hade inga andra spekulanter pÄ den lÀgenheten (sÄlde min samma dag, med 4 eller 5 intresserade). Men sÄ stÄr de och pratar om en vÀgg i hennes vardagsrum "dÀr skall vi ha strukturfÀrg, sÄdan dÀr som pÄ pizzerior", jag och min fru tittade pÄ varandra, skall vi slÀnga ut dem? Men de fick köpa.
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 17 191 inlÀgg
Vi har haft vÀvtapet med stora knottror pÄ, bÄde i lÀgenheten och nu huset.H hempularen skrev:I vÄrt fall var det inte tapet, det var nÄgon sorts "strukturfÀrg", Pizzerior brukade ha sÄdana vÀggar pÄ 70 - 80 talet. Vi kallad det för "pizzavÀggarna".
NÀr vi precis hade köpt huset, innan vi flyttat in, men var vÀldigt klara över att de dÀr vÀggarna skall bort. SÄ sÄlde vi vÄra bostadsrÀtter sjÀlva utan mÀklare. Det kom ett vÀldigt ungt par och bad att fÄ titta pÄ min fru's lÀgenhet lite senare pÄ söndagen nÀr vi visade. Jovisst.... De kom vid kl 23 pÄ kvÀllen, efter att ha strosat runt i en halvtrimme sÄ sÀger de "vi köper". Vi hade inga andra spekulanter pÄ den lÀgenheten (sÄlde min samma dag, med 4 eller 5 intresserade). Men sÄ stÄr de och pratar om en vÀgg i hennes vardagsrum "dÀr skall vi ha strukturfÀrg, sÄdan dÀr som pÄ pizzerior", jag och min fru tittade pÄ varandra, skall vi slÀnga ut dem? Men de fick köpa.
Inte en chans att slipa ner eller bredspackla.
Nja, grovdammsugare finns i alla prisklasser och tillhör imo standardutrustning för husÀgareMMarie skrev:
Tak och vÀggslipen finns att köpa pÄ bla Jula eller Biltema för "billig peng."
Eller aÄ hyr du en.
Fördelen med att hyra Àr att du fÄr en "proffsmaskin" som troligtvis Àr nÄgot lÀttare Àn den frÄn jula eller Biltema.
Jag har en Meec frÄn Jula och för mig funkar det bra.
Klicka hÀr för att svara
Liknande trÄdar
-
Dolda fel-avslag, hur gÄ vidare?
Juridik -
Hur gÄr jag vidare med kaminprojektet?
VÀrme allmÀnt -
Hur gÄr jag vidare med att mÄla vÀggarna?
FÀrg, MÄla & Tapetsera -
Felaktigt installerad golvvÀrme. Hur gÄr jag vidare?
Badrum -
Hantverkshuset - hur gĂ„ vidare frĂ„n idĂ© till verklighetâŠ
Socialt & Projekt
TjÀnster
PopulÀrt i forumet
-
MÄleri offert
FÀrg, MÄla & Tapetsera -
Utemöbler: Slitna - kan de rÀddas genom ombetsning?
FÀrg, MÄla & Tapetsera -
MÄla kÀllarvÀggar efter isodrÀn och mot fukt och radon
FÀrg, MÄla & Tapetsera -
Luftbubblor i snickerifÀrgen!
FÀrg, MÄla & Tapetsera -
Tips mÄla förrÄdsdörr
FÀrg, MÄla & Tapetsera