Hej,
Dum som jag är så satt jag utan skyddande underlag på mitt golv och använde nagelprodukter. Klipp till att en bomullspad med vätska fastnade i golvet vilket resulterade i följande fläck…. Jag tror att jag har råkat få bort själva ytan på träet? Hur kan jag göra för att rädda detta?? Jag har skrubbat bort produkten och bomullspaden, men det blev som ni ser en torr fläck.
Dum som jag är så satt jag utan skyddande underlag på mitt golv och använde nagelprodukter. Klipp till att en bomullspad med vätska fastnade i golvet vilket resulterade i följande fläck…. Jag tror att jag har råkat få bort själva ytan på träet? Hur kan jag göra för att rädda detta?? Jag har skrubbat bort produkten och bomullspaden, men det blev som ni ser en torr fläck.
Det var ingen dum idé. Dock känns det som att det kommer bli en glansig fläck då istället, dvs som är glansigare än golvet. Vet du om det finns någon annan produkt som blir mer likt golvet?GoC skrev:
Jag är långt ifrån någon expert på detta men jag hade nog inte vågat komma dragande med något annat än klarlack för det kommer bli svårt att hålla dig snyggt bara till fläcken och färgmatcha mot det runt om. Även ett lackat golv ändrar ju färg med tiden, om det har med lacken att göra eller golvet under vet jag faktiskt inte men hade helt klart börjat med det som ger minst skada om det blir fel.
Du kan väl pröva att stryka på väldigt tunt lager på en liten del av ”skadan”.H Humlanhumlan skrev:
Blir det inte bra har du bevisligen en väldigt bra lackborttagningsprodukt som effektivt avlägsnar lacken.
Klicka här för att svara