S swirve skrev:
Har inte läst hela tråden men för v70 från 06 så på ena sidan tar man bort spolarvätska röret och plastkåpa till ecun och på andra sidan får man demontera luftfilter burken. Sen har man rejält med utrymme och tar 10min per sida. Första gången jag skulle byta visste jag inte detta och då tog det över en timme.
För senare v70 tror jag man rycker en sprint och kan ta ur hela huset framåt.
Så vilken Volvo behövs kylar demontering?
Ja du, jag minns att hon hade en Volvo, V-serien tror jag. Årsmodell oklart.
Detta var rätt precis 12 år sedan och den hade inte nybilsgaranti, så äldre än 2010.
Den var silvergrå om det hjälper.

Anvisningen var i Haynes handbok som jag laddade ned.
 
S swirve skrev:
För senare v70 tror jag man rycker en sprint och kan ta ur hela huset framåt.
Så vilken Volvo behövs kylar demontering?
Stämmer bra, minns det nu och enkelt att byta glödlampa.. Gäller modellerna från 2008 och ska vara generation III, skaffade en sådan när den kunde beställas.
 
K Kane skrev:
Hur fixar du så billig el?
Solceller och batteri till huset. Så har en pot, svårt att räkna på då jag går "minus" varje månad
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Ja du, jag minns att hon hade en Volvo, V-serien tror jag. Årsmodell oklart.
Detta var rätt precis 12 år sedan och den hade inte nybilsgaranti, så äldre än 2010.
Den var silvergrå om det hjälper.

Anvisningen var i Haynes handbok som jag laddade ned.
silvergrå är hela lösningen
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Apropå Mitsubishi colt; På 1980-talet så skulle en bilhandlare sälja på mig en ny Colt i någon specialversion som jag inte minns beteckningen på (var tänkt att konkurrera med Golf GTi, Kadett GSi mm). Tydligen var den svårsåld för priset var oslagbart.

Jag har aldrig kört en roligare småbil varken före eller efter. Som ett strykjärn i kurvorna och lättvarvad som en motorcykelmotor. Tyvärr var den för liten så det blev ingen affär ändå, men eftersom jag minns 30 minuters provkörning ~40 år senare så måste de lyckats med konstruktionen, iaf i det korta perspektivet.

Då kördes ju en hel del av dessa bilar av olika rally-mästare, så den kanske var inspirerad av det. Ari Vatanen voltade ju runt (bokstavligen) i en Peugot 205 och den var också riktigt rolig att köra men bedrövligt skramlig och låg kvalitetskänsla så den lockade aldrig på riktigt.
Ja dom coltarna var nog roligare än den här, detta är en såndär kort och hög bil, vinglig som satan och slö som fan. Men går sjukt billigt och har typ ingen skatt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.