94 276 läst · 585 svar
94k läst
585 svar
Hur många elektriker behövs och hur lång tid tar det att fixa fler eluttag
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 931 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 931 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 931 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 931 inlägg
Går det att isolationsmäta på en ojordad installation?S SueCia skrev:Har man instrumentet i bilen kan man lika gärna mäta med det. Men kontrollen som krävs för den här typen av installation gör man enkelt med multimeter och spänningsprovare.
Går inte att motivera debitering av det instrumentet för det här jobbet, eller ens någonsin egentligen, men det är väl en annan fråga
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 124 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 124 inlägg
Man kan isolationsmäta utökningen före man ansluter den mot befintlig elanläggning. Jag skulle dock aldrig någonsin besvära mig med att isolationsmäta mina klamrade kablar på ett så litet jobb.J Jao66 skrev:
Det är skillnad när det är mycket infälld installation och allra helst om en annan hantverkare är där o spikar/borrar efter jag är klar med mina dragningar. Men i TS fall men infon vi har är en isolationsmätning fullständigt onödig.
Om kunden vill säkra sin befintliga anläggning kan man ju isolationsmäta hela anläggningen ifrån centralen, men då drar ju timmarna iväg också.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 124 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 124 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 172 inlägg
Jag har fortfarande inte sett till någon förklaring från dig till varför det är normalt att det tar 4 timmar att sätta upp 3 ojordade utanpåliggande vägguttag och dra 10 m utanpåliggande kabel. Detta då företaget i förväg sagt att priset blir ungefär 2000 kr.T tretorna skrev: