23 517 läst · 408 svar
24k läst
408 svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 045 inlägg
Vad har du fått det ifrån ??? Rkarlsson skrev:
Mitsubishi har gjort bilar som gått i ur o skur men likt de flesta Japaner inte gillat Svenskt vägsalt, de rostade bort fullt fungerande, en rostskyddsbehandling när bilen var ny och den hade gått i 10 år till.
De har tillverkat värdens stryktåligaste 4 cylindriga motor G4 63.
De har tillverkat elkomponenter till nästan alla andra bilmärken som har mycket lägre felfrekvens än de Europeiska komponenttillverkarna, Bosch, Simens, Valeo för att ta några exempel.
ASX kom sist i test när den kom, de andra hade bättre egenskaper, med facit i hand var det ingen dålig bil, bara lite tråkigare. Vinnaren av testen har nog fått ny motor minst en gång, kanske några kamkedjor, nån turbo och ägarna har svurit över fastfrusna dörrlås varje vinter.....ja ni kan nog gissa vem vinnaren var.
Nä, Mitsubishi har inte tillverkat några katastrofer, de har tillverkat en motor som inte tålde Europeisk bensin, men det var inget fel på motorn, stark, snål och höll länge om man tankade rätt bensin (pluggade man EGR ventilen fanns inte problemet)
Vist var det en miss av Japanerna att skicka hit motorn, de borde kollat vad vi hade i pumparna innan.
Men de är evigt kända för "Den dåliga motorn"
Mitsubishi gjorde misstaget att smutsa ner sig totalt och tog lång tid att fixa sig. Därav är den väldigt ovanlig att se.Isakare skrev:Vad har du fått det ifrån ??
Mitsubishi har gjort bilar som gått i ur o skur men likt de flesta Japaner inte gillat Svenskt vägsalt, de rostade bort fullt fungerande, en rostskyddsbehandling när bilen var ny och den hade gått i 10 år till.
De har tillverkat värdens stryktåligaste 4 cylindriga motor G4 63.
De har tillverkat elkomponenter till nästan alla andra bilmärken som har mycket lägre felfrekvens än de Europeiska komponenttillverkarna, Bosch, Simens, Valeo för att ta några exempel.
ASX kom sist i test när den kom, de andra hade bättre egenskaper, med facit i hand var det ingen dålig bil, bara lite tråkigare. Vinnaren av testen har nog fått ny motor minst en gång, kanske några kamkedjor, nån turbo och ägarna har svurit över fastfrusna dörrlås varje vinter.....ja ni kan nog gissa vem vinnaren var.
Nä, Mitsubishi har inte tillverkat några katastrofer, de har tillverkat en motor som inte tålde Europeisk bensin, men det var inget fel på motorn, stark, snål och höll länge om man tankade rätt bensin (pluggade man EGR ventilen fanns inte problemet)
Vist var det en miss av Japanerna att skicka hit motorn, de borde kollat vad vi hade i pumparna innan.
Men de är evigt kända för "Den dåliga motorn"
Ta exemplet galant, har själv haft en 92 förvisso, men de var ju en riktigt dålig bil med att fryspluggar, styrservo osv osv gick sönder. Om man bortser från rosten.
Efterträdaren var inte bättre.
Och att volvo ens tog deras riktigt dåliga gdi motor och la i v40 till exempel var ju en katastrof =)
Fick göra praktik på en mitsubishi verkstad och det var mycket reperationer. Medans när jag gjorde praktik och jobba lite på toyota så var det sällsynt att reparera en toyota, det var nästintill bara service och skadejobb =)
Så du ljuger när du skriver att de inte tillverkat katastrofer. Men det är väl bra att de har bättrat på sig, synd att utbudet är riktigt krasst bara.
Som jag skrev, motorn var inte katastrofen, det var vår bensin med etanol som man inte hade testat.? Rkarlsson skrev:Mitsubishi gjorde misstaget att smutsa ner sig totalt och tog lång tid att fixa sig. Därav är den väldigt ovanlig att se.
Ta exemplet galant, har själv haft en 92 förvisso, men de var ju en riktigt dålig bil med att fryspluggar, styrservo osv osv gick sönder. Om man bortser från rosten.
Efterträdaren var inte bättre.
Och att volvo ens tog deras riktigt dåliga gdi motor och la i v40 till exempel var ju en katastrof =)
Fick göra praktik på en mitsubishi verkstad och det var mycket reperationer. Medans när jag gjorde praktik och jobba lite på toyota så var det sällsynt att reparera en toyota, det var nästintill bara service och skadejobb =)
Så du ljuger när du skriver att de inte tillverkat katastrofer. Men det är väl bra att de har bättrat på sig, synd att utbudet är riktigt krasst bara.
Men vist, det blev katastrof för de som tankade 95 och körde Eco Driving.
Jo den var katastrof för det var säkerligen ingen hemlighet för mitsubishi.Isakare skrev:
Andra japaner klarade det mycket bättre.
Men de hade sina fel med. Bla Toyota misslyckades med sina gti, ventiltätningarna var ju kass på dessa. Men de sotade inte igen åtminstone.