?
E erikjakan skrev:
Jag bor i Stockholm, här är det djungelns lag som gäller 😅
Jo det vet jag. De får ggr jag varit där så har det ändå varit lite nöje att bara köra där. Ni blir så jävlans förbannade när man kör lagligt.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Jag bor i Stockholm, här är det djungelns lag som gäller 😅
Nej. Vi beter oss civiliserat och generöst mot varandra. I Järfälla kanske ni har mindre hyfs, men Stockholmstrafiken funkar så bra som den gör för att de flesta av oss är annorlunda än du.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
Jo det vet jag. De får ggr jag varit där så har det ändå varit lite nöje att bara köra där. Ni blir så jävlans förbannade när man kör lagligt.
Det kan man inte göra här, herregud 😅

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej. Vi beter oss civiliserat och generöst mot varandra. I Järfälla kanske ni har mindre hyfs, men Stockholmstrafiken funkar så bra som den gör för att de flesta av oss är annorlunda än du.
Handhjärta ♥️♥️♥️♥️

? Rkarlsson skrev:
Det fanns guldkorn där. Men de flesta bilarna de slängde ut var ju katastrof. Och med tanke på utbudet så lär de inte bli så vanliga att se på vägarna framöver heller =)
Vad har du fått det ifrån ??
Mitsubishi har gjort bilar som gått i ur o skur men likt de flesta Japaner inte gillat Svenskt vägsalt, de rostade bort fullt fungerande, en rostskyddsbehandling när bilen var ny och den hade gått i 10 år till.
De har tillverkat värdens stryktåligaste 4 cylindriga motor G4 63.
De har tillverkat elkomponenter till nästan alla andra bilmärken som har mycket lägre felfrekvens än de Europeiska komponenttillverkarna, Bosch, Simens, Valeo för att ta några exempel.
ASX kom sist i test när den kom, de andra hade bättre egenskaper, med facit i hand var det ingen dålig bil, bara lite tråkigare. Vinnaren av testen har nog fått ny motor minst en gång, kanske några kamkedjor, nån turbo och ägarna har svurit över fastfrusna dörrlås varje vinter.....ja ni kan nog gissa vem vinnaren var.

Nä, Mitsubishi har inte tillverkat några katastrofer, de har tillverkat en motor som inte tålde Europeisk bensin, men det var inget fel på motorn, stark, snål och höll länge om man tankade rätt bensin (pluggade man EGR ventilen fanns inte problemet)
Vist var det en miss av Japanerna att skicka hit motorn, de borde kollat vad vi hade i pumparna innan.
Men de är evigt kända för "Den dåliga motorn"

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Du bor i Stockholm du med hör jag 😅
Ärans och hjältarnas landskap.
Kupolen, Ornäs stugan och Råmme Alpin.
Båårlänge. 😉

Anser kunna uppföra mig mycket väl enligt regler och normer men rycks med ibland. 😇

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ärans och hjältarnas landskap.
Kupolen, Ornäs stugan och Råmme Alpin.
Båårlänge. 😉

Anser kunna uppföra mig mycket väl enligt regler och normer men rycks med ibland. 😇

• Ung man med glasögon, halsduk, citat om att fira i Tyskland, tidningsutklipp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Jag har germanskt påbrå?

FredrikR FredrikR skrev:
Jag har germanskt påbrå?
Definitivt!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Definitivt!
Kör inte Autobahnlok utan Hisings traktor.. 🫣

FredrikR FredrikR skrev:
Kör inte Autobahnlok utan Hisings traktor.. 🫣
Går ju att ändra.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Går ju att ändra.
Leider nicht..
Kompenserar med bratwurst, sauerkraut und stark senap. 😇🍻

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
?
Isakare Isakare skrev:
Vad har du fått det ifrån ??
Mitsubishi har gjort bilar som gått i ur o skur men likt de flesta Japaner inte gillat Svenskt vägsalt, de rostade bort fullt fungerande, en rostskyddsbehandling när bilen var ny och den hade gått i 10 år till.
De har tillverkat värdens stryktåligaste 4 cylindriga motor G4 63.
De har tillverkat elkomponenter till nästan alla andra bilmärken som har mycket lägre felfrekvens än de Europeiska komponenttillverkarna, Bosch, Simens, Valeo för att ta några exempel.
ASX kom sist i test när den kom, de andra hade bättre egenskaper, med facit i hand var det ingen dålig bil, bara lite tråkigare. Vinnaren av testen har nog fått ny motor minst en gång, kanske några kamkedjor, nån turbo och ägarna har svurit över fastfrusna dörrlås varje vinter.....ja ni kan nog gissa vem vinnaren var.

Nä, Mitsubishi har inte tillverkat några katastrofer, de har tillverkat en motor som inte tålde Europeisk bensin, men det var inget fel på motorn, stark, snål och höll länge om man tankade rätt bensin (pluggade man EGR ventilen fanns inte problemet)
Vist var det en miss av Japanerna att skicka hit motorn, de borde kollat vad vi hade i pumparna innan.
Men de är evigt kända för "Den dåliga motorn"
Mitsubishi gjorde misstaget att smutsa ner sig totalt och tog lång tid att fixa sig. Därav är den väldigt ovanlig att se.
Ta exemplet galant, har själv haft en 92 förvisso, men de var ju en riktigt dålig bil med att fryspluggar, styrservo osv osv gick sönder. Om man bortser från rosten.
Efterträdaren var inte bättre.
Och att volvo ens tog deras riktigt dåliga gdi motor och la i v40 till exempel var ju en katastrof =)

Fick göra praktik på en mitsubishi verkstad och det var mycket reperationer. Medans när jag gjorde praktik och jobba lite på toyota så var det sällsynt att reparera en toyota, det var nästintill bara service och skadejobb =)

Så du ljuger när du skriver att de inte tillverkat katastrofer. Men det är väl bra att de har bättrat på sig, synd att utbudet är riktigt krasst bara.

? Rkarlsson skrev:
Mitsubishi gjorde misstaget att smutsa ner sig totalt och tog lång tid att fixa sig. Därav är den väldigt ovanlig att se.
Ta exemplet galant, har själv haft en 92 förvisso, men de var ju en riktigt dålig bil med att fryspluggar, styrservo osv osv gick sönder. Om man bortser från rosten.
Efterträdaren var inte bättre.
Och att volvo ens tog deras riktigt dåliga gdi motor och la i v40 till exempel var ju en katastrof =)

Fick göra praktik på en mitsubishi verkstad och det var mycket reperationer. Medans när jag gjorde praktik och jobba lite på toyota så var det sällsynt att reparera en toyota, det var nästintill bara service och skadejobb =)

Så du ljuger när du skriver att de inte tillverkat katastrofer. Men det är väl bra att de har bättrat på sig, synd att utbudet är riktigt krasst bara.
Som jag skrev, motorn var inte katastrofen, det var vår bensin med etanol som man inte hade testat.
Men vist, det blev katastrof för de som tankade 95 och körde Eco Driving.

?
Isakare Isakare skrev:
Som jag skrev, motorn var inte katastrofen, det var vår bensin med etanol som man inte hade testat.
Men vist, det blev katastrof för de som tankade 95 och körde Eco Driving.
Jo den var katastrof för det var säkerligen ingen hemlighet för mitsubishi.
Andra japaner klarade det mycket bättre.
Men de hade sina fel med. Bla Toyota misslyckades med sina gti, ventiltätningarna var ju kass på dessa. Men de sotade inte igen åtminstone.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.