?
D Dilato skrev:
Haha, jag är i vart fall nöjd, min ASX 2011 har gått 22000 mil och tickar fortfarande på, går igenom besiktning varje år utan anmärkning och servar själv så extrem låg servicekostnad.
Billig i inköp var den också, tror jag betalade 160 tusen ny.
Det fanns guldkorn där. Men de flesta bilarna de slängde ut var ju katastrof. Och med tanke på utbudet så lär de inte bli så vanliga att se på vägarna framöver heller =)

?
A AndersS skrev:
Finns en ring man snurrar på spaken och för auto gjorde jag det för sju år sedan när den var ny.😉 På besiktning brukar de vrida för att kolla parkeringsljus.
Kör aldrig med auto-avbländning men vill man aktivera det så vrider man lite till med återfjädring.
Minns jag inte fel hade åtminstone V70-moller från 2008 också.
Köper idag ny modell när det finns en fin broschyr så man kan se den på bild🤣
På bilar som går på svenska vägar rör man ändå aldrig reglagen/ringen =) Men det ska man såklart veta speciellt i konstiga länder som tyskland :p

Vw verkar efter då. De har kvar på vänster sida, den sitter dock så långt iväg att den är mest bara prydnad ändå.Men den indikerar såklart tydligt att man har bakljusen igång.

RoTe
Körde idag Uppsala-Strängnäs ToR och fyfan så skönt att jag inte längre är yrkeschaufför säger jag bara. Alla ligger 10 under gränsen som redan enligt skylt är sinnesjukt låg. Sedan vid varje kamera är det 10 till under... Mitt blodtryck klarar inte av såsighet!

• Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Körde idag Uppsala-Strängnäs ToR och fyfan så skönt att jag inte längre är yrkeschaufför säger jag bara. Alla ligger 10 under gränsen som redan enligt skylt är sinnesjukt låg. Sedan vid varje kamera är det 10 till under... Mitt blodtryck klarar inte av såsighet!
Jag kör inte supermycket, men tycker mig uppleva samma sak på t ex E4 kring Uppsala. Hastigheten har gått ner.

• Ledsen
Rejäl
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
På bilar som går på svenska vägar rör man ändå aldrig reglagen/ringen =)
Jo, om du vill använda automatisk avbländning och det sitter i samma reglage som olika ljusinställningar.🙂

R
Ibland kan det löna sig att skrapa rutorna😉

• Text om man som körde med isiga rutor och bötfälls 40 000 SEK för vårdslöshet i trafik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
eller att vara arbetslös.

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Ibland drar man ju lite snabbt och sätter värmen på max mot rutan. Men något måste man ju se innan man ger sig ut 🤣

• Wow
Rejäl
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ibland drar man ju lite snabbt och sätter värmen på max mot rutan. Men något måste man ju se innan man ger sig ut 🤣
Vad gjorde du i Eskilstuna?

• Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad gjorde du i Eskilstuna?
hmm? Inte varit i eskilstuna på årtal?

edit: ah, haha. 40k hade inte räckt om det var jag ;)

Går ju jävligt snabbt med dagens bilar att få bort frorst och imma via klimatanläggnigen så vet inte riktigt vad han gjorde

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
R
Ja är man inte Stockholmare så har man en sådan dära skrapa i bilen som fungerar fin fint..har sett och hört att Stockholmare inte vet vad det är😉😂

R Rejäl skrev:
Ja är man inte Stockholmare så har man en sådan dära skrapa i bilen som fungerar fin fint..har sett och hört att Stockholmare inte vet vad det är😉😂
Stockholm är Sverige så du menar ickesvenskar?

Jag har två kilometer innan jag ens är ute på en väg där det skulle kunna finnas en polisbil. I praktiken är det 6km till en plats där jag ens har sett en polisbil. Jag tror rutorna hinner tina...

• Gilla
  • Wow
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stockholm är Sverige så du menar ickesvenskar?
Har du inte sett på frusna vägar, när bärgarna bävar för stockholmsveckan i fjällen och säger enligt Stockholmaren själv så kör dom bil bra, men ses som dom sämsta förarna i fjällen😉
Men vi gillar dom ändå, då vi inte skulle överleva utan dom😂

R Rejäl skrev:
Har du inte sett på frusna vägar, när bärgarna bävar för stockholmsveckan i fjällen och säger enligt Stockholmaren själv så kör dom bil bra, men ses som dom sämsta förarna i fjällen😉
Men vi gillar dom ändå, då vi inte skulle överleva utan dom😂
Kul för här är det alltid tveksamma bondlurkar som blockerar upp trafikflödet :)

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.