R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kul för här är det alltid tveksamma bondlurkar som blockerar upp trafikflödet :)
Ja vi brukar också kalla Stockholmare bonnlurkar😂

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag som erfaren bilförare i STHLM och VÄRLDEN fullkomligt älskar alla nya bilar med autobroms och diverse avståndsradarfarthållare etc etc. Mycket praktiskt när man vill klämma sig in i nån lucka eller köra om, bara blinka, kasta sig ut så tvärbromsar bilen bakom haha 😆

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
R
D Dilato skrev:
Sker rätt ofta, här är ett litet urplock:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Ja tyvärr så ser verkligheten ut så..

A
A AndersS skrev:
Jo, om du vill använda automatisk avbländning och det sitter i samma reglage som olika ljusinställningar.🙂
De vill man inte. Det fungerar ju hur uselt som helst. De får gånger jag kört med sådant och det går att stänga av så stänger jag skiten =)
Man bländar cyklister som fan med denna usla uppfinning.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
[länk]
Vi borde ha kameror som också tar bilder på plåtarna bak (dvs både fram o bak) och därmed kan bötfälla de som inte har vett att tända bakljuset, eller inte har råd att köpa bilar med tillräckligt bra system i sådan situationer där ljus bak uppenbart behövs.

• Gilla
Karrock och 1 till
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Jag som erfaren bilförare
Få saker skulle förvåna mig mer än om det här stämde.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Haha, u funny!

A
K Kane skrev:
[länk]
Ja det står i första meningen (rubriken)

Det är folk som fått körkortet i cornflakespaketet som inte har bakljusen på en bil med automatiskt ljus. Den står på läge 0 och inget annat. Hade de stått i auto hade de haft bakljus vid minsta skymning.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kör väl ca 3500 mil om året och har haft 10+ racebilar och kört på bana i 15år, iskörning på vintern och Nurburgring på 7.15min, Spa franchorchamps på 2.35, Poznan på 2. 39, ett 10 tal 700mil+ roadtrips över hela Europa, med och utan tungt släp, så jo, rätt erfaren skulle jag säga 😉

A
E erikjakan skrev:
Kör väl ca 3500 mil om året och har haft 10+ racebilar och kört på bana i 15år, iskörning på vintern och Nurburgring på 7.15min, Spa franchorchamps på 2.35, Poznan på 2. 39, ett 10 tal 700mil+ roadtrips över hela Europa, med och utan tungt släp, så jo, rätt erfaren skulle jag säga 😉
Och för att vara erfaren så beter man sig som ett rövhål mot andra i trafiken? :p
Det du beskrev är sådana man tycker är en pina i vardagstrafiken och bara är störiga.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Och för att vara erfaren så beter man sig som ett rövhål mot andra i trafiken? :p
Det du beskrev är sådana man tycker är en pina i vardagstrafiken och bara är störiga.
Jag bor i Stockholm, här är det djungelns lag som gäller 😅

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vänsterfil, ständigt på omkörning och ser rondeller som möjlighet att plocka placeringar.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vänsterfil, ständigt på omkörning och ser rondeller som möjlighet att plocka placeringar.
Du bor i Stockholm du med hör jag 😅

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.