Så var det nog, ja.

pacman42 pacman42 skrev:
Jo, men vem f-n rör reglaget?
Vilken bil har något med ljuset på spakarna vid ratten? Alla bilar jag nånsin kört och åkt har som alla bilar har. Ljusknappar till vänster om ratten till 99% på instrumentbrädan. :p

Och då snackar jag inte om att sätta igång helljuset.

Fast om man åker med en ovan bil och ut på motorvägen kan man säkert få lite panik.

R Rkarlsson skrev:
Vilken bil har något med ljuset på spakarna vid ratten? Alla bilar jag nånsin kört och åkt har som alla bilar har. Ljusknappar till vänster om ratten till 99% på instrumentbrädan. :p

Fast om man åker med en ovan bil och ut på motorvägen kan man säkert få lite panik.
Alla mina senaste bilar har haft reglagen på blinkersspaken.

• Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:

Min Mitsubishi ASX 2011 har allt i blinkersspaken, Off,auto, halvljus på en ring, helljus dra i spaken,även dimljus fram och bak på en egen ring där man slår på dimljus fram först, nästa är dimljus bak och vice versa.

D Dilato skrev:
Min Mitsubishi ASX 2011 har allt i blinkersspaken, Off,auto, halvljus på en ring, helljus dra i spaken,även dimljus fram och bak på en egen ring där man slår på dimljus fram först, nästa är dimljus bak och vice versa.
Vi har tre bilar i familjen, alla tre har reglagen där (Fiat, Mitsubishi och Kia).

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vi har tre bilar i familjen, alla tre har reglagen där (Fiat, Mitsubishi och Kia).
Skaffa en tysk kvalitetsbil och kom in i matchen.....😎

K Kane skrev:
Skaffa en tysk kvalitetsbil och kom in i matchen.....😎
Uppmuntra inte, det skulle bli kaos i trafiken om alla köpte varsin Unimog…

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Uppmuntra inte, det skulle bli kaos i trafiken om alla köpte varsin Unimog…
Hade nog undvikit en stor del av kaoset på E22.

• Gilla
husägaren TS och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:

Du får nog räkna om de 99% och provköra en Volvo, fortfarande Sveriges vanligaste bilmärke.😂

A AndersS skrev:
Du får nog räkna om de 99% och provköra en Volvo, fortfarande Sveriges vanligaste bilmärke.😂
Ok, så volvo har satt det på blinkerspaken där helljuset sitter i nästan alla bilar.

Så om man inte vet var den sitter i en v90, och den är avstängd så kanske man bör kolla bilen innan man spinner iväg på autobahn med en hyrbil. Liksom man är 100% skyldig att kunna fordonet man framför =)

pacman42 pacman42 skrev:
Alla mina senaste bilar har haft reglagen på blinkersspaken.
Alla mina bilar har där till vänster. Om de sitter på spaken så bör man vara så pass funtad att man kollar det innan man kör.

D Dilato skrev:
Ja sen finns inte mitsubishi längr heller :)

D Dilato skrev:
Jaså?
[länk]
[länk]
De var som fan att man missat det. Kan bero på att vi inte har säljare kvar för de.

Värre i den artikeln är att det är kw bruun, riktigt hemskt att ha med de att göra. =)

Iallafall, de finns inga nya mitsu här, de är ingen som verkar vilja ha sånt skräp =)

R Rkarlsson skrev:
De var som fan att man missat det. Kan bero på att vi inte har säljare kvar för de.

Värre i den artikeln är att det är kw bruun, riktigt hemskt att ha med de att göra. =)

Iallafall, de finns inga nya mitsu här, de är ingen som verkar vilja ha sånt skräp =)
Haha, jag är i vart fall nöjd, min ASX 2011 har gått 22000 mil och tickar fortfarande på, går igenom besiktning varje år utan anmärkning och servar själv så extrem låg servicekostnad.
Billig i inköp var den också, tror jag betalade 160 tusen ny.

R Rkarlsson skrev:
Ok, så volvo har satt det på blinkerspaken där helljuset sitter i nästan alla bilar.

Så om man inte vet var den sitter i en v90, och den är avstängd så kanske man bör kolla bilen innan man spinner iväg på autobahn med en hyrbil. Liksom man är 100% skyldig att kunna fordonet man framför =)
Finns en ring man snurrar på spaken och för auto gjorde jag det för sju år sedan när den var ny.😉 På besiktning brukar de vrida för att kolla parkeringsljus.
Kör aldrig med auto-avbländning men vill man aktivera det så vrider man lite till med återfjädring.
Minns jag inte fel hade åtminstone V70-moller från 2008 också.
Köper idag ny modell när det finns en fin broschyr så man kan se den på bild🤣

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.