RoTe
MathiasS MathiasS skrev:
Det går att uppgradera nästan vad som helst nu, så det ska inte vara ett problem. Min erfarenhet av Windows de senaste tio åren eller så (ungefär sedan Win10 lanserades) är att det inte sker någon signifikant degradering med tiden, och inte alls som det var förr - det var ju helt hopplöst ett tag.
Imponerande att dom lyckats bättre än Android(linux) då!

RoTe RoTe skrev:
Det är länge sedan jag körde Android, men win beter sig helt annorlunda mot förr.

RoTe
MathiasS MathiasS skrev:
Det är länge sedan jag körde Android, men win beter sig helt annorlunda mot förr.
Android ligger förvisso ljusår från iOs men brukade vara bättre än Windows ändå. Kanske har Windows gått om.

RoTe RoTe skrev:
Jag har aldrig upplevt att Android degenereras? Möjligen att nya appar kräver lite mer resurser, men OS'et brukar tuffa på som vanligt.

Dock undviker jag Samsung och liknande fabrikat med en massa förinstallerade program man inte kan bli av med.

RoTe
useless useless skrev:
Jag har aldrig upplevt att Android degenereras? Möjligen att nya appar kräver lite mer resurser, men OS'et brukar tuffa på som vanligt.

Dock undviker jag Samsung och liknande fabrikat med en massa förinstallerade program man inte kan bli av med.
Jag tycker jag upplevt problem med alla telefoner jag haft förutom min jobb iPhone (dock dog batteriet efter 5 år). Just nu har jag problem med sällan men random omstarter/krascher och Chrome klarar inte längre av mina typ 15 flikar när jag flippar genom dom. Ett par år gammal OnePlus 8T med Android 14. Alltid är det nåt strul känns det som. Har även varit med om att det inte gått att ringa mig förrän jag startat om telefonen, vilket är ganska obra på jobbet.

RoTe RoTe skrev:
Jag tycker jag upplevt problem med alla telefoner jag haft förutom min jobb iPhone (dock dog batteriet efter 5 år). Just nu har jag problem med sällan men random omstarter/krascher och Chrome klarar inte längre av mina typ 15 flikar när jag flippar genom dom. Ett par år gammal OnePlus 8T med Android 14. Alltid är det nåt strul känns det som. Har även varit med om att det inte gått att ringa mig förrän jag startat om telefonen, vilket är ganska obra på jobbet.
Då kanske du måste iOSkonvertera då, jag har 98 flikar öppna i chrome just nu, i telefonen…..

RoTe
MathiasS MathiasS skrev:
Då kanske du måste iOSkonvertera då, jag har 98 flikar öppna i chrome just nu, i telefonen…..
Tyvärr är iOS inte så öppet som jag behöver, har jobb-appar jag behöver och behöver även samtalsinspelning.

RoTe RoTe skrev:
Tyvärr är iOS inte så öppet som jag behöver, har jobb-appar jag behöver och behöver även samtalsinspelning.
Ja det är väldigt synd att samtalsinspelning inte fungerar - hade en svinbra app för det när jag körde Android. Tycker det är rätt användbart faktiskt.

MathiasS MathiasS skrev:
55 flikar just nu i Firefox på Android utan några som helst problem.

Skärmbild av Byggahus.se forumtråd på mobil med användarprofiler och diskussion om antal öppna flikar i webbläsaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jag har 76 .... 😄

Fairlane
J jonaserik skrev:
Har man som jag, så går det inte att clona en disk, kommer bara upp att du har inte behörighet för detta. Microsoft snurrade till min dator, bara sådär rakt av vid start en morgon, med att skapa ett Microsoftkonto och samtidigt satte Bitlocker på HD:en , fösäkte stoppa för konto. men det var omöjligt, inte ens att stänga av. Microsoft startade upp sitt race igen, så där sitter man, har inte gjort något ännu men ska
Vet inte ännu om HD:en är spärrad för att formatera om från början, skulle inte förvåna mig.
Du kan givetvis formatera disken igen inge problem alls. Det Bitlocker gör är krypterar disken, men det är inget hinder att formatera.

Jag kör Bitlocker på ett antal diskar och det har inget med behörighet att göra. Den skapar inte heller konton själv. Det kanske föreslår, men nej, den gör det inte själv.
J jonaserik skrev:
Enda sättet är logga in på sitt Microsoftkonto och sätta i en 48 siffrig kod som dom uppgivit eller uppger, för att ta bort Bitlocker.
Ja, om du inte sparade en återställningsfil.
Sen vet jag inte varför du vill ta bort Bitlocker heller. Det har inget med behörighet att göra.
J jonaserik skrev:
J-A skit som Microsoft håller på med, dom är för stora och gör vad dom tycker sig ha rätt till, utan att fråga.
De frågar.
J jonaserik skrev:
Deras argument är att det ska vara säkrare för att inte kunna göra något på HD:en av utomstående.
Ja så är det. Stjäl någon dit hårddisk så kan de inte läsa innehållet. De kan dock alltid formatera disken och använda den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.