2 218 läst · 85 svar
2k läst
85 svar
Hur installera windows på ny hårddisk?
Nej det har jag inte. Jag gjorde bara en tillbakakaka på din invändning mot Kane's "alltid". Jag tycker det var uppenbart att han menade att det i 99% av fallen är en bra ide att börja om precis som att ditt "självklart" också har nyanser.Alfredo skrev:
Har gjort båda alternativen beroende av hur länge dator använts. Att installera om systemet tar längre tid, men man kan ju rensa, strukturera och kanske flytta viss data till externa enheter, t.ex. extern disk eller USB.
Nej inte alls och är själv mångårig användare av CCleaner för att bli av med främst det temporära junket.snaggletooth skrev:
Till och med Microsoft har gett upp och en "pc manager" har provats ett tag men är inte slutgiltigt utgiven.
https://www.techspot.com/downloads/7506-microsoft-pc-manager.html
Sen en ren eller klonad version? är mest upp till vilken användare det handlar om, tant Greta vill ju helst att allt ska vara som innan men en mer kunnig användare har inga problem med att installera om all sina favoritappar/program. Sen har jag klonat själv när jag hade bråttom och var lat.
Har du M.2 anslutning på moderkortet så skall du köpa en drive att sätta där. Myyyycket snabbara än SATA drives.R Rolle85 skrev:
Från och med Win10 är moderkortets identitet registrerat hos Microsoft. Det går att uppgradera kringutrustning på moderkortet som minnen, CPU, SSD etc för Windows OEM. Nytt moderkort behöver en köpt windowslicens och det finns en procedur för att flytta licensen från ett moderkort till ett annat.K Kane skrev: