M Mawe85 skrev:
Förstår inte din fråga. Vad ska man vänta med bara för att man håller inne pengarna? Pengar är ett påtryckningsmedel för att få det åtgärdat snabbare.
Det krävs nog båda två i detta fall såsom @Rejäl skriver.
 
H
A August.E skrev:
Nejnejnejnej, prata inte med VVS firman.

Prata med din avtalspart.
Ja, det är det riktiga vägen att gå men det kan vara en smidigare väg att gå att prata med VVS firman eftersom avtalspartnern är avvisade och inte hör av sig. Skrev också att man ska skriftligen reklamera till avtalspartnern samtidigt.
 
  • Gilla
Gammalthus1875
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
Har du betalt alla fakturor till Byggfirman? Annars kan du hålla inne ett litet belopp tills felet är åtgärdat.
Ja jag kommer inte betala förrän det är åtgärdat.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du rekommenderade att hålla in med betalningen, det jag menar är att det är en långsam metod, avloppslukten är en sanitär olägenhet att det ska inte ta mer än Max någon arbetsdag att få avhjälpt om ens det.
Att man inte betalar en faktura kan ta veckor innan det upptäcks hos företaget!
Fast det ena utesluter inte det andra. TS har redan fått flera förslag på hur han ska hantera kommunikationen till byggfirman. Eller ska jag upprepa alla förslagen innan jag lägger till att TS även bör hålla inne pengarna?! Självklart ska ju TS meddela att fakturan inte betalas innan felet är avhjälpt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Hej
Skall du köra den chargongen och kalla hantverkaren för klantashle.
Då kommer du inte långt med dina problem.

Men de e klart du har kanske inte gjort något misstag själv någon gång.
Den jargongen (ja, det stavas så, inte ”chargong”) är (ja, ”är” skrivs precis så, inte ”e”) den enda vissa personer med begränsad fattningsförmåga begriper.
 
  • Gilla
Polyester och 1 till
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Håler helt med, bara man får chansen att rätta till.
Han som utfört jobbet kanske inte ens fått information om jobbet.
Ibland stannar infon på vägen😊
Han visste väl hur det såg ut när han gick från jobbet?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Han visste väl hur det såg ut när han gick från jobbet?
De visste han säkert, de kan bara ha varit den mänskliga faktorn, han kan ha missat något helt enkelt.
De jag vill säga är att de är så lätt att bara döma ut folk hur som helst.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Hej
Skall du köra den chargongen och kalla hantverkaren för klantashle.
Då kommer du inte långt med dina problem.

Men de e klart du har kanske inte gjort något misstag själv någon gång.
Ring till rörfirman o fråga vad som blev fel...
Sen nästa fråga när dom kommer att fixa det?...jag är företagare inom vvs o kyl ...
Ringer ngn kund o har problem så är det prioriterat ... För nöjda kunder gör reklam ... Dock inte på ngt klagoforum...🤗
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
M mollson skrev:
Ring till rörfirman o fråga vad som blev fel...
Sen nästa fråga när dom kommer att fixa det?...jag är företagare inom vvs o kyl ...
Ringer ngn kund o har problem så är det prioriterat ... För nöjda kunder gör reklam ... Dock inte på ngt klagoforum...🤗
Ja nöjda kunder bör man ju eftersträva. Jag har inte anlitat hantverkare tidigare så helt ny på just detta. Och fått massa bra råd här samt i min andra tråd här 😊

Att det stinker avlopp i ens hus så man inte vill vara inomhus är verkligen inte kul.
 
Hur ser anslutningarna till tvätt och diskmaskinens utlopp ut bilder?
 
Marcus0321 Marcus0321 skrev:
Hur ser anslutningarna till tvätt och diskmaskinens utlopp ut bilder?
Syns utloppen här? Eller menar du bakom maskinerna? Jag har plastat in dessa då det stinker runt och under tvätt och diskmaskin.
 
  • Rör och kablar under diskbänk; rörigt, oganiserat, behov av kabelhantering och städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Uris
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Hej
Skall du köra den chargongen och kalla hantverkaren för klantashle.
Då kommer du inte långt med dina problem.

Men de e klart du har kanske inte gjort något misstag själv någon gång.
Du som gjort jobbet ? Lär dig skriva istället.
 
T Timmermannen77 skrev:
De visste han säkert, de kan bara ha varit den mänskliga faktorn, han kan ha missat något helt enkelt.
De jag vill säga är att de är så lätt att bara döma ut folk hur som helst.
Det ÄR du som gjort det 😂😂
 
Bilden säger absolut inget men luktar det så är det garanterat någon packning eller liknande som inte sitter rätt, sånt som händer. Har du vatten i vattenlåset i källaren? Osv brukar vara enkla saker
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H
Kanske ligger en död mus under maskinerna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.