24 377 läst · 83 svar
24k läst
83 svar
Hur går jag till väga gör att klaga på ett felaktigt utfört arbete av en vvs firma?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 152 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 152 inlägg
Ja, det är det riktiga vägen att gå men det kan vara en smidigare väg att gå att prata med VVS firman eftersom avtalspartnern är avvisade och inte hör av sig. Skrev också att man ska skriftligen reklamera till avtalspartnern samtidigt.A August.E skrev:
Fast det ena utesluter inte det andra. TS har redan fått flera förslag på hur han ska hantera kommunikationen till byggfirman. Eller ska jag upprepa alla förslagen innan jag lägger till att TS även bör hålla inne pengarna?! Självklart ska ju TS meddela att fakturan inte betalas innan felet är avhjälpt.R Rejäl skrev:
Den jargongen (ja, det stavas så, inte ”chargong”) är (ja, ”är” skrivs precis så, inte ”e”) den enda vissa personer med begränsad fattningsförmåga begriper.T Timmermannen77 skrev:
Ring till rörfirman o fråga vad som blev fel...T Timmermannen77 skrev:
Sen nästa fråga när dom kommer att fixa det?...jag är företagare inom vvs o kyl ...
Ringer ngn kund o har problem så är det prioriterat ... För nöjda kunder gör reklam ... Dock inte på ngt klagoforum...🤗
Ja nöjda kunder bör man ju eftersträva. Jag har inte anlitat hantverkare tidigare så helt ny på just detta. Och fått massa bra råd här samt i min andra tråd här 😊M mollson skrev:
Att det stinker avlopp i ens hus så man inte vill vara inomhus är verkligen inte kul.
Hur ser anslutningarna till tvätt och diskmaskinens utlopp ut bilder?
Syns utloppen här? Eller menar du bakom maskinerna? Jag har plastat in dessa då det stinker runt och under tvätt och diskmaskin.Marcus0321 skrev: