Z Zodde skrev:
Jag vet vad PPA är.

Citera där jag skrev att PPA handlades på börsen eller knip, du ljuger ju!!
Det är ju uppenbart att du trollar och inte har en aning om vad PPA innebär med tanke på ditt svar till karlm. Och ja, om du hade läst mitt tidigare inlägg strax innan ordentligt och förstod PPFA hade du eventuell fattat hela sammanhanget också-

Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Det är ju uppenbart att du trollar och inte har en aning om vad PPA innebär med tanke på ditt svar till karlm. Och ja, om du hade läst mitt tidigare inlägg strax innan ordentligt hade du kanske fattat hela sammanhanget också.
Men citera var jag skrev att PPA handlas på börs?

Kan du inte göra det?
Eller så ljuger du ju!!

Eftersom jag öht inte nämnt PPA blir allt märkligt…

Mitt svar till karlmb hade med hans påstående att
”Som köpare kan man lägga en fetorder som är lite lägre i prisnivå”

Det har noll med PPA att göra, det är handel på Nordpool.

Det är DU som drar in PPA och beskyller mig för felaktiga kommentarer på nåt jag öht aldrig kommenterat.

Citera eller pudla

Hur skulle PPA resultera i billigare el? Varför skulle en producent sälja billigare den vägen? Var finns dessa påstådda mängdrabatter?

Z Zodde skrev:
Men citera var jag skrev att PPA handlas på börs?

Kan du inte göra det?
Eller så ljuger du ju!!

Eftersom jag öht inte nämnt PPA blir allt märkligt…
Googla PPA och läsa sedan från med #1 082 så kanske det lossnar. Om du inte förstår sammanhanget efter kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.

D Daniel 109 skrev:
Hur skulle PPA resultera i billigare el? Varför skulle en producent sälja billigare den vägen? Var finns dessa påstådda mängdrabatter?
PPA innebär inte mängdrabatt. De baseras som allt annat på marknadsmässiga antaganden

Googla PPA och läsa sedan från med #1 082 så kanske det lossnar. Om du inte förstår sammanhanget efter kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.
Citera var jag uttalat mig om PPA?
Du ljuger om vad motskribenter uttalar sig om å menar. Tycker du det är konstruktivt?

Z Zodde skrev:
PPA innebär inte mängdrabatt. De baseras som allt annat på marknadspriset
Nu är du ute och cyclar igen: Ett PPA avtalas direkt mellan en elproducent och en elköpare och förhandlas om pris precis som vilken annan affär som helst. Själva affärsavtalet kan utformas på en mängd olika sätt och transaktion är helt autonom.

Z Zodde skrev:
Citera var jag uttalat mig om PPA?
Du ljuger om vad motskribenter uttalar sig om å menar. Tycker du det är konstruktivt?
Jag har redan svarat på den frågan men du verkar har svårt med läsförståelsen eller bara trollar för att mörka din okunskap.

Nu är du ute och cyclar igen:
Jag har redan svarat på den frågan men du verkar har svårt med läsförståelsen eller bara trollar för att mörka din okunskap.
Citera innebär
märk mitt citat å kopiera in det.

Det har du inte gjort.

Z Zodde skrev:
PPA innebär inte mängdrabatt. De baseras som allt annat på marknadsmässiga antaganden
Jo, jag vet det. Men jag undrar vad Boilerplate och Karlmb egentligen tror att det handlar om.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Ja, genom att kringå spotten.
Ok, så tala om för mig, som enkel elkonsument, hur jag ska gå tillväga för att sänka min elkostnad på detta sätt? Gärna med ett språk som en 12-åring förstår.

Z Zodde skrev:
Citera innebär märk mitt citat å kopiera in det. Det har du inte gjort.
Citerar trollet Zodde som inte kan ge sig och tror att jag och karlm diskuterar börshandel när det i själva verket handlar om PPA:

Tredje gången gilt, inlägg #1 087:
"Du får aldrig mängdrabatt på börshandel, hur skulle det gå till?

Du visar återigen att du förstår noll av Nordpools funktion.

Utanför börs kan avtalas vad som helst.
Det sker kontinuerligt via Nasdaq
"

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Citerar trollet Zodde som inte kan ge sig och tror att jag och karlm diskuterar börshandel när det i själva verket handlar om PPA:

Tredje gången gilt, inlägg #1 087:
"Du får aldrig mängdrabatt på börshandel, hur skulle det gå till?

Du visar återigen att du förstår noll av Nordpools funktion.

Utanför börs kan avtalas vad som helst.
Det sker kontinuerligt via Nasdaq
"
Var nämns PPA?
Du claimar jag påstår att PPA börshandlas.
Alla som läser det du citerar ser att du har noll fog för ditt claim, du ljög alltså.

Karlmb skrev "Som köpare kan man lägga en fetorder som är lite lägre i prisnivå, men som någon som vill sälja snabbt och mkt kan nappa på."

På mig låter det som börshandel diskuteras, trodde du verkligen karlmb menade PPA?

Redigerat:
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ok, så tala om för mig, som enkel elkonsument, hur jag ska gå tillväga för att sänka min elkostnad på detta sätt? Gärna med ett språk som en 12-åring förstår.
Inte för att jag tror att en 12-åring förstår det men ungefär som Kundkraft med avtal direkt med elproducent. Kräver dock en rätt stor aparat och kapital så det är nog svårt att genomföra i praktiken.

Z Zodde skrev:
Var nämns PPA?
Du claimar jag påstår att PPA börshandlas.
Alla som läser det du citerar ser att du har noll fog för ditt claim, du ljög alltså.

Karlmb skrev "Som köpare kan man lägga en fetorder som är lite lägre i prisnivå, men som någon som vill sälja snabbt och mkt kan nappa på."

På mig låter det som börshandel, trodde du karlmb menade PPA?
Sluta trolla nu, tråden har redan spårat ut pga att du inte kan erkänna att du blandar ihop börshandel och PPA.

Sluta trolla nu, tråden har redan spårat ut pga att du inte kan erkänna att du är ute och cyklar.
Nej, du ljuger å klarar inte av att pudla

Citera mig på var jag skrev att PPA börshandlas,?

Du har citerat EN gång men där stod öht inget om PPA---

Det är för övrigt inte första gången du försöker pådyvla mig åsikter jag aldrig haft.
Tycker du det är konstruktivt i ett debattforum?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.