8 555 748 läst · 40 969 svar
8556k läst
41,0k svar
Humorhörnan ...
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Jo, man känner ju liksom ibland för att garva åt hönshjärnorna.
Men skrattet stockar sig liksom lite i halsen när man sen tänker på hur mycket de förstör världen, och att miljontals dör och kommer att dö, av ifrån allt mellan krig, epidemier, HiV och svält.
Men skrattet stockar sig liksom lite i halsen när man sen tänker på hur mycket de förstör världen, och att miljontals dör och kommer att dö, av ifrån allt mellan krig, epidemier, HiV och svält.
Det var ju glädjande att Nazisten nere till höger är med, för en gång skull. Men, vem är han nere till vänster?Mikael_L skrev:
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 033 inlägg
Skogsägare
· 20 033 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Får erkänna att jag missade att det var Israels premiärminister där nere utan fokuserade mest på övre raden.Nötegårdsgubben skrev:
Men på vilket sätt är detta antisemitism? Man måste väl kunna kunna kritisera staten Israel utan att för den delen vara antisemit?
Skogsägare
· 20 033 inlägg
Gott så.13th Marine skrev:
Det är en tydlig relativisering. Ser man inte skillnaden mellan judeutrotning och det krig som pågår mellan Hamas och Israel så kommer vi nog inte längre. Det är av historiska skäl skillnad på att likna Trump vid en nazist och att göra samma sak med Netanyahu.13th Marine skrev:
Ja. Men då kan det vara lämpligt att avstå från klassiska antisemitiska uttryck för att inte misstas för något annat än man är.13th Marine skrev:
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Då förstår jag hur du tänker, jag kommer inte gå in i någon djupare diskussion om detta då det är ett ämne om en annan tråd.Nötegårdsgubben skrev:
Gott så.
Det är en tydlig relativisering. Ser man inte skillnaden mellan judeutrotning och det krig som pågår mellan Hamas och Israel så kommer vi nog inte längre. Det är av historiska skäl skillnad på att likna Trump vid en nazist och att göra samma sak med Netanyahu.
Ja. Men då kan det vara lämpligt att avstå från klassiska antisemitiska uttryck för att inte misstas för något annat än man är.
Men jag konstaterar att det var ett olyckligt val av humor från mig, jag hade ingen avsikt att relativisera förintelsen och judeförföljelse.
Funderade på att be om att få det bortmodererat, men kom fram till att det kan vara bättre att låta diskussionen stå kvar så andra känner till det innan de delar och gillar inlägg med liknande innehåll.
Sen kan man ju diskutera hur det kan komma sig att vi på intet sätt tolkar bilden som att amerikaner, engelsmän eller ryssar är nazister utan själklart förstår bilden som att personerna är rövhattar med storhetsvansinne... Men den siste, kan inte ses som person utan enbart som jude (alternativt som företrädare för Israel).13th Marine skrev: