Tokslut Tokslut skrev:
Så skitnödig har jag aldrig varit!

[bild]
Så kissnödig är jag ofta...

• Gilla
  • Wow
Fågelvägen och 1 till
  • Laddar…
350117633_175244328539590_1706071828443011833_n.jpg

• Gilla
  • Haha
Anders.o93 och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Så skitnödig har jag aldrig varit!

[bild]
Skulle jag tvingas jobba på den höjden skulle jag garanterat haft användning för en sån. Ofta.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Inför gårdagens Göteborgsderby var många GAISare skitnervösa.
[länk]
Sport... Skittråkigt ju ;)

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nu är jag kränkt! I dagens Expressen:

Svensk text, rubrik, tips för städning, skjulorganisering, sommartema.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Försökte få tag i supporten på yale ang mitt nya lås som vägrade kopplas ihop med appen. Fick detta svar efter 3 dagar. Hade redan löst problemet genom att avinstallera appen och börja om, kunde ju inte ha dörren öppen i väntan på svar..
Verkar som deras lösning är mer logisk…särskilt delen med tumvredet..
Kundsupportmail på svenska med instruktioner för att återställa ett Yale lås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Försökte få tag i supporten på yale ang mitt nya lås som vägrade kopplas ihop med appen. Fick detta svar efter 3 dagar. Hade redan löst problemet genom att avinstallera appen och börja om, kunde ju inte ha dörren öppen i väntan på svar..
Verkar som deras lösning är mer logisk…särskilt delen med tumvredet..
[bild]
Ibland kan problembeskrivningen vara lite otydlig som kommer in till supporten.
Jag råkade ut för en slutkund som hade problem med några otillåtna "transar" i huvudboken i deras ERP
First Lines instruktioner var att ALLTID översätta problembeskrivningen till engelska. Efter att google translate gjort sitt så blev jag assignad ett ärende som handlade om transsexuals in the general ledger.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Det är just därför jag ALLTID skickar in case både jobb och privat på engelska. Ska de skicka vidare är det mer tydligt om jag själv skriver det på engelska. Vår 2:nd line är ofta i Indien…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Ibland kan problembeskrivningen vara lite otydlig som kommer in till supporten.
Jag råkade ut för en slutkund som hade problem med några otillåtna "transar" i huvudboken i deras ERP
First Lines instruktioner var att ALLTID översätta problembeskrivningen till engelska. Efter att google translate gjort sitt så blev jag assignad ett ärende som handlade om transsexuals in the general ledger.

• Älska
Skip6711
  • Laddar…
För att inte tala om när jag fick ett ärende "It would be gun if you could hep me today"
Även detta går det att tacka Google Translate för...

• Gilla
p-pennan
  • Laddar…
Hade en tjänst för abonnemang som vi sålde till en kund. Vi levererade en webbsida som visade en tabell över start- och slutdatum för alla abonnemang och en dag ringde kunden om att vi måste ändra rubrikerna i tabellen.

Han hade automatisk översättning inställd i sin webbläsare och tabellen för "slut" översattes till "slampa" i hans webbläsare.

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Trätrappa upp, rutschkana ner, inuti lokal, ordet "BAR" och riktningsskyltar "IN" och "OUT".
Skapa konto

• Gilla
Thomas1972 och 2 till
  • Laddar…
Jag gissar på tyngdlagen...
Personer räcker upp händerna vid möte, sannolikt politisk samling eller omröstning, intensiv aktivitet, inomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Hade en tjänst för abonnemang som vi sålde till en kund. Vi levererade en webbsida som visade en tabell över start- och slutdatum för alla abonnemang och en dag ringde kunden om att vi måste ändra rubrikerna i tabellen.

Han hade automatisk översättning inställd i sin webbläsare och tabellen för "slut" översattes till "slampa" i hans webbläsare.
Jag hade en kollega (ung kvinnlig) som jobbade ensam sent på lab när hennes chef plötsligt kommer in, flinar och säger:
- Jaha, och här står en liten slampa...!

Tog en stund innan hon förstod att han sagt "och här lyser flitens lampa..:".

• Haha
  • Wow
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Fredag idag…
Öppen handväska ser ut som en kvinnlig torso; skämt om män och dragkedjelokalisering.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Myckling och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.