8 383 707 läst · 40 331 svar
8384k läst
40,3k svar
Humorhörnan ...
- Moderaterna, Liberalerna, Kristdemokraterna vill bilda en ny regering med stöd av Sverigedemokraterna som i sin tur kommer att ha ett eget samordningskansli med egna tjänstepersoner i regeringskansliet.
https://sverigesradio.se/artikel/m-kd-och-l-vill-styra-landet-ellen-saknar-sd-i-regeringen
(Sorry för att det blev politik här, jag kastar alltså sten i glashus
Mikael_L skrev:
Mikael_L skrev:
Du fixar ju allt själv nu! Hoppas på fler höhö skämt än klagoinlägg, men det är väl kanske att hoppas förmycket
Och för att hålla mig till ämnet: udda verktygslåda

tommib skrev:
Nu klarnar det!
En fantastisk erfarenhet av att gräva djupt med både tryckluft och el kan appliceras på många hål(l).
kan man säga att det ibland sitter som berget?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Efter avslutad gudstjänst i kapellet på Björkö skulle prästen ros tillbaka över sundet till Landsvägaändan norrpå Replotlandet därifrån han skjutsades hem till prästgården i Replot. Byborna turades om att skjutsa prästen. Det där var innan Björköborna började skaffa motorbåtar och långt innan vägbanken byggdes.
Det berättas att en bybo som var grundligt led prästens religiösa prat stod i tur att ro hem prästen. Då de kom ned till stranden frågade han av prästen om denne ville ösa eller ro?
Prästen valde att ösa och han fick minnsann ösa. Båten läckte så han inte fick sagt ett ord på hela resan.
Då de kom fram till Landsvägaändan och prästen gick iland frågade han hur björköbon skulle ta sig tillbaka hem utan någon som öste?
Björköbon svarade "Ja ståppar i nieglon" (Jag stoppar i bottenproppen).
Det berättas att en bybo som var grundligt led prästens religiösa prat stod i tur att ro hem prästen. Då de kom ned till stranden frågade han av prästen om denne ville ösa eller ro?
Prästen valde att ösa och han fick minnsann ösa. Båten läckte så han inte fick sagt ett ord på hela resan.
Då de kom fram till Landsvägaändan och prästen gick iland frågade han hur björköbon skulle ta sig tillbaka hem utan någon som öste?
Björköbon svarade "Ja ståppar i nieglon" (Jag stoppar i bottenproppen).
Byggmax kanske fick vara med på en kvist också?