7 786 441 läst · 38 129 svar
7786k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Bara karlar, var det humorn?stigen skrev:
Förövrigt, kände ni igen dom?
Jag var osäker på 4 st, men är ganska säker på två av dessa, men två st har jag inte en susning om vilka de är.
Jag verkar vara ganska väl bevandrad bland massmördande diktatorer, inget att skriva i sin CV väl?
Svart humor utan någon röd ring.Mikael_L skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
De flesta. Längst till höger är svår men skulle ev kunna vara MBS. Mer troligt är att det är ett konstigt projicerat foto av Osama bin Laden. Fjärde från höger är också svår men kanske Ferdinand Marcos.Mikael_L skrev:
De övriga borde man väl ta?
För att folk ska slippa googla (ledsen grodan) så skulle jag säga att det från vänster till höger är Kim Jong-Il (Kim är familjenamnet...), Kim Jong-Un, Khomeini, Adolf, Idi Amin, Josef Stalin, Zhou Enlai (konstigt val, varför inte Mao?), Vladimir Lenin, Fidel Castro, Benito Mussolini, ev då F. Marcos, Saddam Hussein, Moammar Khadaffi, och då OBL eller MBL.
Någon som har en annan gissning?
Pol pot trodde jag var filuren allra längst till vänster. Men är det glasögon på han så är det kanske Kim jong il.
Längs till höger tänkte jag bin laden, men var lite förbryllad över ringen på turbanen, som jag aldrig tror jag sett han ha. Så det är kanske Mohammed bin Salman ändå, rena duvungen bland de andra gamarna.
Den tommib tänkte som Zhou Enlai, hade jag ingen aning om, och jag håller med dig om det konstiga valet i så fall.
Men annars satt jag alla andra, de var ju rätt enkla.
Längs till höger tänkte jag bin laden, men var lite förbryllad över ringen på turbanen, som jag aldrig tror jag sett han ha. Så det är kanske Mohammed bin Salman ändå, rena duvungen bland de andra gamarna.
Den tommib tänkte som Zhou Enlai, hade jag ingen aning om, och jag håller med dig om det konstiga valet i så fall.
Men annars satt jag alla andra, de var ju rätt enkla.