8 555 748 läst · 40 969 svar
8556k läst
41,0k svar
Humorhörnan ...
Fredagsfräckis!
Bettan beklagar sig över sin pojkvän för väninnan.
-Det känns så tråkigt med Pelle. Vi träffas inte så ofta, och när han kommer har han med sig en bukett och sen förväntas jag ligga med benen i vädret!
-Har du ingen vas?
/Höghus
Bettan beklagar sig över sin pojkvän för väninnan.
-Det känns så tråkigt med Pelle. Vi träffas inte så ofta, och när han kommer har han med sig en bukett och sen förväntas jag ligga med benen i vädret!
-Har du ingen vas?
/Höghus
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 033 inlägg
Den där hörde jag för säkert 45 år sedanHöghus skrev:
Dottern kommer inrusande och ropar: Pappa, pappa, kan man fara till himlen med bena före?
-Men lilla du varför undrar du det?
-Jo, jag var nyss in till familjen Johansson, och där ligger tant Johansson naken på soffan med bena rakt upp och ropar: Gud min Gud, nu kommer jag!
Å ha inte farbror Johansson legat ovanpå och hållit fast, då tror jag hon hade farit!
Grundstött
· Halland
· 28 354 inlägg
En man hade varit i en fruktansvärd olycka, och hans ”manlighet” var svårt sargad och fick tas bort.
Hans läkare försäkrade honom att den moderna medicinen kunde ge honom tillbaka hans manlighet, men att hans försäkring inte täcker operationen, eftersom det ansågs kosmetiskt.
Läkaren sade att kostnaden skulle bli 25.000 kr för en liten, 40.000 kr för medelstor, och 75.000 kr för en stor.
Mannen var säker på att han ville ha en stor, men läkaren uppmanade honom att prata om detta med sin fru innan han fattade något beslut.
…
Mannen ringde sin fru i telefon och berättade vad läkaren hade sagt .
Läkaren kom tillbaka in i rummet, och fann mannen ganska nedslagen.
– Nå, vad kom ni fram till? frågade läkaren.
– Hon vill hellre renovera köket….
Hans läkare försäkrade honom att den moderna medicinen kunde ge honom tillbaka hans manlighet, men att hans försäkring inte täcker operationen, eftersom det ansågs kosmetiskt.
Läkaren sade att kostnaden skulle bli 25.000 kr för en liten, 40.000 kr för medelstor, och 75.000 kr för en stor.
Mannen var säker på att han ville ha en stor, men läkaren uppmanade honom att prata om detta med sin fru innan han fattade något beslut.
…
Mannen ringde sin fru i telefon och berättade vad läkaren hade sagt .
Läkaren kom tillbaka in i rummet, och fann mannen ganska nedslagen.
– Nå, vad kom ni fram till? frågade läkaren.
– Hon vill hellre renovera köket….