Det är förbrukningen från kl 00:00
Nu 14:28 är den uppe i 17.4kWh
 
  • Gilla
Skogen38
  • Laddar…
H
mackee mackee skrev:
Hej
Fick till en dum elsensor nu.
Skapade en input med helpers där jag kan skriva in hur många watt sensorn ska rapportera. Sen gjorde jag en ny sensor med hjälp av Integration - Riemann sum integral
Sedan gjorde jag en automation som nollar vid midnatt.
[bild]
[bild]
Finns en integration för det där som är ganska smart.

https://community.home-assistant.io/t/powercalc-virtual-power-sensors/318515
 
Tack för tipset. Nu har jag något roligt till ikväll
 
Ju mer jag läser i den här tråden, desto mer inser jag hur jäkla mycket det finns att lära (y).
Själv har jag fastnat lite på Localtyua.....
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ju mer jag läser i den här tråden, desto mer inser jag hur jäkla mycket det finns att lära (y).
Själv har jag fastnat lite på Localtyua.....
Vad är det?
 
För att kunna köra tuya lampor/uttag lokalt istället för att koppla sig mot deras moln. Är lite knepigt första gången men sen rullar det på så kämpa på:rofl:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
För att kunna köra tuya lampor/uttag lokalt istället för att koppla sig mot deras moln. Är lite knepigt första gången men sen rullar det på så kämpa på:rofl:
Jag kollade lite på det där för en tid sen. Orkade fan inte fatta! :crysmile::crysmile::crysmile:
 
Okej. Nu var det ca 1år sen jag la in några tuya lampor, men efter senaste besöket på biltema så har jag 2st g27 spottar som ska in någon dag.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
För att kunna köra tuya lampor/uttag lokalt istället för att koppla sig mot deras moln. Är lite knepigt första gången men sen rullar det på så kämpa på:rofl:
Hur gör du?
 
mackee mackee skrev:
För att kunna köra tuya lampor/uttag lokalt istället för att koppla sig mot deras moln. Är lite knepigt första gången men sen rullar det på så kämpa på:rofl:
Slipper man det där Tuya IoT core-kontot som verkar expirera varje halvår? Vi är nya på HA och maken lyckades mecka in våra Tuya-termometrar på något vis. Efter en månd expirerade någon trial-licens som han då fick förnya på 6 månader :rolleyes:
 
M mrsnhp skrev:
Slipper man det där Tuya IoT core-kontot som verkar expirera varje halvår? Vi är nya på HA och maken lyckades mecka in våra Tuya-termometrar på något vis. Efter en månd expirerade någon trial-licens som han då fick förnya på 6 månader :rolleyes:
Jag kör via Lidl och deras gateway och där är inget Tuya konto som går ut?
 
M mrsnhp skrev:
Slipper man det där Tuya IoT core-kontot som verkar expirera varje halvår? Vi är nya på HA och maken lyckades mecka in våra Tuya-termometrar på något vis. Efter en månd expirerade någon trial-licens som han då fick förnya på 6 månader :rolleyes:
Behöver ett konto för att lägga in nya prylar, vet inte om det är meningen att man ska behöva uppdatera kontot kontinuerligt, men för mig fortsatte det att fungera i runt ett år utan åtgärd. När jag sen skulle lägga in några nya brytare så blev jag så illa tvungen att förnya.

Annars så finns alternativet att byta bort tuyas firmware, inte lika enkelt nu som när tuya convert funkade, men open beken och tuya cloud-cutter verkar lovande, speciellt för de typer av enheter som local tuya inte stödjer. Har två ir-kontroller som jag är sugen på att testa, om jag bara kunde hitta min lödpenna någonstans.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Migrerade över från Deconz till zigbee2mqtt igår. 57 devices, så det tog en stund, men det var betydligt smidigare att parkoppla än med Deconz. Var bara en Osram LED-list som trilskades, men gick direkt när jag kopplade den närmare stickan. Bytte samtidigt hårdvara från conbee till sonoff.

Än så länge är intrycket gott, fler saker exponeras och allt känns mer genomtänkt.
 
S scim skrev:
Migrerade över från Deconz till zigbee2mqtt igår. 57 devices, så det tog en stund, men det var betydligt smidigare att parkoppla än med Deconz. Var bara en Osram LED-list som trilskades, men gick direkt när jag kopplade den närmare stickan. Bytte samtidigt hårdvara från conbee till sonoff.

Än så länge är intrycket gott, fler saker exponeras och allt känns mer genomtänkt.
När jag gjorde samma sak så höll det i ett par veckor, tills jag försökte ansluta en HUE-lampa med touch-link, då tappades anslutningen till samtliga enheter och behövde paras om.

Vet inte om det är z2m, sonoff-stickan eller touchlink som är boven. Köpstopp på skit-hue iallafall.

Men sen dess har det funkat bra :)
 
Wooe Wooe skrev:
Behöver ett konto för att lägga in nya prylar, vet inte om det är meningen att man ska behöva uppdatera kontot kontinuerligt, men för mig fortsatte det att fungera i runt ett år utan åtgärd. När jag sen skulle lägga in några nya brytare så blev jag så illa tvungen att förnya.

Annars så finns alternativet att byta bort tuyas firmware, inte lika enkelt nu som när tuya convert funkade, men open beken och tuya cloud-cutter verkar lovande, speciellt för de typer av enheter som local tuya inte stödjer. Har två ir-kontroller som jag är sugen på att testa, om jag bara kunde hitta min lödpenna någonstans.
Är det Tuya Wifi ni pratar om?
Har man HA eller nån annan gateway finns ju ingen anledning att inte välja Tuyas Zigbee istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.