386 942 läst · 4 671 svar
387k läst
4,7k svar
Home Assistant
Jag tror jag lyckades
4st automationer blev det
Maxpris
Över medel men under max
Lika eller under medel men högre än minpris
Minpris
Hoppas det hjälper någon
Och den nya servon funkar bra, nu ska den bara på plats.
4st automationer blev det
Maxpris
Över medel men under max
Lika eller under medel men högre än minpris
Minpris
Kod:
alias: Elpatron styrning (max pris)
description: ''
trigger:
- platform: time_pattern
minutes: '1'
condition:
- condition: template
value_template: >-
{{ states('sensor.electricity_price_GATA_NUMMER')|float == (
state_attr('sensor.electricity_price_GATA_NUMMER', 'max_price')|float
) }}
action:
- service: input_number.set_value
data:
value: 35
target:
entity_id: input_number.temp_elpatron
mode: single
Hoppas det hjälper någon
Och den nya servon funkar bra, nu ska den bara på plats.
Jag gjorde det i GUIt och använde Tibbers Price Level-attribut, när detta ändrar sig så slår jag av eller på brytare baserat på dess nya status (CHEAP, NORMAL, osv)fgo skrev:
Hej,
Kanske en dum fråga men hur får man in Tibbers spot priser i HA ?
Dels för visning samt NodeRed
Kanske en dum fråga men hur får man in Tibbers spot priser i HA ?
Dels för visning samt NodeRed
Finns en sensor med värde i SEK/kWh. Den innhåller även attribut enligt nedan:D dubbfredda skrev:
- grid_company
- estimated_annual_consumption
- price_level: CHEAP
- max_price
- avg_price
- min_price
- off_peak_1
- peak
- off_peak_2
- unit_of_measurement: SEK/kWh
Den heter kort och gott Nordpool och finns i HACS, alternativt kan du ladda ner den härifrån:D dubbfredda skrev:
GitHub - custom-components/nordpool: nordpool sensor for ha.
Tibberintegrationen slutade fungera för ett par veckor sedan för mig, den hämtar inte data, fler verkade ha problem men enligt Github verkar de flesta vara igång igen, jag har dock samma fel fortfarande, data är otillgängliga, tagit bort och lagt till integrationen igen men samma problem, någon annan som har samma eller idé?
Har samma problem men ej hunnit felsöka.D djac skrev:Tibberintegrationen slutade fungera för ett par veckor sedan för mig, den hämtar inte data, fler verkade ha problem men enligt Github verkar de flesta vara igång igen, jag har dock samma fel fortfarande, data är otillgängliga, tagit bort och lagt till integrationen igen men samma problem, någon annan som har samma eller idé?
@wackero upptäckte detta i loggen, kan de kanske vara relaterade?D djac skrev:
22-04-15 12:45:43 ERROR (MainThread) [supervisor.store.git] Can't update https://github.com/home-assistant/addons repo: Cmd('git') failed due to: exit code(128)
Får fortfarande inte data från Tibber, var det inte så att integrationen uppdaterades för ett tag sedan?W wackero skrev:
Jag får dessa felen och frågan är om det kan vara mitt repository som inte uppdateras korrekt?
ERROR (MainThread) [supervisor.store.repository] Can't remove built-in repositories!
ERROR (MainThread) [tibber] Could not find price_unit.