Nu kom det tillbaka :)

Storsockret
Tog tag i att få till notiser i våra telefoner när det ringer på dörren. Vet inte varför jag inte gjort det förr, kanske först nu när man börjar vara ute i trädgården som tanken slog att det kan vara relevant. Praktiskt att det dyker upp på klockan också, den vibrationen är lättare att notera :)

Smartklocka visar notifikation: "Pling plong! Nå't löst folk vid dörren!" med hus-ikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

edit* Insåg att man också kan råda bot på sambons icke-fungerande messenger notiser :crysmile:

Gränssnitt för att skicka notifikationer, med exempeltext på svenska, komponent för mobilappintegration, användargränssnittselement.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 5 till
  • Laddar…
F
J Jocke Best skrev:
Sedan nån form av smart relä i lådan:

[länk]

Den verkar ju egentligen lämpad för vanliga lampknappar, men funkar ändå om man inte använder de gråa low voltage anslutningarna?

J
F Fideliox skrev:
Den verkar ju egentligen lämpad för vanliga lampknappar, men funkar ändå om man inte använder de gråa low voltage anslutningarna?
Det finns ju hundratals olika beroende på behov. Det var bara en snabb sökning. Dessa funkar ju i vilket som eftersom du egentligen bara är ute efter den smarta utgången, men det går ju hitta mer enkla, så det beror ju på om man vill kunna använda dom till bara detta eller något mer i framtiden.

J Jocke Best skrev:
Alla zigbee-produkter med fast el agerar som repeaters, så det beror på hur nära uterummets enhet hamnar till ditt existerande nät.
Såg några på/av dosswitchar utan nolla. Tveksamt om den har repeaterfunktion…?

J
blackarrow blackarrow skrev:
Såg några på/av dosswitchar utan nolla. Tveksamt om den har repeaterfunktion…?
Ja precis, de utan nolla har knappast repeater. Det är nog bäst att klargöra.
Jag har tex denna i en dosa utan nolla och den agerar inte "router" som ZigBee kallar det vi kallar repeatern. De blir end devices.

SEK 147.88 42%OFF | 1/2 Gang 16A No Neutral Wire Tuya ZigBee Smart Light Switch Mini Module Breaker 2 Way Control For Alexa Google Home
https://a.aliexpress.com/_mqFSmpO

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Är ju lite dumt att det inte står om det är repeater eller inte, jag har beställt 2st men det var med nolla så kanske den funkar som det då?

Onlinebutikssida visar mini smart switch kompatibel med WiFi och ZigBee, stöder röststyrning, pris angivet i SEK.
Skapa konto

Jag vill få till en koppling till Google Assistant så jag kan köra mina Trådfri-brytare i rutiner.
Använder mig idag av duckdns.
Blir det knas om jag använder mig av Nabu Casa då, eller behöver jag plocka bort min duckdns?
Eller är det krångligt att få till integrationen utan Nabu Casa?
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag vill få till en koppling till Google Assistant så jag kan köra mina Trådfri-brytare i rutiner.
Blir det knas om jag använder mig av Nabu Casa då, eller behöver jag plocka bort min duckdns?
[länk]
Vill du alltså kunna styra HA från Google Home?
Om det bara gäller Trådfri är det i så fall mycket enklare att lägga till Trådfri direkt i Google Home utan att ta omvägen via HA.

David Wallin David Wallin skrev:
Vill du alltså kunna styra HA från Google Home?
Om det bara gäller Trådfri är det i så fall mycket enklare att lägga till Trådfri direkt i Google Home utan att ta omvägen via HA.
Ok, är det IKEA Smart jag behöver integrera isåfall?

J
nino nino skrev:
Är ju lite dumt att det inte står om det är repeater eller inte, jag har beställt 2st men det var med nolla så kanske den funkar som det då?

[bild]
Den kommer nästan garanterat vara repeater/router

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ok, är det IKEA Smart jag behöver integrera isåfall?
I min Home-app heter den "IKEA Home Smart 1". Jag har den gamla Trådfri-gatewayen.

David Wallin David Wallin skrev:
I min Home-app heter den "IKEA Home Smart 1". Jag har den gamla Trådfri-gatewayen.
Jag ha dock ingen Trådfrigateway, använder Sky Connect.
Kanske borde skrivit det, sorry

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag ha dock ingen Trådfrigateway, använder Sky Connect.
Kanske borde skrivit det, sorry
Aha! Ja då är det en annan sak. :D

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
[länk]
Tailscale funkar väl typ som Nabu casa men har inte en susning om det funkar med det du efterfrågar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.