397 614 läst · 4 788 svar
398k läst
4,8k svar
Home Assistant
Någon som har bra koll på ApexCharts in homeassistant? Jag irriterar mig över att min elprisgraf ser ut så här tills jag får "raw_tomorrow" från nordpool integrationen:
Detta är för att apexcharts har "extend_to: end" som default. Om jag ändrar det till "extend_to: now" bliver det ännu värre - med märkligt mellanrum på x-skala och "osynlig" sista värde för dagen:
här är min kod: https://codeshare.io/8pld3A
Vad gör jag fel? Eller är ApexCharts bara buggig?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är för att apexcharts har "extend_to: end" som default. Om jag ändrar det till "extend_to: now" bliver det ännu värre - med märkligt mellanrum på x-skala och "osynlig" sista värde för dagen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här är min kod: https://codeshare.io/8pld3A
Ok. Jag har väldigt snarlika modeller från Tuya.nino skrev:
Men jag lyckas inte para dem med gw.
Men du kör kanske med Tuyas app och jag med Lidls..
Prova att ändra "fill_raw" till zero alternativt till 'null' så borde det bli som du vill ha detJesperKn skrev:Någon som har bra koll på ApexCharts in homeassistant? Jag irriterar mig över att min elprisgraf ser ut så här tills jag får "raw_tomorrow" från nordpool integrationen:
[bild]
[bild]
här är min kod: [länk]
Jo, det sägs att Lidls app är mkt lik Tuyas.J Jocke Best skrev:
Jag har enheter från en massa olika tillverkare och alla har gått lätt att para med gw.
Men inte dessa Tuya-termostater!
De hittas inte av gateway.
Ska man behöva ha smartlife-app också?
(Har inte HA än)
Ingen aning faktiskt. Tuyas app ska ju fungera tillsammans med alla tuyaprylar så jag hade avinstallerat alla andra appar likt Lidls och bara kört med tuyas. Iofs använder jag Tuya väldigt sällan numera då jag styr allt via HA.K karlmb skrev:
Mmm. Vill helst slippa göra om alla mina automationer just nu...J Jocke Best skrev:
Tuya smartlufe är en annan app än den de har för sina gw? Eller är det samma?
'JesperKn skrev:Någon som har bra koll på ApexCharts in homeassistant? Jag irriterar mig över att min elprisgraf ser ut så här tills jag får "raw_tomorrow" från nordpool integrationen:
[bild]
[bild]
här är min kod: [länk]
Går det att få x-axeln att gå ner ända till 0 (noll SEK/kWh ej ~1,41 alltså..). Var ändrar man i koden i så fall?
Föresten så borde all kod i forumet visas via "codeshare". Fantastiskt resultat.
(vill testa och se hur grafen ser ut)
Jepp, du lägger in ett "min" under din yaxis: https://github.com/RomRider/apexcharts-card#minmax-formatS styren skrev: