K karlmb skrev:
Och vilken GW?
Den syns på bilden med termostaten, tuya wireless gw

Inte en aning om det är bra grejer eller skit, så absolut ingen köprek från mig :D

Beställt 2 termostater till, då har jag till en lägenhet. Ska sätta dom 3 för och termometern så kan jag ha lite koll och testa

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Någon som har bra koll på ApexCharts in homeassistant? Jag irriterar mig över att min elprisgraf ser ut så här tills jag får "raw_tomorrow" från nordpool integrationen:

Stapeldiagram som visar elkostnader per kWh över tid, pris topp vid 2.37 SEK/kWh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är för att apexcharts har "extend_to: end" som default. Om jag ändrar det till "extend_to: now" bliver det ännu värre - med märkligt mellanrum på x-skala och "osynlig" sista värde för dagen:

Histogram över timpriser på el, toppar vid 2,37 SEK/kWh, minsta pris 1,41 SEK/kWh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

här är min kod: https://codeshare.io/8pld3A

Vad gör jag fel? Eller är ApexCharts bara buggig?

nino nino skrev:
Den syns på bilden med termostaten, tuya wireless gw

Inte en aning om det är bra grejer eller skit, så absolut ingen köprek från mig :D

Beställt 2 termostater till, då har jag till en lägenhet. Ska sätta dom 3 för och termometern så kan jag ha lite koll och testa
Ok. Jag har väldigt snarlika modeller från Tuya.
Men jag lyckas inte para dem med gw.
Men du kör kanske med Tuyas app och jag med Lidls..

• Gilla
nino
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ok. Jag har väldigt snarlika modeller från Tuya.
Men jag lyckas inte para dem med gw.
Men du kör kanske med Tuyas app och jag med Lidls..
Jag har moes app och det funkade fint, har inte provat att få in det i HA än

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
J
Alla dessa egna appar från tillverkarna är klonade versioner av Tuya Smartlifeappen

• Gilla
nino
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Alla dessa egna appar från tillverkarna är klonade versioner av Tuya Smartlifeappen
Ok det är ju bra

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
JesperKn JesperKn skrev:
Någon som har bra koll på ApexCharts in homeassistant? Jag irriterar mig över att min elprisgraf ser ut så här tills jag får "raw_tomorrow" från nordpool integrationen:

[bild]

Detta är för att apexcharts har "extend_to: end" som default. Om jag ändrar det till "extend_to: now" bliver det ännu värre - med märkligt mellanrum på x-skala och "osynlig" sista värde för dagen:

[bild]

här är min kod: [länk]

Prova att ändra "fill_raw" till zero alternativt till 'null' så borde det bli som du vill ha det

• Gilla
JesperKn
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Jo, det sägs att Lidls app är mkt lik Tuyas.
Jag har enheter från en massa olika tillverkare och alla har gått lätt att para med gw.
Men inte dessa Tuya-termostater!
De hittas inte av gateway.
Ska man behöva ha smartlife-app också?
(Har inte HA än)

J
K karlmb skrev:
Jo, det sägs att Lidls app är mkt lik Tuyas.
Jag har enheter från en massa olika tillverkare och alla har gått lätt att para med gw.
Men inte dessa Tuya-termostater!
De hittas inte av gateway.
Ska man behöva ha smartlife-app också?
(Har inte HA än)
Ingen aning faktiskt. Tuyas app ska ju fungera tillsammans med alla tuyaprylar så jag hade avinstallerat alla andra appar likt Lidls och bara kört med tuyas. Iofs använder jag Tuya väldigt sällan numera då jag styr allt via HA.

J Jocke Best skrev:
Ingen aning faktiskt. Tuyas app ska ju fungera tillsammans med alla tuyaprylar så jag hade avinstallerat alla andra appar likt Lidls och bara kört med tuyas. Iofs använder jag Tuya väldigt sällan numera då jag styr allt via HA.
Mmm. Vill helst slippa göra om alla mina automationer just nu...
Tuya smartlufe är en annan app än den de har för sina gw? Eller är det samma?

J
K karlmb skrev:
Mmm. Vill helst slippa göra om alla mina automationer just nu...
Tuya smartlufe är en annan app än den de har för sina gw? Eller är det samma?
Man lägger in gw i samma

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
C clobar skrev:
Prova att ändra "fill_raw" till zero alternativt till 'null' så borde det bli som du vill ha det
Tack - det va lösningen. :)

S
JesperKn JesperKn skrev:

[bild]

[bild]

här är min kod: [länk]

'

Går det att få x-axeln att gå ner ända till 0 (noll SEK/kWh ej ~1,41 alltså..). Var ändrar man i koden i så fall?
Föresten så borde all kod i forumet visas via "codeshare". Fantastiskt resultat.
(vill testa och se hur grafen ser ut)

S styren skrev:
'

Går det att få x-axeln att gå ner ända till 0 (noll SEK/kWh ej ~1,41 alltså..). Var ändrar man i koden i så fall?
Föresten så borde all kod i forumet visas via "codeshare". Fantastiskt resultat.
(vill testa och se hur grafen ser ut)
Jepp, du lägger in ett "min" under din yaxis: https://github.com/RomRider/apexcharts-card#minmax-format

S
tveksamt tveksamt skrev:
Jepp, du lägger in ett "min" under din yaxis: [länk]
Tack! Fixade det.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.