richardtenggren richardtenggren skrev:
Är den inte väldigt grov? :p
Pappa har en ETI Therma 1 för grillning som har en väldigt tunn probe, dock inte uppkopplad, men känns smidig att sticka med :)
Tänkte skaffa en jag med på sikt :)
Jag kör som sagt med Weber idag, de har tunna probar som du är inne på. Dock så är det så att den använder sig av Bt, och när man vintergrillar vill jag inte stå ute och vakta termometern. Tyvärr så är Bt-uppkopplingen lite svajjig, därför jag vill ha en med wifi.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
D
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag kör som sagt med Weber idag, de har tunna probar som du är inne på. Dock så är det så att den använder sig av Bt, och när man vintergrillar vill jag inte stå ute och vakta termometern. Tyvärr så är Bt-uppkopplingen lite svajjig, därför jag vill ha en med wifi.
Jag bytte till Weber Connect, av samma skäl och den funkar bra, wifi och cloud så att man kan hålla koll även om man ger sig iväg på ärenden.

Kan man få in en Maverick, tror det är en xr50, i HA?

D djac skrev:
Jag bytte till Weber Connect, av samma skäl och den funkar bra, wifi och cloud så att man kan hålla koll även om man ger sig iväg på ärenden.
Den verkar intressant! Kopplas själva huben upp via wifi då? Meater var lite omständig när jag grävde lite djupare..

D
Den verkar intressant! Kopplas själva huben upp via wifi då? Meater var lite omständig när jag grävde lite djupare..
Ja, det funkar jättebra, haft den i ett par år nu, har både bluetooth och wifi och den har inte haft problem med anslutningen ännu.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
D djac skrev:
Men hur undviker du "kladdandet" med mobilen när du står där och grillar?

Sen finns det ju grillrätter som tar längre tid för att få den perfekta temperaturen.

P paralun skrev:

Sen finns det ju grillrätter som tar längre tid för att få den perfekta temperaturen.
Jag har nog aldrig kladdat ner mig, kanske nån gång. Man trycker i proben, bränner yta på båda sidor, sedan indirekt grillning med lock på till förinställd temp uppnås. Klart!

D djac skrev:
Ja, det funkar jättebra, haft den i ett par år nu, har både bluetooth och wifi och den har inte haft problem med anslutningen ännu.
Fint, fanns några på Tradera såg jag......

D
P paralun skrev:

Jag har inte riktigt haft det problemet, inte tänkt på det, använder oftast termometern i större detaljer så man pillar inte så mycket, vänder ett par gånger, sen kör jag mycket rökning och då är det ju många timmar i låg temp, så man pillar ännu mindre då.

When you're lookin' you ain't cookin'

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Visst är det väl så att när jag har HA:s Skyconnect så kan jag ansluta Trådfri grejer utan deras hub?

Visst är det väl så att när jag har HA:s Skyconnect så kan jag ansluta Trådfri grejer utan deras hub?
Ja.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fick hem en radiator termostat och en Zigbee Gateway idag, inga problem att få igång det.
Om det ska in i Home Assistant sen, hittas det direkt eller ska man installera nåt?

Hur är det med Zigbee pratar dom med varandra, har ett rätt stort hus så en gateway kommer inte att funka.
Hur många enheter kan man ansluta till en gateway?
Vilka modeller köpte du?

K karlmb skrev:
Vilka modeller köpte du?
Moes på termostaten sen vet jag inte vad det var på termometern

Den här termostaten

Skärmbild visar MOES smarta radiatorventiler, appgränssnitt, online, kompatibla med Alexa och Google Assistant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och termometern

En skärmdump av en nätbutik som visar en ZigBee Smart temperatur- och luftfuktighetssensor till salu för 61,63 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har urgamla termostatventiler så fick plocka ihop nåt som funkade ungefär av delarna, ska se om det finns en adapter mma till trv tror jag det ska var, så fast jag ställde tempen på 17 så har jag 20 antar att den inte stänger riktigt

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
nino nino skrev:
Den här termostaten

[bild]

Och termometern

[bild]

Har urgamla termostatventiler så fick plocka ihop nåt som funkade ungefär av delarna, ska se om det finns en adapter mma till trv tror jag det ska var, så fast jag ställde tempen på 17 så har jag 20 antar att den inte stänger riktigt
Och vilken GW?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.