406 876 läst · 4 920 svar
407k läst
4,9k svar
Home Assistant
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Jag kör som sagt med Weber idag, de har tunna probar som du är inne på. Dock så är det så att den använder sig av Bt, och när man vintergrillar vill jag inte stå ute och vakta termometern. Tyvärr så är Bt-uppkopplingen lite svajjig, därför jag vill ha en med wifi.richardtenggren skrev:
Jag bytte till Weber Connect, av samma skäl och den funkar bra, wifi och cloud så att man kan hålla koll även om man ger sig iväg på ärenden.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Men hur undviker du "kladdandet" med mobilen när du står där och grillar?D djac skrev:
Sen finns det ju grillrätter som tar längre tid för att få den perfekta temperaturen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Jag har nog aldrig kladdat ner mig, kanske nån gång. Man trycker i proben, bränner yta på båda sidor, sedan indirekt grillning med lock på till förinställd temp uppnås. Klart!P paralun skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Jag har inte riktigt haft det problemet, inte tänkt på det, använder oftast termometern i större detaljer så man pillar inte så mycket, vänder ett par gånger, sen kör jag mycket rökning och då är det ju många timmar i låg temp, så man pillar ännu mindre då.P paralun skrev:
When you're lookin' you ain't cookin'
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Visst är det väl så att när jag har HA:s Skyconnect så kan jag ansluta Trådfri grejer utan deras hub?
Vilka modeller köpte du?nino skrev:Fick hem en radiator termostat och en Zigbee Gateway idag, inga problem att få igång det.
Om det ska in i Home Assistant sen, hittas det direkt eller ska man installera nåt?
Hur är det med Zigbee pratar dom med varandra, har ett rätt stort hus så en gateway kommer inte att funka.
Hur många enheter kan man ansluta till en gateway?
Den här termostaten
Och termometern
Har urgamla termostatventiler så fick plocka ihop nåt som funkade ungefär av delarna, ska se om det finns en adapter mma till trv tror jag det ska var, så fast jag ställde tempen på 17 så har jag 20 antar att den inte stänger riktigt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och termometern
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har urgamla termostatventiler så fick plocka ihop nåt som funkade ungefär av delarna, ska se om det finns en adapter mma till trv tror jag det ska var, så fast jag ställde tempen på 17 så har jag 20 antar att den inte stänger riktigt
Och vilken GW?nino skrev: