Av båtägarna? På vilket sätt då?
 
N Nerre skrev:
Av båtägarna? På vilket sätt då?
Du vet mycket väl att det där är en sån där autokorrekt som telefoner ofta håller på med, så nät blev båt.

Men det är inte osannolikt att en båtägare även kan vara nätägare, här är en sån:
Person på båt hanterar ett fisknät i solnedgången över ett stilla hav, bilden illustrerar en båtägare som också kan vara nätägare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Du vet mycket väl att det där är en sån där autokorrekt som telefoner ofta håller på med, så nät blev båt.
Eftersom nätägarna var rättstavat längre ner i inlägget insåg jag inte att det kunde vara autocorrect.

Men formellt sett är väl även SVK en nätägare, fast de äger stamnätet och inte de lokala näten.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Eftersom nätägarna var rättstavat längre ner i inlägget insåg jag inte att det kunde vara autocorrect.

Men formellt sett är väl även SVK en nätägare, fast de äger stamnätet och inte de lokala näten.
Stamnät och regionalnät bör man göra skillnad på. Väldigt annorlunda ägandeformer, intressen, politiskt stöd, funktion och såklart ansvar. Det är inte ovanligt att EI går ut och kritiserar sin egen lagstiftning när det blir lite hett om öronen och skyller på nätägarna men SVK har vad jag sett aldrig mött samma kritik.

Båtägare var lustigt, jag bjuder på den.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.