M mrsnhp skrev:
Ja ibland är det enklast att ge upp och fixa själv, bara man inte behöver betala alldeles för mycket pengar för uselt resultat först. Det är ju typ ingen här som tycker att det där med kakelfogen ser bra ut 🙈

Vi gör nästan alla ytskikt inomhus själva just för att vi är petiga med hur vi vill ha det. Sen blir det ju inte perfekt eftersom vi är amatörer, men det är åtminstone våra egna missar och inte nån hantverkare som slarvar avsiktligt och vill ha betalt för det.
Ibland så stämmer ”Vill man ha det rätt får man göra det själv” 😅
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
fattar fortfarande inte vad svårigheten ligger. Du lägger ner massa tid här på att hitta omvägar till lösningar som du själv säger att du bara set som en nödlösning.
När lösningen ligger mitt framför din nästa.
Prata med de du beställt arbetet av och förklara att du vill ha det som det var beställt.
Tar varken tid.. ork eller är svårt.
Varför lägga timmar på forumet när allt som krävs är 5min i telefon.
 
I ItWasntMe skrev:
fattar fortfarande inte vad svårigheten ligger. Du lägger ner massa tid här på att hitta omvägar till lösningar som du själv säger att du bara set som en nödlösning.
När lösningen ligger mitt framför din nästa.
Prata med de du beställt arbetet av och förklara att du vill ha det som det var beställt.
Tar varken tid.. ork eller är svårt.
Varför lägga timmar på forumet när allt som krävs är 5min i telefon.
För att de hävdar att fylla på med mer putsbruk inte var möjligt och det var därför de tömde på all fog och la kakelfog. Vi bor inte i huset ännu så svårt att hänga med i svängarna så såg det när det var försent. De vill inte heller putsa muren. Orkar inte bråka med dem
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
fast de har helt fel. Inkompetenta eller bara lata.
Det är ett helt vanligt underhållsarbete att fräsa bort murbruksfog mellan tegelstenar.
Har själv gjort det flera gånger i jobbet. När fogen spricker och lossnar och behöver renoveras upp.
Så fräser man ca 2c cm djupt och sen fyller på med nytt murbruk. Detta är inget de kan förhandla sig ifrån. De har gjort fel. Du har rätt att få det du beställt.
Se länken så förstår du. Hoppas det iaf löser sig.
 
vilken metod de sen väljer att fylla upp fogarna med är upp till dem.
med slev eller spruta.
 
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Entreprenören verkar inte vara så hemma på murning, det är ett som är säkert!
Och jag kan förstå TS som inte vill bråka mer utan istället få ut dem ur huset så fort som möjligt. Även om det innebär att man får göra en del av jobbet själv.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
En snickare kan sällan putsa en vägg. Putsning ingår ej till deras yrke Man kan lika bra göra det själv och det blir inte sämre ;)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
G gaia skrev:
En snickare kan sällan putsa en vägg. Putsning ingår ej till deras yrke Man kan lika bra göra det själv och det blir inte sämre ;)
You live and you learn 😅😅😅
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Förstörd i utseendet alltså. Ville ha den som första bilden.
Ett problem är att de använde kakelfog så den är för slät. Ville ha putsbruk för den korniga looken och bruk lite smetat överallt. Ser du ingen skillnad på bild ett och resterande blir det svårt för mig att förklara men jag är petig med hur jag vill ha saker och ting. Har en bild i huvudet och blir det inte som jag tänkt försöker jag hitta en annan lösning som tex måla över
NEJ:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.