21 210 läst · 155 svar
21k läst
155 svar
Hjälp mig med sista steget innan inköp av skruvdragare?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag har den du länkar till, är supernöjd, chuckarna är värda sin vikt i guld när man behöver komma åt och den orkar väldigt mycket för husbehovet (om än att mina 18v orkar mer).Bowman skrev:
Jag tror dock att det numer finns en EC-variant (=borstfri) på denna dragare, vet inte om den är mycket dyrare men värt att kolla upp om du går vidare i detta spår
EDIT: jag verkar ha fel - tyckte jag läste här på BH om en 12v EC-variant och tänkte nästan för en sekund köpa ytterligare en flexichuck-maskin, men nu när jag googlade kan jag inte hitta den så det var nog bara en dröm
/U
Byggde en trall med den lilla blå. Det går så klart bra det med men när den gav upp köpte jag en större 18v Hikoki och insåg att det är en i mitt tycke enorm skillnad på ork och styrka på den större och att trallbygget hade varit så mycket smidigare med 18.
Bägge fyller sin funktion utan tvekan, så utgå i första hand från ditt behov tänker jag.
Bägge fyller sin funktion utan tvekan, så utgå i första hand från ditt behov tänker jag.
Gällande Bosch smidiga 12v-dragare så tror jag ”15” är med borst och ”35” utan. Jag har en 35 FC som jag inte hunnit använda men den verkar jättesmidig!
Gällande 18v-maskiner så valde jag Makita delvis för att de har ett bra utbud på trädgårdsmaskiner på samma batterisystem. Det kan vara värt att kolla på övriga sortimentet som erbjuds om du kan sia om framtida behov!
Gällande 18v-maskiner så valde jag Makita delvis för att de har ett bra utbud på trädgårdsmaskiner på samma batterisystem. Det kan vara värt att kolla på övriga sortimentet som erbjuds om du kan sia om framtida behov!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Aha, så verkar den ju heta i 12v sortimentet, det är en sån TS länkar till på Duab där det mycket riktigt står:A Amrich skrev:
- Borstlös motor med Electronic Motor Protection förhindrar överbelastning och säkerställer längre livslängd hos verktyget
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
O OverAndOut skrev:
Ja det är ju det, ofta funkar det med lagom, men sen står man där och hade velat ha rejäla grejer. Känner jag mig själv rätt så har jag hellre lite för stor/bra. Men det är svårt.Litengubbe skrev:Byggde en trall med den lilla blå. Det går så klart bra det med men när den gav upp köpte jag en större 18v Hikoki och insåg att det är en i mitt tycke enorm skillnad på ork och styrka på den större och att trallbygget hade varit så mycket smidigare med 18.
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 587 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 587 inlägg
Titta in i snickarens bil eller rörisens bil..
Kolla va killarna jobbar med varje dag
Köp inget skit som e billigt för stunden
Köp sånt som funkar på en gång
Va inte dumsnål
Inte värt å svära när skiten inte funkar men d va billigt
Har du ingen polare som du kan låna en maskin av å känna lite på den å klämma lite
Va inte dumsnål
Har du ingen polare som du kan låna en maskin av å känna lite på den å klämma lite
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Nejdå skit blir det inte, jo jag får se om jag kan hitta nåt att klämma och känna på.Hus tomte skrev:Titta in i snickarens bil eller rörisens bil..
Va inte dumsnål
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Tycker det här paketet känns trevligt också!
Tydligen kan du prismatcha mot Bauhaus och få ytterligare 10% rabatt
https://www.proffsmagasinet.se/mask...akt&utm_medium=referral&utm_campaign=prisjakt
Jag kör mest slagskruvdragare idag, skruvdragaren borrar jag med. Jag skulle nog köra på 18 V om jag bara hade en maskin, men nu har jag flera och kan välja vad jag anser lämpligt för tillfället, älskar dock min lilla CXS! <3
https://www.proffsmagasinet.se/mask...akt&utm_medium=referral&utm_campaign=prisjakt
Jag kör mest slagskruvdragare idag, skruvdragaren borrar jag med. Jag skulle nog köra på 18 V om jag bara hade en maskin, men nu har jag flera och kan välja vad jag anser lämpligt för tillfället, älskar dock min lilla CXS! <3
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Ja det såg hett ut också.richardtenggren skrev:Tycker det här paketet känns trevligt också!
[länk]
Kanske är då mitt första paket inte så dumt heller, jag gillar märket och hur det ser ut med, inte helt oviktigt heller
Och jag är nyfiken på slagskeuvdragare.
Redigerat:
Köp riktiga grejer som du tänkt, känn på de kittet du länkat till, och Hikoki kittet som länkas här över.
Hikoki har betydligt bättre handtag enligt mig, men det är ju personligt.
Makita och Hikoki har bäst känsla/finlir, Mileakue, Devalt brukar vara starkast.
Hikoki har betydligt bättre handtag enligt mig, men det är ju personligt.
Makita och Hikoki har bäst känsla/finlir, Mileakue, Devalt brukar vara starkast.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Ok, tack det skall jag göra!Isakare skrev:
Det behöver du inte vara, den enda fördelen är att maskinerna är lätta och smidiga.Bowman skrev:
Men den stora nackdelen är att de låter alldeles för mycket. Bör/går inte använda utan hörselskydd. Bör inte heller användas utomhus om man inte har väldigt långt till sina grannar.
Jag använder min ytterst sparsamt.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Nåt att tänka på helt klart.Peter2400 skrev:Det behöver du inte vara, den enda fördelen är att maskinerna är lätta och smidiga.
Men den stora nackdelen är att de låter alldeles för mycket. Bör/går inte använda utan hörselskydd. Bör inte heller användas utomhus om man inte har väldigt långt till sina grannar.
Jag använder min ytterst sparsamt.