Jag håller på att rita upp förlängningen på taket på vår stuga och har fastnat lite i placeringen av takreglarna.
Jag planerer att ha ca 30 cm överhäng fram från stolparna. Takreglar ca 60 cc eller mindre. På reglarna ska råspont, papp, läkt och plåt.
Vart placeras den yttre regeln egentligen? På bilden har jag placerat den precis utanför stolpen men då kommer ingen balksko få plats. Testade att placera den på insidan men såg inte helt rätt och var osäker om det funkade iom överhänget. Någon som jag några kloka råd?
Jag planerer att ha ca 30 cm överhäng fram från stolparna. Takreglar ca 60 cc eller mindre. På reglarna ska råspont, papp, läkt och plåt.
Vart placeras den yttre regeln egentligen? På bilden har jag placerat den precis utanför stolpen men då kommer ingen balksko få plats. Testade att placera den på insidan men såg inte helt rätt och var osäker om det funkade iom överhänget. Någon som jag några kloka råd?
Produkter som diskuteras: "balksko"

Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Klicka här för att svara
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Min "bygg-resa" i Sverige!
Utbyggnad och tillbyggnad -
Svartmögel, sanera eller riva och bygga om?
Vita beläggningar under nytt tak
Hustråd: Bygga till sekelskifteshus med utmanande detaljplan
Soldäck på carport
Utbyggnad och tillbyggnad