27 066 läst · 72 svar
27k läst
72 svar
Hjälp med Husqvarna FTX-LV6
Ingen kondens, torrt & fint på brickan.
Ska kolla elförbrukningen vid månadsskiftet, har nog dragit lite mer tidigare.
Nu återcirkulerar inneluften, innan blev den 100% utbytt mot kall uteluft.
Förvärmningselementet funkar som de ska, testade kännaren genom att
låta den ligga i ett isbad.
Ska kolla elförbrukningen vid månadsskiftet, har nog dragit lite mer tidigare.
Nu återcirkulerar inneluften, innan blev den 100% utbytt mot kall uteluft.
Förvärmningselementet funkar som de ska, testade kännaren genom att
låta den ligga i ett isbad.
Hej, det är så att säljaren bor i huset idag vi har tillträde till huset 2/4. Dom ringde och sa att systemet ej fungerade och att det ger ingen värme dom har haft 4 st olika som kollat på det och alla säger att det inte går att fixa. Om jag fattar rätt är det agregatet som är sönder, och dom som har kollat på det säger att det är bättre dom sätter dit en värmepump istället!? Men jag har kollat upp att vi kan inte vara utan ventilationen och att det systemet som finns där idag är mycket bra. Här kommer du Pär in i hela bilden jag skulle ilja prata med Simon!? Mvh Anna
Vad är markeringarna för? Har själv samma problem,
Hej Anton!Anton Andersson skrev:
Antagligen har snäckväxeln som ska skjuta släden fram och tillbaka packat ihop.
Jag kopplade bort armen som sitter fast i släden och justerade manuellt.
S= sommar N= normal V= vinter.
Kolla så att släden inte står längst till vänster (sommar), isåfall växlar du uteluften för fulla muggar.
E det kallt ute kondenserar det nåt så in in $%#£.
Hör gärna av dig om hur det går.
Du får gärna ringa.
/ Pär
Okej tack misstänkte det. Men ett till problem är att det vill aldrig sluta blåsa luft, det går som på full fart?Paerh skrev:Hej Anton!
Antagligen har snäckväxeln som ska skjuta släden fram och tillbaka packat ihop.
Jag kopplade bort armen som sitter fast i släden och justerade manuellt.
S= sommar N= normal V= vinter.
Kolla så att släden inte står längst till vänster (sommar), isåfall växlar du uteluften för fulla muggar.
E det kallt ute kondenserar det nåt så in in $%#£.
Hör gärna av dig om hur det går.
Du får gärna ringa.
/ Pär
Det finns en forceringsknapp på styrenheten som är märkt "Vent", den används vid tex efter dusch för att öka flödet på ventilationen.
Annars är det normalt att det hörs som ett mindre jetplan när man lyfter bort luckorna.
Fläkten går ju alltid!
Pär
Annars är det normalt att det hörs som ett mindre jetplan när man lyfter bort luckorna.
Fläkten går ju alltid!
Pär
Haha jo det gör ju det! Men tack för hjälpen! Provar mig fram för att hitta ett läge som funkar, lite svårt nu när det pendlar mellan +10 och -15.