21 933 läst · 134 svar
22k läst
134 svar
Hjälp med felsökning Miele frys
Kretskortet sitter bakom panelen som är ovanför dörren (bakom inställningsvreden). Har för mig att man måste lossa dörren för att få loss panelen men det var å andra sidan väldigt snabbt gjort.
kondensatorn sitter alltså på detta kretskort.
kondensatorn sitter alltså på detta kretskort.
Tack för snabba svar, uppskattas mkt! Ska under dagen ta bort dörr mm. Fråga: när man får loss kretskort och kondensator, kan man se på dessa om de är trasiga. Antar att en risk är att felet kanske sitter i kompressorn (på baksidan längst ner). Å andra sidan funkar denna fortfarande och är stekhet?J Jo-han skrev:
Min kompressor fungerande också (fast den la av efter ett tag) och blev varm.
Syntes inget på kondensatorn (ingen av dem). Den lilla var nog ifs. inte trasig men jag bytte den ändå. Klart värt att löda loss den stora åtminstone och trycka dit en ny för att testa.
Syntes inget på kondensatorn (ingen av dem). Den lilla var nog ifs. inte trasig men jag bytte den ändå. Klart värt att löda loss den stora åtminstone och trycka dit en ny för att testa.
Tack för alla tips! Nu har jag fått tid att börja skruva.
Är det bara att dra ur kondensatorn (fyrkantiga) och trycka dit en ny eller krävs lödning och annat meck?
Är det bara att dra ur kondensatorn (fyrkantiga) och trycka dit en ny eller krävs lödning och annat meck?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Tack för svar! Det blir lite fördröjningar pga semester, värmebölja mm. Fråga: var kan jag köpa en X2 kondensator 470 nanofarad till mielefrysen (hur söker jag för att hitta rätt)? Miele tar 546 kr om man beställer genom Miele, men finns säkert billigare och lika bra.