4 376 läst · 62 svar
4k läst
62 svar
Hjälp, inget vatten i kranen.
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Blir dock fundersam då det ser it som att man kan koppla förbi grovfiltret eller ser jag fel ?
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Verkar som inkommande isåfall är den stålspunna ovanifrån eller där du ritade kranen
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Här kanske det syns bättre. Lite svårt att ta kort eller önskas fler bilder? Tackar verkligen för all hjälp 🙏🙏
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 816 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 816 inlägg
Vad var det för stickpropp du hade problem med innan?
Det är två öppna eldosor på väggen med massa kablar stickande ut, är det ett pågående arbete? Skyddskåpan/fronten (eller vad den kallas) till elcentralen står ju på golvet också och allt är åtkomligt.
Alltid bra att återställa så att inte någon olycka händer när arbetet är avslutat.
Det är två öppna eldosor på väggen med massa kablar stickande ut, är det ett pågående arbete? Skyddskåpan/fronten (eller vad den kallas) till elcentralen står ju på golvet också och allt är åtkomligt.
Alltid bra att återställa så att inte någon olycka händer när arbetet är avslutat.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 052 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 052 inlägg
Fråga.. Vad har du för värmesystem? Golvvärme eller element?
Sen vattenfilter. Har du lyft på locken på det blå fyrkantiga lådorna?
El... Vem har plockat bort fronten på elskåpet och inte satt tillbaka fronten?
Den står ju på golvet framför vattenfilterna.
Sen vattenfilter. Har du lyft på locken på det blå fyrkantiga lådorna?
El... Vem har plockat bort fronten på elskåpet och inte satt tillbaka fronten?
Den står ju på golvet framför vattenfilterna.
Alla grejer med Daikin och svart rörisolering är värme/kyla så det är ointressant avseende driksvatten.
Jag blir inte klok på vilken som är inkommande vatten från pumpen, det nytillkomna filtret? blåa på väggen kan ju knappast sitta på inkommande vatten...
Då borde den omspunna slangen som jag markerade som "till hydrofor" vara från pumpen..men då vet jag inte vad det jag trodde var huvudledning vatten till huset är för något för det vattnet går förbi grovfiltret (går det till dom där blåa filtren som ska backspolas...och sen då?
Sjukt knepigt kopplat.
Jag blir inte klok på vilken som är inkommande vatten från pumpen, det nytillkomna filtret? blåa på väggen kan ju knappast sitta på inkommande vatten...
Då borde den omspunna slangen som jag markerade som "till hydrofor" vara från pumpen..men då vet jag inte vad det jag trodde var huvudledning vatten till huset är för något för det vattnet går förbi grovfiltret (går det till dom där blåa filtren som ska backspolas...och sen då?
Sjukt knepigt kopplat.
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Kan den blåa vara en luftinjektor kanske?