Om flera blivit drabbade, så kan man på en stämma rösta för att ersätta alla, MEN det kräver 100% majoritet, osäker på om det är av närvarande hushåll eller hela föreningen.
Sen får ju det i sin tur ekonomiska konsekvenser för (lång) tid när föreningen ska skaka fram pengarna..20 miljoner är ju ingen skitsumma precis (om man antar att allar drabbade).

Hummingbird skrev:
Om flera blivit drabbade, så kan man på en stämma rösta för att ersätta alla, MEN det kräver 100% majoritet, osäker på om det är av närvarande hushåll eller hela föreningen.
Varför är det ett krav att flera ska vara drabbade?
Hummingbird skrev:
Sen får ju det i sin tur ekonomiska konsekvenser för (lång) tid när föreningen ska skaka fram pengarna..20 miljoner är ju ingen skitsumma precis (om man antar att allar drabbade).
Om alla är drabbade så är det ju helt meningslöst att ta det på föreningen.

Hehe

Varför är det ett krav att flera ska vara drabbade?
Det sa jag inte att det var, det var en tolkning du gjorde. Att övriga föreningen skulle vara snäll och ställa upp o betala för något som de troligen inte behöver, för ett fåtal personer ser jag dock som otroligt, men DET är min tolkning.

Om alla är drabbade så är det ju helt meningslöst att ta det på föreningen.
Säg det till de som är drabbade, folk tenderar att bara tänka på sitt och väldigt kort fram...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.