nybyggaren skrev:
Min fru fick tummen ur och snickrade ihop en sida om vårat projekt, dock under uppbyggnad. Gästboken funkar inte än, men den ska min "expert" fixa.
Kika på sidan och tokförklara oss gärna, en och annan har redan gjort det, av förståeliga skäl.
Jag har ibland trott att jag har legat nära gränsen till galenskap under byggtiden "vad har man egentligen gett sig in på? " , men efter en titt på ert projekt så känner jag att jag förmodligen är fullt frisk ;D

Om ni orkar fixa det där så ska ni ha bragdmedalj, minst. Lycka till !
 
Nu har vi lagt upp lite bilder från vattenskadan och några nya nu när de håller på att återställa allt.

Mycket nöje
 
:D

Äntligen har jag uppdaterat hemsidan med ett halvår!
Hoppas nu det blev OK, för jag har inte gjort det på cirka 1 år och allt kändes nytt!

Kommentera gärna i gästboken, det är bra att få synpunkter på hur ni själva kanske hade gjort istället om ni varit i mitt ställe! ::)

Helena med
Sverige Stugan
 
Nu har jag äntligen fått ihop en hemsida. Jag har inte så mycket tid just nu att lägga på den för all ledig tid går ju till bygget eller familjen (4 barn). Vi planerar att flytta in i maj, så sedan blir det nog mer. :D

http://hem.passagen.se/ringtrasten/
 
Ms_IT-Nisse

Vlket fint hust.
Vad smart att skriva ut hur många timmar ni lagt ner på respektive momment. Men vad betyder siffrorna inom parantes?? Och är timmarna räknade tilsammans??

Hade ni mer hjälp förutom snickaren??

Said
 
Siffrorna inom parentes är mina och Magnus timmar. De andra timmarna är hantverkare eller vänner som hjälp till. Vi är ju inte så vana snickare så det kanske inte är rättvisande siffror, men det är ändå en hint.

Vi har haft hjälp med snickare med ca 500 h, men vi hade önskat mer hjälp. Det var dock i stort sett omöjligt att få tag på snickare då vi behövde det.

Dessutom så har vi inhyrt hantverkare för
- Markberedning
- VVS
- Eldragning
- Diverse plåtarbeten
- Vissa våtrumsarbeten

Dessa timmarna är också inräknade.
 
Hej hopp!

Nu ligger det mer bilder på hemsidan.
Om en och en halv vecka flyttar vi in ;D

 
millface skrev:
Hej hopp!

Nu ligger det mer bilder på hemsidan.
Om en och en halv vecka flyttar vi in  ;D
Va jättekul att höra, då har det ju gått fort och bra med arbetet, nu håller jag tummarna att allt går bra, för ni har då verkligen haft er beskärda del och mer därtill ;)

MVH/Christina som önskar Er lycka till med inflyttningen.

PS: Har tittat igenom bilderna och "Den som väntar på något gott.........",verkligen snyggt/DS.
 
byggimpert skrev:
PS: Har tittat igenom bilderna och "Den som väntar på något gott.........",verkligen snyggt/DS.
Tackar tackar Christina ;D

Det har gått rätt snabbt faktiskt och det bästa är att nu är ju ovanvåningen nästan klar samtigt också. Det hade den inte varit om vi hade flyttat in i januari.

/Camilla
 
Som vanligt då, inget ont som inte har något gott med sig ;)

MVH/Christina.
 
Hej alla glada!

Stor fanfar: Nu har vi fått till vår lilla hemsida som efterlysts av ex Pinger ;)! Vi ska såklart "fylla på den" snart så bli inte besvikna när ni tittar in -det kommer mer... Lite om oss, hur vi hittade tomt och vad som hänt hittills samt bevis på mitt lynniga humör ;) finns där i a f! Välkomna!

http://susannero.webb.se/

önskar "Snappen".
 
Snappen skrev:
Hej alla glada!

Stor fanfar: Nu har vi fått till vår lilla hemsida som efterlysts av ex Pinger  ;)! Vi ska såklart "fylla på den" snart så bli inte besvikna när ni tittar in -det kommer mer... Lite om oss, hur vi hittade tomt och vad som hänt hittills samt bevis på mitt lynniga humör  ;) finns där i a f! Välkomna!

[länk]

önskar "Snappen".
Ska bli ett nöje och följa er hemsida och därmed bygget!
Lycka Till!

 
Hej Inger!

Stort tack för responsen. Ja som du förstår hade det sett väääldigt tokigt ut med ett lila hus på en stor skogstomt!

Grannar? Jo, men inte störande  ;)! Vi får en granne längst in på den väg man ser på introsidan (alltså längst till vänster och en bit bakåt ut ur kameravinkeln). Vår tomt börjar vid den röda pinnen, vid 1:a vägkröken, och löper en bra bit bort då tomten är 2570 kvm. Följer man vägen ytterligare 100 m kommer man ut på en något större väg och där har vi genast fyra grannar till. Jag tror dessutom vi kommer få fler grannar vartefter "gubben" säljer av mark men det stör inte -vår tomt lär räcka till.

Jag lovar att snart uppdatera sidan och ber om ursäkt att den inte är full med bilder och skoj... men man har ju så fullt upp hela tiden!
 
Inger-Pinger skrev:
Apropå gratis... Jag har lagt till en "Tiggar-sida" på min hemsida. Vad tycker ni om det? Kan man verkligen göra så :surprised:
Titta under "Tack"...
Njaa. Tanken är kanske frestande, men framstår som lite osmaklig. Kanske är jag en naiv Internet-tomte men jag anser att man kan absolut dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper utan krav eller förväntan på ekonomisk ersättning.

Jag skulle iallafall aldrig ha mage att be om stålar för de goda råd jag delar med mig av. Men alla är vi ju olika.
 
Under veckan har vi lagt in bilder på schaktningen av tomten och idag la jag ut våra ritningar.

Nu har jag precis varit och köpt en digitalkamera så fler bilder kommer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.