Servern jag har hemsidan på kommer att vara nere i några veckor...trist...
Hur som helst kommer de att påbörja markarbetet v13.
Kul att det börjar hända lite...kommer väl att lägga upp lite bilder och sånt när servern är uppe igen.
Byggsatsen kommer v15.

// Erik
 
Jag har nu lagt upp en lite text i krönikeform om hur det var/är att bygga hus, enligt mitt förmenande.
Den är än så länge helt oredigerad grafiskt, så ni får ha visst överseende med det...
 
Litet bilder av parkettläggning och annat.

(Frontpage??? När det finns Notepad! ;)
 
Efter flera månader av mycket jobb, vattenskada, flytta in och därför inte ha nån dator att kunna uppdatera sidan, har jag äntligen börjat! ;D

Jag letar efter några senare bilder som försvann i flytten men de kommer allteftersom.

Nyaste bilder kommer under etap 4 under veckan ::)
 
Det är efterlängtat, sweli ;) vad spännande det blir att se slutresultatet, vilket superfint hus Ni har :D
En sak som slog mig när jag tittar på bilderna under etapp tre, vilka konstverk till mönster ni har på golvvärmeslingorna, lägger man alltid så där fina mönster eller är det någon särskild anledning bakom Er placering av slingorna??

MVH/Christina.
 
Tack Christina för kommentarerna, det värmer  8)

Man lägger alltid värmeslingorna på det sättet. Tättare vid fönstret och glesare mot mitten av rummet.

Det görs en beräkning av hur mycket värme ett rum behöver beroende på rumsvolym och storlek och då bestämmer man hur många meter slingor ska rummet ha.

Den här typen av värmegolv (Nereus från Finland) har 7cm mellan slingorna vid föntret och sen glesar mot 10cm och 15cm som är den största avstånd mellan slingorna.

Det blir ett fint mönster, tyvärr ser man inte det när man lägger golv på det  ;D
 
Sweli skrev:
Tack Christina för kommentarerna, det värmer  8)

Man lägger alltid värmeslingorna på det sättet. Tättare vid fönstret och glesare mot mitten av rummet.

Det görs en beräkning av hur mycket värme ett rum behöver beroende på rumsvolym och storlek och då bestämmer man hur många meter slingor ska rummet ha.

Den här typen av värmegolv (Nereus från Finland) har 7cm mellan slingorna vid föntret och sen glesar mot 10cm och 15cm som är den största avstånd mellan slingorna.

Det blir ett fint mönster, tyvärr ser man inte det när man lägger golv på det  ;D
Vilken vacker pjäs du har i pannrummet sweli ;)
 
Jani skrev:
Vilken vacker pjäs du har i pannrummet sweli  ;)
Visst är den fin vår varmvattenberedare ? ;D
Det kommer säkert att komma till användning när vi gör klart stora badrummet på övervåningen med badkaret ;D ;D ;D
 
Nu har vi, (i.e Lisa), äntligen krupit till korset och lagt upp bilderna från i höstas. I morgon kommer förhoppningsvis digitalkameran som jag beställt så nya bilder kommer att läggas upp inom en vecka, dvs när Lisa lägger upp dem.

mvh
David
 
David skrev:
Nu har vi, (i.e Lisa), äntligen krupit till korset och lagt upp bilderna från i höstas. I morgon kommer förhoppningsvis digitalkameran som jag beställt så nya bilder kommer att läggas upp inom en vecka, dvs när Lisa lägger upp dem.

mvh
David
Vilket läckert hus ni bygger!

Har du nån bild om hur det är tänkt att bli när det är färdigt ?

 
Tack detsamma, Sweli.
Huset är klart, (nästan, i princip, bara lite kvar) ;)
Bara jag får hem digitalkameran så ska jag fota tills mitt avtryckarfinger blöder och Lisa får musarm.

mvh
David
 

Vi har kvar ganska mycket på övervåningen :-/

Lycka till !
 
I väntan på att kära bror ska få tummen ur och hjälpa mig med hemsidan så testar vi Yahoo istället, här kommer lite spridda bilder på projektet

http://photos.yahoo.com/frasse04
 
Nu har jag också lagt ut lite bilder på nätet, även om det inte är så mycket än. Förhoppningsvis så fylls det på när vi börjar att bygga.

Jag har inte lagt någon tid på layout, därav utseendet på sidorna.

För alla datanerdrar (och det verkar ju finnas en och annan på forumet) kan jag berätta att sidorna är editerade i emacs och siten snurrar på vår SS10:a som snurrar (och surrar) i garderoben! :D

http://husbygget.homeip.net
 
Hej,

Då var det dax att sjösätta hemsidan.
Bara en bild så länge.
Ska förhoppningsvis börja bygga i maj vilket gör att det inte finns mycket tid kvar till att snickra hemsidor, men kolla gärna in med jämna mellanrum.
Mer info om husetprojektet kommer på hemsidan så snart så möjligt.

http://www.33rpm.nu/huset.html

Said

Ny adress:
http://www.33rpm.nu/hammarbacken/index.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.