Det finns inga genvägar.....Visst det är ingen proj, men jaga hade lärt mig leva med det:rofl:
Outdoor TV - CSEED

Keiller Keiller skrev:
TV i trädgården? Ja, varför inte? Folk har ju redan kök, bad och vardagsrum utomhus så det är klart att tv:n ska med ut. Ställ ut säng, tvättmaskin och diskmaskin också.

Eller kanske byta ut tegeltaket mot en sufflett, så man kan cabba ner när det är vackert väder och slipper släpa ut bohaget på tomten :D
I en del sydeuropeiska länder har man ett rum utan tak i mitten av huset, så att man kan sova under bar himmel när det passar en och utan att grannarna ser en. Man kanske även kan ha biorummet utan tak i mitten av huset? :D

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Kan man inte ha bra bas med låg ljudvolym? Alla har olika förutsättningar. Ha så bra ljud du kan utan att störa grannarna. Eller så bjuder du in dem på filmkväll. :)
"Bjuder in dem på filmkväll?" Detta var det sämsta reportaget jag skådat. Tystnad utomhus är en bristvara idag. Grannarna kanske inte alls är intresserade utan behöver lugn o ro för sin hälsa. Tänkt på det? Hänsyn, vad är det? Nej Marlen. Riktigt illa detta reportage. Ta istället upp ämnet "visa dina grannar hänsyn". Detta spär ju bara på att man inte visar just hänsyn. Grannen kanske vill sitta ute o njuta av just lugnet. Lugn är en rättighet, inte ett undantag

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Visst. I norra Norrland är det perfekt: Solen går aldrig ner och myggen lämnar köttsår över kroppen.

Om man har möjlighet att använda VLC som mediaspelare kan man justera synken mellan bild och ljud så att det matchar högtalarens fördröjning, om man nu tvunget ska köra blåtand. Förstår inte varför upplösning skulle vara en större faktor utomhus än inomhus, det är väl avståndet till duken som spelar roll.

Extra smart är förstås att leta rätt på en mörk del av trädgården - och sedan sätta upp en ljusslinga.
Klockrent! (y):rofl:

T
H hangun skrev:
"Bjuder in dem på filmkväll?" Detta var det sämsta reportaget jag skådat. Tystnad utomhus är en bristvara idag. Grannarna kanske inte alls är intresserade utan behöver lugn o ro för sin hälsa. Tänkt på det? Hänsyn, vad är det? Nej Marlen. Riktigt illa detta reportage. Ta istället upp ämnet "visa dina grannar hänsyn". Detta spär ju bara på att man inte visar just hänsyn. Grannen kanske vill sitta ute o njuta av just lugnet. Lugn är en rättighet, inte ett undantag
demotivation.us_IN-THIS-ROOM-We-have-gathered-all-people-who-care-about-your-problems_134304098899.jpg

T Thörre skrev:
[bild]
*... all the people who cares ...

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man ska inte glömma duken heller, den kostar en hel del. Jag har grymt nöjd med min Reactduk, ger riktigt bra svärta i mitt icke svartmålade vardagsrum Men kostar därefter

[länk]
Tänkte kolla om någon skrivit om högkontrastduk. :)

Det är betydligt bättre an vanlig duk om man inte kan mörklägga helt, med dyrt.

Baksidan på en rullgardin från IKEA som jag glömt namnet på är ett billigt alternativ.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T
Idén är mysig, men hur många kvällar i Sverige är tillräckligt mörka och samtidigt tillräckligt varma för att vilja spendera utomhus?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Jag ska räkna och rapportera. Hittills fem kvällar. Som tur är funkar det inomhus också, så ikväll har Ludvig plockat med sig grejorna och tittat på EM med dem i studentlägenheten.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vad gör man med knott och mygg… bara att stå ut eller?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Mosquito Magnet ska vara bra har jag hört. Där jag bor så blåser det så enda gången man är besvärad av mygg är om de kommer in i huset.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi har också kört utebio vid några tillfällen. Populärt brukar vara att bjuda in vänner och grannar till Mello eller fotbollsmatcher som i går!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.