12 149 läst · 71 svar
12k läst
71 svar
Hemmabio i trädgården - välj rätt projektor, duk, sittplatser och belysning
I en del sydeuropeiska länder har man ett rum utan tak i mitten av huset, så att man kan sova under bar himmel när det passar en och utan att grannarna ser en. Man kanske även kan ha biorummet utan tak i mitten av huset?Keiller skrev:TV i trädgården? Ja, varför inte? Folk har ju redan kök, bad och vardagsrum utomhus så det är klart att tv:n ska med ut. Ställ ut säng, tvättmaskin och diskmaskin också.
Eller kanske byta ut tegeltaket mot en sufflett, så man kan cabba ner när det är vackert väder och slipper släpa ut bohaget på tomten
"Bjuder in dem på filmkväll?" Detta var det sämsta reportaget jag skådat. Tystnad utomhus är en bristvara idag. Grannarna kanske inte alls är intresserade utan behöver lugn o ro för sin hälsa. Tänkt på det? Hänsyn, vad är det? Nej Marlen. Riktigt illa detta reportage. Ta istället upp ämnet "visa dina grannar hänsyn". Detta spär ju bara på att man inte visar just hänsyn. Grannen kanske vill sitta ute o njuta av just lugnet. Lugn är en rättighet, inte ett undantagMarlen Eskilsson skrev:
Klockrent!N NoiseMaker skrev:Visst. I norra Norrland är det perfekt: Solen går aldrig ner och myggen lämnar köttsår över kroppen.
Om man har möjlighet att använda VLC som mediaspelare kan man justera synken mellan bild och ljud så att det matchar högtalarens fördröjning, om man nu tvunget ska köra blåtand. Förstår inte varför upplösning skulle vara en större faktor utomhus än inomhus, det är väl avståndet till duken som spelar roll.
Extra smart är förstås att leta rätt på en mörk del av trädgården - och sedan sätta upp en ljusslinga.
H hangun skrev:"Bjuder in dem på filmkväll?" Detta var det sämsta reportaget jag skådat. Tystnad utomhus är en bristvara idag. Grannarna kanske inte alls är intresserade utan behöver lugn o ro för sin hälsa. Tänkt på det? Hänsyn, vad är det? Nej Marlen. Riktigt illa detta reportage. Ta istället upp ämnet "visa dina grannar hänsyn". Detta spär ju bara på att man inte visar just hänsyn. Grannen kanske vill sitta ute o njuta av just lugnet. Lugn är en rättighet, inte ett undantag
Tänkte kolla om någon skrivit om högkontrastduk.AndersMalmgren skrev:
Det är betydligt bättre an vanlig duk om man inte kan mörklägga helt, med dyrt.
Baksidan på en rullgardin från IKEA som jag glömt namnet på är ett billigt alternativ.
Administrator
· Skåne
· 7 856 inlägg
Jag ska räkna och rapportera. Hittills fem kvällar. Som tur är funkar det inomhus också, så ikväll har Ludvig plockat med sig grejorna och tittat på EM med dem i studentlägenheten.
Administrator
· Skåne
· 7 856 inlägg
Mosquito Magnet ska vara bra har jag hört. Där jag bor så blåser det så enda gången man är besvärad av mygg är om de kommer in i huset.
Liknande trådar
-
TV-pelare i trädgården?
Teknik -
Bygg en eldstad i trädgården - snygg och säker
Artikelkommentarer -
Akdolit - använda i trädgården?
Trädgård allmänt -
Fåglar i trädgården - metoder för att locka eller hålla dem på avstånd
Artikelkommentarer -
1920-talsvillan får nytt liv med tillbyggnad i äppelträdgården
Artikelkommentarer