Nissens Nissens skrev:
Jo, jag vet att projektor kan bli bra, men de som är bra funkar oftast inte i en privatekonomi…
Gäller ju TV också

En 80 tums LG OLED tex

Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gäller ju TV också

En 80 tums LG OLED tex
Jo, men man får ändå mer kvalitet per krona… trots allt…

Nissens Nissens skrev:
Jo, men man får ändå mer kvalitet per krona… trots allt…
Nej det skulle jag inte säga. Noll biokänsla

Nissens
Nej det skulle jag inte säga. Noll biokänsla
Inte noll, absolut inte. Men priset sticker iväg om det skall vara riktigt bra. Och de sista procenten gör att kvalitet per krona sjunker…
Man har ju rätt mycket annat som slukar pengar så… halva livet blir en kompromiss…

Nissens Nissens skrev:
Inte noll, absolut inte. Men priset sticker iväg om det skall vara riktigt bra. Och de sista procenten gör att kvalitet per krona sjunker…
Man har ju rätt mycket annat som slukar pengar så… halva livet blir en kompromiss…
Att sista procenten kostar gäller allt i livet, bilar, bostad och kvinnor. Det är bara ett faktum i livet. :)

Nissens
Att sista procenten kostar gäller allt i livet, bilar, bostad och kvinnor. Det är bara ett faktum i livet. :)
Japp, och då får man kompromissa någonstans för att man prioriterar något annat. :)

Nissens Nissens skrev:
Japp, och då får man kompromissa någonstans för att man prioriterar något annat. :)
Det handlar om att tjäna så pass mycket att man kan minimera kompromisser :p

Redigerat:
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
TV i trädgården? Ja, varför inte? Folk har ju redan kök, bad och vardagsrum utomhus så det är klart att tv:n ska med ut. Ställ ut säng, tvättmaskin och diskmaskin också.

Eller kanske byta ut tegeltaket mot en sufflett, så man kan cabba ner när det är vackert väder och slipper släpa ut bohaget på tomten :D

• Gilla
  • Haha
Fideliox och 15 till
  • Laddar…
Hade TV på altan idag, med en H&K Onyx. Gött till fotbollen.
Har en extra 42" TV med en Chromecast som brukar nyttjas när nån av ungarna har kompis som sover över, eller som nu, det är gotboll och man vill ha en TV på altan.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hade TV på altan idag, med en H&K Onyx. Gött till fotbollen.
Har en extra 42" TV med en Chromecast som brukar nyttjas när nån av ungarna har kompis som sover över, eller som nu, det är gotboll och man vill ha en TV på altan.
Nästan allt transkodas över chromecast dock. Inge vidare för bild eller ljudkvalitén.

Nissens
Det handlar om att tjäna så pass mycket att man kan minimera kompromisser :p
Det går inte, utgifterna följer intäktskurvan så fint. :crysmile::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Nästan allt transkodas över chromecast dock. Inge vidare för bild eller ljudkvalitén.
Ja, men det duger till lite fotbollsskrålande

• Gilla
Viktualia och 3 till
  • Laddar…
Vet inte riktigt varför jag skriver det här inlägget. Troligen bara för att det är riktigt häftigt. Jag har i jobbet blivit engagerad i att installera ventilationssystemet i en hemmabio under uppförande.
Målet är "topp tio i världen".
Allt är helt sjukt och budgeten ligger på runt 30 milj.
Ljudanläggningen ska kunna spela ner till en (1) Hz och leverera ljudtryck upp till 150 dB...
Inget för villaträdgården.

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, dårå"

• Wow
  • Gilla
  • Haha
jcalfred och 9 till
  • Laddar…
Där dog den här redaktionen. Att bygga en boombox (och poängtera vikten kraftig bas) i en villaträdgård är nog ungefär det sämsta förslag jag sett.
Hur i h-e kan man vara så korkad?
Ni glömde förresten att berätta hur mycket det här sänker fastighetsvärdet. Och hur många minuter det
tar innan grannarna ringer polis.
Bor ni i lägenhet allihop?

Redaktionen Redaktionen skrev:
Lagom till årets hemester har vi skapat en riktig bio i trädgården. Här guidar vi dig till vilka produkter du kan använda och hur vi gjorde steg för steg för att ordna en hembio utomhus.

Du kan läsa artikeln här: Hemmabio i trädgården - välj rätt projektor, duk, sittplatser och belysning

• Gilla
  • Haha
  • Arg
rotbackarn och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.