54 300 läst · 394 svar
54k läst
394 svar
Hemförsäkring vid kärnkraft olycka?
Jo nu tror jag inte att människan är så galen att man trycker på kärnvapenknappen igen.
(inte ens Putin, sen kan man ju hota som i kalla kriget)
Så kvar är sannolikheten för en kärnkraftsolycka och den ser jag själv då som mycket osannolik.
Så TS kan nog odla i lugn och ro!
(inte ens Putin, sen kan man ju hota som i kalla kriget)
Så kvar är sannolikheten för en kärnkraftsolycka och den ser jag själv då som mycket osannolik.
Så TS kan nog odla i lugn och ro!
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 875 inlägg
Jag tycker du skall läsa lite vetenskaplig litteratur kring ämnet elektromagnetisk strålning, och gärna också läsa några HP fysik inom detsamma.M Mamma Fin skrev:
Tyvärr har vi ryggradslösa politiker numer, så felbeslut eller vekhet (som rörande fukushima) kan mycket väl komma att fattas här också. Regler, lagar och bestämmelser tänjs och töjs så att de passar rådande läge för att rädda ansiktet på sittande regering, så jag kan till viss del förstå din oro. Den starka staten som skyddar sina medborgare finns tyvärr inte.
Det låter ju nästan som något man sett hos anti-vaxx rörelsen med sina irrläror!Cancerman_777 skrev:
Jag tycker du skall läsa lite vetenskaplig litteratur kring ämnet elektromagnetisk strålning, och gärna också läsa några HP fysik inom detsamma.
Tyvärr har vi ryggradslösa politiker numer, så felbeslut eller vekhet (som rörande fukushima) kan mycket väl komma att fattas här också. Regler, lagar och bestämmelser tänjs och töjs så att de passar rådande läge för att rädda ansiktet på sittande regering, så jag kan till viss del förstå din oro. Den starka staten som skyddar sina medborgare finns tyvärr inte.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 875 inlägg
Säg inte det..P paralun skrev:
Blir det inbördeskrig i Ryssland så är det mycket kärnvapen som är på fel fot..
Och alla är inte inriktade på att inte anfalla tex USA eller Europa...
Elektromagnetisk strålning, 5G? (saknar att det är Bill Gates fel)Cancerman_777 skrev:
Ryggradslösa, ifrågasättande av lagar osv
Typiskt antivaxxare....
Här kan du studera din argumentation
https://www.msb.se/contentassets/555542e57381475cb26d6862dc7a543a/msb-studie.pdf
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 875 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 875 inlägg
I övrigt ifrågatter jag inte lagar, regler eller annat (inte mer än många av oss i fall som högre skadestånd till brottslingar än brottsoffer tex). Att politiker idag är ryggradslösa, vrider på regler och förnuft för att rädda ansiktet, osv är varken nyheter eller osant. Tycker du annorlunda så grattis. Det finns dock otaliga exempel på det jag hävdar. Jag ser det dessutom på nära håll.P paralun skrev: