Vill man inte fråga någon så får man ju läsa avtalsvillkoren. Alla bolag har det tillgängligt på sin hemsida.

Så här ser det ut hos Folksam (Villahemförsäkring) och jag tror du kan utgå från att det ser likadant ut hos alla andra också.

Skärmbild av avtalsvillkor från Folksam om undantag för skador relaterade till atomprocesser och terroristhandlingar.
 
  • Gilla
nissenhj och 12 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vill man inte fråga någon så får man ju läsa avtalsvillkoren. Alla bolag har det tillgängligt på sin hemsida.

Så här ser det ut hos Folksam (Villahemförsäkring) och jag tror du kan utgå från att det ser likadant ut hos alla andra också.

[bild]
Jo....
 
A
nino nino skrev:
Ja och skickas ett kärnvapen så skickas förmodligen fler och då är nog ersättning för några jordgubbar det minsta problemet
Japp då är det hallonen man tänker på först;)
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
S
M Mamma Fin skrev:
Jag vet inte om olycka eller kärnvapen bomb är störst risk
Får du ett kärnvapen i ditt jordgubbsland behöver du inte oroa dig så mycket över din försäkring
 
  • Gilla
  • Haha
Polyester och 9 till
  • Laddar…
M Mamma Fin skrev:
Nej, jag är inte troll.
Jag är orolig för radioaktiva ämnen.
Försäkringen hjälper inte mot din oro. På vilket sätt skulle ekonomisk ersättning hjälpa dig om skiten träffar fläkten?
 
Redigerat:
  • Gilla
jeppe42 och 7 till
  • Laddar…
Jo nu tror jag inte att människan är så galen att man trycker på kärnvapenknappen igen.
(inte ens Putin, sen kan man ju hota som i kalla kriget)

Så kvar är sannolikheten för en kärnkraftsolycka och den ser jag själv då som mycket osannolik.

Så TS kan nog odla i lugn och ro!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
M Mamma Fin skrev:
Nej, jag är inte troll.
Jag är orolig för radioaktiva ämnen.
Jag tycker du skall läsa lite vetenskaplig litteratur kring ämnet elektromagnetisk strålning, och gärna också läsa några HP fysik inom detsamma.
Tyvärr har vi ryggradslösa politiker numer, så felbeslut eller vekhet (som rörande fukushima) kan mycket väl komma att fattas här också. Regler, lagar och bestämmelser tänjs och töjs så att de passar rådande läge för att rädda ansiktet på sittande regering, så jag kan till viss del förstå din oro. Den starka staten som skyddar sina medborgare finns tyvärr inte.
 
  • Gilla
  • Haha
STB och 3 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Jag tycker du skall läsa lite vetenskaplig litteratur kring ämnet elektromagnetisk strålning, och gärna också läsa några HP fysik inom detsamma.
Tyvärr har vi ryggradslösa politiker numer, så felbeslut eller vekhet (som rörande fukushima) kan mycket väl komma att fattas här också. Regler, lagar och bestämmelser tänjs och töjs så att de passar rådande läge för att rädda ansiktet på sittande regering, så jag kan till viss del förstå din oro. Den starka staten som skyddar sina medborgare finns tyvärr inte.
Det låter ju nästan som något man sett hos anti-vaxx rörelsen med sina irrläror!
 
  • Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Det låter ju nästan som något man sett hos anti-vaxx rörelsen med sina irrläror!
Jaså? Vad menar du är fel?
 
  • Gilla
GlennB och 2 till
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Jo nu tror jag inte att människan är så galen att man trycker på kärnvapenknappen igen.
(inte ens Putin, sen kan man ju hota som i kalla kriget)

Så kvar är sannolikheten för en kärnkraftsolycka och den ser jag själv då som mycket osannolik.

Så TS kan nog odla i lugn och ro!
Säg inte det..
Blir det inbördeskrig i Ryssland så är det mycket kärnvapen som är på fel fot..
Och alla är inte inriktade på att inte anfalla tex USA eller Europa...
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
P paralun skrev:
Elektromagnetisk strålning, 5G? (saknar att det är Bill Gates fel)
Ryggradslösa, ifrågasättande av lagar osv
Typiskt antivaxxare....

Här kan du studera din argumentation
[länk]
Ahh! Sorry. Trött nu. Radioaktiv strålning skulle det såklart stått. My bad.
 
  • Gilla
Sauron
  • Laddar…
P paralun skrev:
Elektromagnetisk strålning, 5G? (saknar att det är Bill Gates fel)
Ryggradslösa, ifrågasättande av lagar osv
Typiskt antivaxxare....

Här kan du studera din argumentation
[länk]
I övrigt ifrågatter jag inte lagar, regler eller annat (inte mer än många av oss i fall som högre skadestånd till brottslingar än brottsoffer tex). Att politiker idag är ryggradslösa, vrider på regler och förnuft för att rädda ansiktet, osv är varken nyheter eller osant. Tycker du annorlunda så grattis. Det finns dock otaliga exempel på det jag hävdar. Jag ser det dessutom på nära håll.
 
  • Gilla
Christer_E och 4 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Ahh! Sorry. Trött nu. Radioaktiv strålning skulle det såklart stått. My bad.
Jo det blir väl inte så mycket bättre om vad du vill komma fram till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.