Man måste också gilla att Kina gnäller om utsläppen.. låtsas inte om våra kolkraftverk är ni snälla..
 
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
De gör väll allt för att rikta uppmärksamhet åt andra håll.
 
D Daniel 109 skrev:
De gör väll allt för att rikta uppmärksamhet åt andra håll.
Jag gissar att kinas ledartrojka även i denna frågan vill visa sin makt i det geografiska närområdet.

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man måste också gilla att Kina gnäller om utsläppen.. låtsas inte om våra kolkraftverk är ni snälla..
Påminner mig litegrann om journalfilmerna / reklamfilmerna från USA när man flygbombade samt sprayade hela städer med DDT !🙂

Dvs total ignorans gällande det mesta !!

Mvh

Stefan
 
Redigerat:
M Mamma Fin skrev:
Tydligen ska premiärminister Fumio Kishida släppa ut radioaktivt vatten. Citat:"vara redo att inleda utsläppet på torsdagen, om väder och havsförhållanden så tillåter"
Gissar att han menar bort från Japan.
Men enligt Ebba och Ulf finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder:
Jaha, fortfarande har du inte skrivit en rad om husbygge, renovering, inredning eller något av de andra bostadsrelaterade ämnen som det här forumet är till för. Du har bara hatat på svenska politiker, vårt politiska system och vår kraftproduktion och -distribution. Mitt tips är att om du någon gång faktiskt skulle införskaffa en skruvdragare och en kap- och gersåg - är att du bör bygga ditt hus i ett land där du trivs bättre. Du kan säkert komma på något!
 
  • Gilla
  • Haha
Lasse Suzican och 8 till
  • Laddar…
M Mamma Fin skrev:
Tydligen ska premiärminister Fumio Kishida släppa ut radioaktivt vatten. Citat:"vara redo att inleda utsläppet på torsdagen, om väder och havsförhållanden så tillåter"
Gissar att han menar bort från Japan.
Men enligt Ebba och Ulf finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder:
Vet inte riktigt vad det har med tråden att göra, men det vattnet som släpps ut innehåller bara det radioaktiva ämnet tritium, allt annat filtreras bort.

Och när det gäller Tritium så är nivåerna på det dom släpper ut långt under nivåerna på det som klassas som tjänligt dricksvatten, så¨rent principellt skulle man kunna dricka vattnet direkt, men nu späds det dessutom ut i havet.

Kina, och en hel del asndra, överreagerar av politiska skäl: Vetenskapen säger att detta inte är något att oroa sig för nu när detta vattnet blivit såpass renat som det är. Just tritium är dock svårt att rena bort, det är därför man släpper ut detta

https://www.iaea.org/topics/respons...hima-daiichi-alps-treated-water-discharge/faq
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vattnet som ska släppas ut är ungefär dubbelt så radioaktivt som en banan. Det späds sedan snabbt ut i havet så att nivån blir långt under den i bananer. Tritium ackumuleras inte i fisk. Så det finns ingen risk att fisken blir i närheten av lika radioaktiv som bananer av det här utsläppet.

Men jag gissar att du föredrar att strunta i fakta och bara tycker att det är hemskt ändå.
Nej. Din kropp behöver kalium och har anpassats till det genom evolutionen.
Radioaktivia ämnen från kärnkraftverket är nya gifter som din kropp inte kan hantera.
 
  • Haha
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
M Mamma Fin skrev:
Tydligen ska premiärminister Fumio Kishida släppa ut radioaktivt vatten.
Ska verkligen premiärministern i egen hög person släppa ut radioaktivt vatten?
🤔
 
  • Haha
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ska verkligen premiärministern i egen hög person släppa ut radioaktivt vatten?
🤔
Ska ulf och ebba bygga ett kärnkraftverk?
 
M Mamma Fin skrev:
Ska ulf och ebba bygga ett kärnkraftverk?
Har någon påstår det?

DU har däremot påstått att:

Tydligen ska premiärminister Fumio Kishida släppa ut radioaktivt vatten.

Det har betydelse hur man uttrycker sig.

.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Düsseldorff
Tråden är lång och jag har inte läst alla inlägg så jag kanske dubbelsvarar. I princip alla svenska livförsäkringar och nästan alla sakförsäkringar undantar skada pga kärnklyvning i villkoren.
 
  • Gilla
Mamma Fin
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Har någon påstår det?

DU har däremot påstått att:

Tydligen ska premiärminister Fumio Kishida släppa ut radioaktivt vatten.

Det har betydelse hur man uttrycker sig.

.
Bygga kärnkraftverk på 100 dagar påstod en moderat.
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jaha, fortfarande har du inte skrivit en rad om husbygge, renovering, inredning eller något av de andra bostadsrelaterade ämnen som det här forumet är till för. Du har bara hatat på svenska politiker, vårt politiska system och vår kraftproduktion och -distribution. Mitt tips är att om du någon gång faktiskt skulle införskaffa en skruvdragare och en kap- och gersåg - är att du bör bygga ditt hus i ett land där du trivs bättre. Du kan säkert komma på något!
HJÄLP!!!
Min reaktortank har rosthål.
Vilka verktyg måste jag införskaffa?
 
Mats-S
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
låtsas inte om våra kolkraftverk är ni snälla..
Var 14:e dag startar Kina ett nytt kolkraftverk ... det ger lite perspektiv på vad alla våra ansträngningar är värda i slutändan ................................
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.