52 240 läst · 393 svar
52k läst
393 svar
Hemförsäkring vid kärnkraft olycka?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 155 inlägg
Man måste också gilla att Kina gnäller om utsläppen.. låtsas inte om våra kolkraftverk är ni snälla..
De gör väll allt för att rikta uppmärksamhet åt andra håll.
Påminner mig litegrann om journalfilmerna / reklamfilmerna från USA när man flygbombade samt sprayade hela städer med DDT !🙂Dan_Johansson skrev:
Dvs total ignorans gällande det mesta !!
Mvh
Stefan
Redigerat:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 014 inlägg
Jaha, fortfarande har du inte skrivit en rad om husbygge, renovering, inredning eller något av de andra bostadsrelaterade ämnen som det här forumet är till för. Du har bara hatat på svenska politiker, vårt politiska system och vår kraftproduktion och -distribution. Mitt tips är att om du någon gång faktiskt skulle införskaffa en skruvdragare och en kap- och gersåg - är att du bör bygga ditt hus i ett land där du trivs bättre. Du kan säkert komma på något!M Mamma Fin skrev:
Medlem
· Stockholm
· 7 292 inlägg
Vet inte riktigt vad det har med tråden att göra, men det vattnet som släpps ut innehåller bara det radioaktiva ämnet tritium, allt annat filtreras bort.M Mamma Fin skrev:
Och när det gäller Tritium så är nivåerna på det dom släpper ut långt under nivåerna på det som klassas som tjänligt dricksvatten, så¨rent principellt skulle man kunna dricka vattnet direkt, men nu späds det dessutom ut i havet.
Kina, och en hel del asndra, överreagerar av politiska skäl: Vetenskapen säger att detta inte är något att oroa sig för nu när detta vattnet blivit såpass renat som det är. Just tritium är dock svårt att rena bort, det är därför man släpper ut detta
https://www.iaea.org/topics/respons...hima-daiichi-alps-treated-water-discharge/faq
Nej. Din kropp behöver kalium och har anpassats till det genom evolutionen.D Daniel 109 skrev:Vattnet som ska släppas ut är ungefär dubbelt så radioaktivt som en banan. Det späds sedan snabbt ut i havet så att nivån blir långt under den i bananer. Tritium ackumuleras inte i fisk. Så det finns ingen risk att fisken blir i närheten av lika radioaktiv som bananer av det här utsläppet.
Men jag gissar att du föredrar att strunta i fakta och bara tycker att det är hemskt ändå.
Radioaktivia ämnen från kärnkraftverket är nya gifter som din kropp inte kan hantera.
Suck vilken röra utan egentliga fakta.D Dilato skrev:
https://www.iaea.org/topics/respons...iichi-alps-treated-water-discharge/tepco-data
Så ser det ut!
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 539 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 539 inlägg
Tråden är lång och jag har inte läst alla inlägg så jag kanske dubbelsvarar. I princip alla svenska livförsäkringar och nästan alla sakförsäkringar undantar skada pga kärnklyvning i villkoren.
HJÄLP!!!SågspånPappspikEternit skrev:Jaha, fortfarande har du inte skrivit en rad om husbygge, renovering, inredning eller något av de andra bostadsrelaterade ämnen som det här forumet är till för. Du har bara hatat på svenska politiker, vårt politiska system och vår kraftproduktion och -distribution. Mitt tips är att om du någon gång faktiskt skulle införskaffa en skruvdragare och en kap- och gersåg - är att du bör bygga ditt hus i ett land där du trivs bättre. Du kan säkert komma på något!
Min reaktortank har rosthål.
Vilka verktyg måste jag införskaffa?
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 724 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 724 inlägg