52 821 läst · 220 svar
53k läst
220 svar
Helrenovering av 33kvm lägenhet från 1929
Slipat alla väggarna i vardagsrummet idag efter bredspacklingen, var riktigt jobbigt.. MEN näst intill dammfritt tack vare min fantastiska slip man kopplar till grovdammsugaren
Reser bort nästan en vecka nu men nästa steg blir grundmåla väggarna, ska blir riktigt kul att se resultatet
Reser bort nästan en vecka nu men nästa steg blir grundmåla väggarna, ska blir riktigt kul att se resultatet
Grundmålat vardagsrummet idag, riktigt skönt att börja se resultat! Blev riktigt bra tycker jag.
Nästa steg blir att måla taket (som inte såg så vitt ut längre..) samt fönster innan vi slutmålar väggarna!
Nästa steg blir att måla taket (som inte såg så vitt ut längre..) samt fönster innan vi slutmålar väggarna!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick även lagat en spricka i bredspacklingen. Underlaget var ju trä här så det var inte helt oväntat, borde lagt en glasfiber remsa från början men nu äre gjort iallafall, blev kanon!
Någon med tips på vit färg till fönster och foder? Som passar kommande väggfärgen Flugger 7S S0500-n (råvit). Tänker en likartad färg fast blankare.
Ser mycket fram emot vita fönster, tror det gör mycket! Ska spackla igen lite hål med snickerispackel först bara
Ser mycket fram emot vita fönster, tror det gör mycket! Ska spackla igen lite hål med snickerispackel först bara
Åsa Lund skrev:
Hmm! Det var riktigt snyggt och känns som det skulle passa in i denna typen av lägenhet med. Tack så jättemycket, ska helt klart funderas på!
Vad körde du med för märke?
Redigerat:
Jag personligen skulle väl rekommendera att du väljer vit färg och inte antikvit om du nu ska ha vitt! Antikvit är ju annars den färg som kommer på färdigmålade socklar och lister, men den är ganska grå och trist i jämförelse med vit.
Märke på färg har jag använt mig av Beckers och är mycket nöjd, ligger bra prismässigt tycker jag!
Märke på färg har jag använt mig av Beckers och är mycket nöjd, ligger bra prismässigt tycker jag!
Du tänker inte på S0502? Den benämns oftast som antikvit, Stockholmsvit och används som fabriksstandard på t.ex. dörrar och foder? Den är ju lite mer gul, och det ville vi komma ifrån!Biggie skrev:Jag personligen skulle väl rekommendera att du väljer vit färg och inte antikvit om du nu ska ha vitt! Antikvit är ju annars den färg som kommer på färdigmålade socklar och lister, men den är ganska grå och trist i jämförelse med vit.
Min råvita är väl i princip obruten och så vit den kan bli.
Färgen är i vilket fall redan inköpt, i överflöd dessutom så det får bli bra
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Jotun lady supreme finish är en bra lackfärg.
Gulnande lackfärg gäller nog bara oljefärg.
Fast fönsterbågarna målar man med fönsterfärg.
Målar man lister med 0502-y och väggar 0500-n ser listerna smutsgula ut. Bättre göra tvärtom i såna fall.
Tonad grå som föreslagits passar nog fint.
Gulnande lackfärg gäller nog bara oljefärg.
Fast fönsterbågarna målar man med fönsterfärg.
Målar man lister med 0502-y och väggar 0500-n ser listerna smutsgula ut. Bättre göra tvärtom i såna fall.
Tonad grå som föreslagits passar nog fint.
Jag målade med Ottosons linoljefärg och deras standardkulör som heter Pärlgrå. Tror du kan hitta ungefärlig NCS-kod till den nyansen på nätet, på deras hemsida.Jonhal skrev:
Slipat och grundat ett av fönstrens idag! Tar det andra imorgon. Blev riktigt stor skillnad med bara en grundfärg
Även inhandlat gipsskiva idag som ska fästas under fönstret, hoppas det hinna med imorgon och
Även inhandlat gipsskiva idag som ska fästas under fönstret, hoppas det hinna med imorgon och
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto