477 läst · 3 svar
477 läst
3 svar
HDMI genom rör
Hej,
Snabb som jag var igår fräste jag, satte rör(16mm) och putsade över det. Detta från TVn uttag ned till uttaget i kommande underskåp
Vad stod i källaren? Jo just det VPröret om 25 mm som skulle ha använts.
Nu är läget vad det är och jag försöker komma på alla möjliga lösningar för att få in en HDMI sladd mellan TVn och skåpet.
Googlar för fulla muggar nu om att dra igenom en Micro HDMI kabel(med vanlig HDMI i andra ändan) sedan sätta en konverter på Micro ändan till en vanlig när den väl är ute ur röret.
Någon som har en annan bra idé? Säg nu inte att det är helt kört..
Snabb som jag var igår fräste jag, satte rör(16mm) och putsade över det. Detta från TVn uttag ned till uttaget i kommande underskåp
Vad stod i källaren? Jo just det VPröret om 25 mm som skulle ha använts.
Nu är läget vad det är och jag försöker komma på alla möjliga lösningar för att få in en HDMI sladd mellan TVn och skåpet.
Googlar för fulla muggar nu om att dra igenom en Micro HDMI kabel(med vanlig HDMI i andra ändan) sedan sätta en konverter på Micro ändan till en vanlig när den väl är ute ur röret.
Någon som har en annan bra idé? Säg nu inte att det är helt kört..
Låter som du hittat lättast lösning. Annars är det vanligt på företag med HDMI över CAT-6, alltså använda nätverkskabel med en HDMI-dongel i varje ände.
Klicka här för att svara