Jag har aldrig sett Kiske live. Har sett hundratals power metal band men alltid lyckats missa. Funderar på att åka till Gbg i höst men det är så förbaskat långt
Jag såg dem live för första gången live på Sweden Rock 2018. Pumpkins United tour. Det var så bra så även en tuff hårdrockare fick en liten tår i ögat 🙂. Ska nog köpa biljett ikväll till Göteborg.H Hammarfall skrev:
Hade biljett till Avantasia typ 2010 men bodde i Skövde då och "orkade" inte krångla med tåg till Stockholm. Var lättare när man bodde i Stockholm, nu blir det ett företag varje gång. Stratovarius och Sonata spelar i Borlänge i höst, men inte ens det känns så lockande längre. I alla inte Sonata.L lordi skrev:
Jag hade också fått en tår, eller kanske floder. Minns hur knäsvag jag blev första gången jag såg Helloween. Magiskt.
Har sett delar av Helloween i form av Unisonic, Gamma Ray samt Helloween på Skogsröjet 🤘L lordi skrev:
Edit: ska se Helloween + Hammerfall i September 😀🤘
Deras andra album var väl ett fejkat livegig. De fick en kasse pengar av skivbolaget för att göra en liveskiva. Men de hyrde en studio, tog dit några polare som publik och spelade in.Dan_Johansson skrev:
Mycket billigare så de kunde cacha mellanskillnaden. Enligt legenden ivf.
”Never let the truth get in the way of a good story”.
Ganska häftigt
Såg kiss 1976 på grönan och nu var min äldsta dotter med sin dotter och såg kiss på dalhalla.
Såg kiss 1976 på grönan och nu var min äldsta dotter med sin dotter och såg kiss på dalhalla.
Kanske berodde på att det fanns väl inte så jätte många band på mitten av 1970 talet.Visst led zeppelin och black sabbat fanns exempel men som Iron Maiden hade väl inte hunnit spela så mycket så dom hade blivit stora ännu.Har för mig att Iron Maiden lyssnade jag mycket på runt 1977 och framåt.Dan1891 skrev:
Imorgon blir det Stratovarius och Sonata Arctica i Borlänge. Inga större favoriter även om båda har sina kanonlåtar, men när det bjuds något här omkring få får man anstränga sig lite.
Var en bra spelning både av Sonata och Strato. Bra setlist med många gamla godingar. Sämst var Pitchers. Tog lång tid och burgarna var sådär. Men ölen var god.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-12rum-grangarde-parlby-ludvika-kommun-pallbyvagen-40-20948275
Wow! Skulle vara riktigt metal att bo granne med Abyss studio. De som vet de vet. Jag bor några mil bort, tveksamt om jag kan locka dit frugan.
Wow! Skulle vara riktigt metal att bo granne med Abyss studio. De som vet de vet. Jag bor några mil bort, tveksamt om jag kan locka dit frugan.