Vi beställde av lyxfönster bara pga av att vi behövde en dörr och ett fönster fort. Dom lovade 4 veckor. Nu sitter vi här 8 veckor senare utan fönster och dörr. Inga Mail om förseningen inga ursäkter. Kan inte säga något om kvalitet för jag har inte sett dom än. Så lita inte på detta företag angående leverans tid i alla fall.
 
Boom188 Boom188 skrev:
Vi beställde av lyxfönster bara pga av att vi behövde en dörr och ett fönster fort. Dom lovade 4 veckor. Nu sitter vi här 8 veckor senare utan fönster och dörr. Inga Mail om förseningen inga ursäkter. Kan inte säga något om kvalitet för jag har inte sett dom än. Så lita inte på detta företag angående leverans tid i alla fall.
Min beställning var bara 1v sen. De sa 4v men det tog 5v.
 
Jag har beställt balkongdörrar, de har satt leveransdatum till 30 april
 
Leveranstid verkar vara lite relativ. Mina blev nog tre veckor sena.

Man får maila kontinuerligt tyvärr, dom har lite att jobba på i det avseendet.
 
Sen är det coronatider så detta är ett generellt priblem
 
Har inte beställt något från Lyxfönster men när vi beställde fönster och altandörrar till vårt nya hus, 2016, så beställde vi allt från Stali i Lettland. Vi har 31 fönster och 9 altandörrar, varav 8 är dubbeldörrar. Dörrarna är delade nertill ca 1/4, härdat glas. Fick tips från vår arkitekt och begärde offert från några svenska tillverkare också. Stali var minst 100 000 billigare än närmaste. Den dyraste var 400 000 dyrare. Allt är specialbeställt Ett antal fönster med sned överdel och även ett antal vanliga fönster, både fasta och öppningsbara. Alla fönster och dörrar är aluminiumklädda 3-glas. Inga problem med leveransen trots att vi bor på en ö, vi fick dem levererade till bryggan på ön. Bra kvalitet genomgående och inga problem i övrigt. Den mesta kommunikationen sköttes via via mejl på engelska. Arkitekten hade tagit fram fönsterritningar och vi använde dem som underlag för beställningen. Kan inte svara på hur Lyxfönster är att göra med men Stali kan jag rekommendera.
 
Lyxfönster och Stali är samma. Lyxfönster är agentur åt Stali.
De finns även på LinkedIn. Så företaget är genuint.
Ang leveranstid. Så kan jag säga att det är så generellt hos alla leverantörer.... Corona.
Dock som många nämner är att de inte snabba på svara på mejl. Där får de jobba upp sig.
 
T Tasken skrev:
Står i valet och kvalet att beställa från Lyxfönster jag oxå så man har ju lite funderingar.
Hur höga är trösklarna på altandörrarna?
Är det nån som vet om dom livar spröjsen mellan altandörr och fönster?
Och hur beställer man "sneda" fönster?
Man kan beställa sneda fönster så länge du har ritning på hur du vill ha dina fönster.
 
Nu har jag fått min balkongdörr med dubbeldörrar. Kvaliten på dörren känns riktigt bra. Däremot blev leveransen försenad med en månad.
Jag hittade också ett märke på handtaget men det vill de inte ersätta då de menar att jag gjort detta medan jag menar att dörren har stått i en plastförpackning och varit omöjlig att se när dörren var inplastad.
 
kan väl säga som så att Lyxfönster inte längre svarar på mina mail så de är inget ställe jag skulle rekomendera vid eventuella reklamationer för då existerar man inte längre.
Varning
 
M Martin Lj skrev:
Jag köpte 6st vridfönster och en dubbel helglasad altandörr i höstas. Allt är monterat och är helnöjd med kvaliten på grejerna.

Var frakten dyr?
/N
 
N Nerkicc skrev:
Var frakten dyr?
/N
Frakten gick på 5200
 
Också nyfiken på Lyxfönster hur dom är att beställa ifrån, är en del fönster vi behöver till ett nybygge och vad jag har sett från svenska leverantörer så skiljer det nästan halva priset med samma spec. Hur har det gått för er som har beställt, är ni fortfarande nöjda?

Tråkigt att höra om strul och brist på kommunikation, råkat ut för det en del med svenska leverantörer med men iof så är lättare att ha göra med nån man kan gå knacka på:D
 
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Också nyfiken på Lyxfönster hur dom är att beställa ifrån, är en del fönster vi behöver till ett nybygge och vad jag har sett från svenska leverantörer så skiljer det nästan halva priset med samma spec. Hur har det gått för er som har beställt, är ni fortfarande nöjda?

Tråkigt att höra om strul och brist på kommunikation, råkat ut för det en del med svenska leverantörer med men iof så är lättare att ha göra med nån man kan gå knacka på:D
Har svarat tidigare i tråden. Nu har det gått drygt ett år sen jag satte in fönstren och har inget att klaga på. Köpte vridfönster med aluminium på utsidan.
 
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.