kapten_krok kapten_krok skrev:
Yes har gjort det! Tänkte bara att ngn kanske har ett snabbare svar ;-)
Jag beställde från lyxfönster hösten 22.
Står inpackade under pressening för kommande projekt till sommaren.
Men som det skrivits innan, kontakt deras kundtjänst (helst Paula) henne hade jag kontakt med och fick oftast svar samma dag.
Så här långt är jag nöjd med hur dom såg ut när jag inspekterade dom vid leverans.
Får se när dom kommer på plats.

Ett dörparti hade inte 90* gerade profiler. Fick tillbaka drygt 3000kr och nya profiler postade till mig så det mesta talar för att det är ett genuint företag.

1 14589111 skrev:
[bild] [bild]
jag valde en annorlunda behandling men kanske hjälper dig? Skydden för ventilerna tog jag bort då dem var fruktansvärt fula
Hej, vad var det för behandling du valde? hette den ljus gyllende furu :)?

Den fanns inte på hemsidan, den heter ”Teak-Hemlock varnish”. Fick ytterligare färger när jag mailade dem.

Tack så mycket! Vi har beställt gyllene furu men ej levererats än!

Väntar med spänning på ett vridfönster med två bågar. 30% glans ute/inne, ljudlamell utvändigt och laminerad insida. 196x76.
/Max

Fick fönstret men det var fellevererat med synliga gångjärn, hade beställt dolda. Sen stämde inte glastillverkarn med den som de skickat produktblad för.
Det var också hemskt dålig finish vid gångjärnen.
Mailade att de levererat fel och att jag inte vill att de tillverkar ett nytt utan enbart hämtar det felaktiga och river fakturan.
Fick svar dagen efter att de emottagit mailet och skulle titta närmare på det.
Ringde men fick inget svar den dagen. Dagen därpå svarade vad jag tror var Paula som jag hade haft mailkontakt med.
Senare samma dag fick jag svar att de tar tillbaka fönstret och krediterar fakturan.
Reklamation och hantering måste jag säga funkade bra iaf och skyndsamt!

Nu har jag beställt ett fönster från Svenska Fönster. Skiljer enbart 3000kr och jag får ett bättre u-värde 0,9, 44 dB och solskyddsglas.
Så man blir lurad över ”hur billigt det är”. Inte värt en besparing på 3000kr för dessutom ett sämre fönster.
Sen kanske det blir billigare om man köper fler och får ner fraktkostnaden, givetvis.

• Närbild, vita persienner, ljusinsläpp, träkant undertill, smutsfläckar, interiördetalj, vinklad vy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt fönster i plastförpackning, varumärket "Lyxfönster" synligt, grå profil, skyddad under transport eller installation.
    Skapa konto
  • Vit fönsterkarm med genomskinlig plast, närbild, strukturerade ytor, inomhus, otydlig miljö.
    Skapa konto
kapten_krok kapten_krok skrev:
Fick fönstret men det var fellevererat med synliga gångjärn, hade beställt dolda. Sen stämde inte glastillverkarn med den som de skickat produktblad för.
Det var också hemskt dålig finish vid gångjärnen.
Mailade att de levererat fel och att jag inte vill att de tillverkar ett nytt utan enbart hämtar det felaktiga och river fakturan.
Fick svar dagen efter att de emottagit mailet och skulle titta närmare på det.
Ringde men fick inget svar den dagen. Dagen därpå svarade vad jag tror var Paula som jag hade haft mailkontakt med.
Senare samma dag fick jag svar att de tar tillbaka fönstret och krediterar fakturan.
Reklamation och hantering måste jag säga funkade bra iaf och skyndsamt!

Nu har jag beställt ett fönster från Svenska Fönster. Skiljer enbart 3000kr och jag får ett bättre u-värde 0,9, 44 dB och solskyddsglas.
Så man blir lurad över ”hur billigt det är”. Inte värt en besparing på 3000kr för dessutom ett sämre fönster.
Sen kanske det blir billigare om man köper fler och får ner fraktkostnaden, givetvis.
Jag sparade nästan 100k, det är inte "lite"! Allt handlar om vilka val man gör på de olika modell!

A Albert_H skrev:
Jag sparade nästan 100k, det är inte "lite"! Allt handlar om vilka val man gör på de olika modell!
Ja absolut, men för mig var det inte värt, och jag blev konfunderad över det. Att betala 3000kr till för ett fönster med betydligt bättre specifikation var givet. Kollade inte upp innan för jag trodde det skulle skilja betydligt mer och ville ge det en chans.

Kan också tillägga att Era fönster var 1500kr billigare inkl. frakt för ett typ likvärdigt fönster. Dock inte i den RAL kulören jag ville ha.

Dock är detta för ett fönster. Beställer man fler så blir ju frakten billigare per fönster och givetvis kan man spara pengar då.

Att göra glastillval känns ju dock sådär när glaskasseterna inte är det som man får specat innan köp. Det gjorde att jag inte ville chansa och låta dem tillverka ett nytt.
Tar man dolda gångjärn är jag övertygad att fönstret skulle haft en bra finish och man kan ju få i vilken färg man vill, och jag fick även matt 30 på alu utan kostnad.
Så det är ett tips att maila och be att få om ni ska köpa därifrån, de kan lösa det. Annars är 70 standard och det blir väldigt glansigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.