41 858 läst · 98 svar
42k läst
98 svar
Har någon beställt från lyxfönster?
Jag beställde från lyxfönster hösten 22.kapten_krok skrev:
Står inpackade under pressening för kommande projekt till sommaren.
Men som det skrivits innan, kontakt deras kundtjänst (helst Paula) henne hade jag kontakt med och fick oftast svar samma dag.
Så här långt är jag nöjd med hur dom såg ut när jag inspekterade dom vid leverans.
Får se när dom kommer på plats.
Tack så mycket! Vi har beställt gyllene furu men ej levererats än!
Väntar med spänning på ett vridfönster med två bågar. 30% glans ute/inne, ljudlamell utvändigt och laminerad insida. 196x76.
/Max
/Max
Fick fönstret men det var fellevererat med synliga gångjärn, hade beställt dolda. Sen stämde inte glastillverkarn med den som de skickat produktblad för.
Det var också hemskt dålig finish vid gångjärnen.
Mailade att de levererat fel och att jag inte vill att de tillverkar ett nytt utan enbart hämtar det felaktiga och river fakturan.
Fick svar dagen efter att de emottagit mailet och skulle titta närmare på det.
Ringde men fick inget svar den dagen. Dagen därpå svarade vad jag tror var Paula som jag hade haft mailkontakt med.
Senare samma dag fick jag svar att de tar tillbaka fönstret och krediterar fakturan.
Reklamation och hantering måste jag säga funkade bra iaf och skyndsamt!
Nu har jag beställt ett fönster från Svenska Fönster. Skiljer enbart 3000kr och jag får ett bättre u-värde 0,9, 44 dB och solskyddsglas.
Så man blir lurad över ”hur billigt det är”. Inte värt en besparing på 3000kr för dessutom ett sämre fönster.
Sen kanske det blir billigare om man köper fler och får ner fraktkostnaden, givetvis.
Mailade att de levererat fel och att jag inte vill att de tillverkar ett nytt utan enbart hämtar det felaktiga och river fakturan.
Ringde men fick inget svar den dagen. Dagen därpå svarade vad jag tror var Paula som jag hade haft mailkontakt med.
Senare samma dag fick jag svar att de tar tillbaka fönstret och krediterar fakturan.
Nu har jag beställt ett fönster från Svenska Fönster. Skiljer enbart 3000kr och jag får ett bättre u-värde 0,9, 44 dB och solskyddsglas.
Så man blir lurad över ”hur billigt det är”. Inte värt en besparing på 3000kr för dessutom ett sämre fönster.
Sen kanske det blir billigare om man köper fler och får ner fraktkostnaden, givetvis.
Jag sparade nästan 100k, det är inte "lite"! Allt handlar om vilka val man gör på de olika modell!kapten_krok skrev:Fick fönstret men det var fellevererat med synliga gångjärn, hade beställt dolda. Sen stämde inte glastillverkarn med den som de skickat produktblad för.
Ja absolut, men för mig var det inte värt, och jag blev konfunderad över det. Att betala 3000kr till för ett fönster med betydligt bättre specifikation var givet. Kollade inte upp innan för jag trodde det skulle skilja betydligt mer och ville ge det en chans.A Albert_H skrev:
Kan också tillägga att Era fönster var 1500kr billigare inkl. frakt för ett typ likvärdigt fönster. Dock inte i den RAL kulören jag ville ha.
Dock är detta för ett fönster. Beställer man fler så blir ju frakten billigare per fönster och givetvis kan man spara pengar då.
Att göra glastillval känns ju dock sådär när glaskasseterna inte är det som man får specat innan köp. Det gjorde att jag inte ville chansa och låta dem tillverka ett nytt.
Tar man dolda gångjärn är jag övertygad att fönstret skulle haft en bra finish och man kan ju få i vilken färg man vill, och jag fick även matt 30 på alu utan kostnad.
Så det är ett tips att maila och be att få om ni ska köpa därifrån, de kan lösa det. Annars är 70 standard och det blir väldigt glansigt.
Liknande trådar
-
Någon som beställt från alango.de?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Har någon beställt kakel/klinker från kakelklippet?
Golv -
någon som beställt kamin från Schornstein-Fachhandel.de ?
Värme allmänt -
Någon som beställt från www.hemfint.se ?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Dreams Garden. Någon som har beställt från dom?
Trädgård allmänt