J JJL - Ljungen 4 skrev:
Ok!

Ok! Är nog över en vecka nu men fick iofs svar rätt snabbt innan på ett par andra frågor så kanske är för att dom håller på att räkna fortfarande på offerten eller så har det blivit för stökigt i mailtråden:) Men generellt uppskattas det med nån respons, bara något kort hade räckt så man vet det är på banan.

Nu var det ett tag sen jag mejla. Men den 22 december mejlade jag kl10.22 och fick svar samma dag kl10:58 av Paula.

Och någon annan gång tog det mej över någon vecka att få svar. Lite trist på så vis att de inte har en mer stabil kundsvarstid i kundservicen.
 
  • Illustration av ett fönster med tre sektioner, två horisontella och en vertikal spröjs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
ola1994
  • Laddar…
R Ravers skrev:
Nu var det ett tag sen jag mejla. Men den 22 december mejlade jag kl10.22 och fick svar samma dag kl10:58 av Paula.
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Ok!

Ok! Är nog över en vecka nu men fick iofs svar rätt snabbt innan på ett par andra frågor så kanske är för att dom håller på att räkna fortfarande på offerten eller så har det blivit för stökigt i mailtråden:) Men generellt uppskattas det med nån respons, bara något kort hade räckt så man vet det är på banan.
Fått svar på ena frågan igår kväll men fortfarande inget om offerten
Det var fort!:D Fick svar igår kväll på ena frågan men fortfarande inget om offerten, det är väl högt tryck nudå.
 
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Fått svar på ena frågan igår kväll men fortfarande inget om offerten
Det var fort!:D Fick svar igår kväll på ena frågan men fortfarande inget om offerten, det är väl högt tryck nudå.
Fått svar på allt nu så känns något tryggare men hörde av en annan att dom räknar energivärdet endast på glaset vilket blir något missvisande när man ska räkna på totalen med ramen, någon mer som vet?
 
Har också tänkt beställa från lyxfönster. mina fönster idag sitter sjukt tight i hålen på fasaden "tegel hus" hur har ni mätt och när ni beställt fönster ? hur mycket har ni dragit av från hålmåttet?
 
B byckq skrev:
Har också tänkt beställa från lyxfönster. mina fönster idag sitter sjukt tight i hålen på fasaden "tegel hus" hur har ni mätt och när ni beställt fönster ? hur mycket har ni dragit av från hålmåttet?
1 cm på alla sidor
 
  • Gilla
byckq
  • Laddar…
B byckq skrev:
Har också tänkt beställa från lyxfönster. mina fönster idag sitter sjukt tight i hålen på fasaden "tegel hus" hur har ni mätt och när ni beställt fönster ? hur mycket har ni dragit av från hålmåttet?
Ta ett kort från insidan så får vi se hur det ser.
Om du vill vara riktigt säker så ta bort foder på insidan också åh mätt.
Men i regel ska man ha frigång 1-2 cm så du kan dreva då drevet är isch 22mm tjockt. Det ska drevas luftigt och inte klämmas in så det blir kompakt.
 
R Ravers skrev:
Ta ett kort från insidan så får vi se hur det ser.
Om du vill vara riktigt säker så ta bort foder på insidan också åh mätt.
Men i regel ska man ha frigång 1-2 cm så du kan dreva då drevet är isch 22mm tjockt. Det ska drevas luftigt och inte klämmas in så det blir kompakt.
Här kommer bilder från utsidan
 
M
B byckq skrev:
Här kommer bilder från utsidan
Utsidan har ingen större betydelse, du skruvar fönstren i reglarna som finns innanför teglet.

Hur gammalt är ditt hus? Alla nyare hus har fönster och dörrar i modulmått med jämna decimeter, då brukar man låta det som skall in vara 2-3cm mindre på båda hållen så går det att dreva runt.
 
M mnils skrev:
Utsidan har ingen större betydelse, du skruvar fönstren i reglarna som finns innanför teglet.

Hur gammalt är ditt hus? Alla nyare hus har fönster och dörrar i modulmått med jämna decimeter, då brukar man låta det som skall in vara 2-3cm mindre på båda hållen så går det att dreva runt.
huset är byggt 1964 och dessa är 130×140 men på övervåningen är det 195x110
 
tacksam för alla svar står nu i valet och kvalet att välja vart ifrån jag ska köpa det står mellan lyxfönster och klarfönster. pris skillnaden är ganska marginell
 
Jag var i kontakt med Lyxfönster ett tag och för det mesta var det en bra respons men fick aldrig något svar på hur dom räknar sina u-värden, om det var endast glaset eller på hela fönstret med rammen. Var även i kontakt med Nordiska Fönster som tydligt visade hur dom räknade och fick bra u-värden samt kunde även leverera fönster i trären ek samt att dom försökte matcha Lyxfönsters offert, dom blev något dyrare men med dom bättre u-värderna kanske hade landat på samma pris.
 
  • Gilla
byckq
  • Laddar…
Vi fick våran beställning efter 6 veckor till norrbotten. 15 fönster och en altandörr. Kom på pall till uppfarten. Betala ca 10k i frakt. Vi är väldigt nöjda med dom.
Furu+alu, Underblecksspår(Precis under alun), Assa abloy beslag, 14mm förborrade monteringshål. Täcklock ingår + att det skickades med olika flaskor med underhållsmedel av olika slag.
 
  • Nytt installerat fönster i tegelvägg med furu+alu-material och synliga underblecksspår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad altandörr i furu och aluminium med underblecksspår och ASSA ABLOY-beslag monterad i tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt genom ett nyligen installerat fönster med furu och aluminiumram mot en altan med trädgårdsmöbler i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marypop68 och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Tänkte testa att göra en beställningen från Lyxfönster jag med.
Funderar på tjockleken av karmen i underkant för ett fast parti. Någon som vet? Finns ju tyvärr inte skisser att ta del av.
Fönstren ska sänkas ned så karmkanten livar med golvnivå och då måste jag lägga på motsvarande mått på höjden…
 
kapten_krok kapten_krok skrev:
Hej!
Tänkte testa att göra en beställningen från Lyxfönster jag med.
Funderar på tjockleken av karmen i underkant för ett fast parti. Någon som vet? Finns ju tyvärr inte skisser att ta del av.
Fönstren ska sänkas ned så karmkanten livar med golvnivå och då måste jag lägga på motsvarande mått på höjden…
Skriv och fråga så skickar dom detaljer har jag för mig
 
S schlump skrev:
Skriv och fråga så skickar dom detaljer har jag för mig
Yes har gjort det! Tänkte bara att ngn kanske har ett snabbare svar ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.