41 859 läst · 98 svar
42k läst
98 svar
Har någon beställt från lyxfönster?
J JJL - Ljungen 4 skrev:Ok!
Ok! Är nog över en vecka nu men fick iofs svar rätt snabbt innan på ett par andra frågor så kanske är för att dom håller på att räkna fortfarande på offerten eller så har det blivit för stökigt i mailtråden Men generellt uppskattas det med nån respons, bara något kort hade räckt så man vet det är på banan.
Nu var det ett tag sen jag mejla. Men den 22 december mejlade jag kl10.22 och fick svar samma dag kl10:58 av Paula.
Och någon annan gång tog det mej över någon vecka att få svar. Lite trist på så vis att de inte har en mer stabil kundsvarstid i kundservicen.
Redigerat:
R Ravers skrev:
Fått svar på ena frågan igår kväll men fortfarande inget om offertenJ JJL - Ljungen 4 skrev:Ok!
Ok! Är nog över en vecka nu men fick iofs svar rätt snabbt innan på ett par andra frågor så kanske är för att dom håller på att räkna fortfarande på offerten eller så har det blivit för stökigt i mailtråden Men generellt uppskattas det med nån respons, bara något kort hade räckt så man vet det är på banan.
Det var fort! Fick svar igår kväll på ena frågan men fortfarande inget om offerten, det är väl högt tryck nudå.
Fått svar på allt nu så känns något tryggare men hörde av en annan att dom räknar energivärdet endast på glaset vilket blir något missvisande när man ska räkna på totalen med ramen, någon mer som vet?J JJL - Ljungen 4 skrev:
Ta ett kort från insidan så får vi se hur det ser.B byckq skrev:
Om du vill vara riktigt säker så ta bort foder på insidan också åh mätt.
Men i regel ska man ha frigång 1-2 cm så du kan dreva då drevet är isch 22mm tjockt. Det ska drevas luftigt och inte klämmas in så det blir kompakt.
Här kommer bilder från utsidanR Ravers skrev:
Utsidan har ingen större betydelse, du skruvar fönstren i reglarna som finns innanför teglet.B byckq skrev:
Hur gammalt är ditt hus? Alla nyare hus har fönster och dörrar i modulmått med jämna decimeter, då brukar man låta det som skall in vara 2-3cm mindre på båda hållen så går det att dreva runt.
huset är byggt 1964 och dessa är 130×140 men på övervåningen är det 195x110mnils skrev:
Jag var i kontakt med Lyxfönster ett tag och för det mesta var det en bra respons men fick aldrig något svar på hur dom räknar sina u-värden, om det var endast glaset eller på hela fönstret med rammen. Var även i kontakt med Nordiska Fönster som tydligt visade hur dom räknade och fick bra u-värden samt kunde även leverera fönster i trären ek samt att dom försökte matcha Lyxfönsters offert, dom blev något dyrare men med dom bättre u-värderna kanske hade landat på samma pris.
Vi fick våran beställning efter 6 veckor till norrbotten. 15 fönster och en altandörr. Kom på pall till uppfarten. Betala ca 10k i frakt. Vi är väldigt nöjda med dom.
Furu+alu, Underblecksspår(Precis under alun), Assa abloy beslag, 14mm förborrade monteringshål. Täcklock ingår + att det skickades med olika flaskor med underhållsmedel av olika slag.
Furu+alu, Underblecksspår(Precis under alun), Assa abloy beslag, 14mm förborrade monteringshål. Täcklock ingår + att det skickades med olika flaskor med underhållsmedel av olika slag.
Hej!
Tänkte testa att göra en beställningen från Lyxfönster jag med.
Funderar på tjockleken av karmen i underkant för ett fast parti. Någon som vet? Finns ju tyvärr inte skisser att ta del av.
Fönstren ska sänkas ned så karmkanten livar med golvnivå och då måste jag lägga på motsvarande mått på höjden…
Funderar på tjockleken av karmen i underkant för ett fast parti. Någon som vet? Finns ju tyvärr inte skisser att ta del av.
Fönstren ska sänkas ned så karmkanten livar med golvnivå och då måste jag lägga på motsvarande mått på höjden…
Skriv och fråga så skickar dom detaljer har jag för migkapten_krok skrev:Hej!