6 956 läst · 28 svar
7k läst
28 svar
Har jag fått rabatt?
Till och med jag kommer ner i ungefär samma pengar och vi jobbar inte ens i elbranschen. Vi har dessutom inget speciellt avtal med Ahlsell då vi endast köper lite verktyg och enstaka skyddskläder av dem.Coolman skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lär ju bli en munter diskussion mellan byggare och elektriker....
Något är off, 40% på bauhaus?J Jennie123 skrev:Hej, vi håller på att renovera hemma och i avtalet med byggföretaget så står det med rabattsatser som de har hos olika butiker och som vi också då får på material. Dock så fick jag en faktura igår som det var uppenbart att de inte hade lagt in rabatten på, så nu börjar jag fundera om vi har fått rabatt på de tidigare fakturorna. De produkterna är av mer teknisk karaktär (el-grejer bland annat) så det är svårt för mig att avgöra om det är ett rabatterat pris eller inte.
Är det någon här som kan kolla på dessa priser på fakturan och se om vi har fått rabatter eller inte? Dessa är de avtalade rabatterna, vet dock inte var de har handlat.
Bauhaus: 40% på lagervaror, 12-18% på beställningsvaror.
Dahl: 40% på lagervaror, 12-18% på beställningsvaror.
Ahlsell: 37% på lagervaror, 12-18% på beställningsvaror.
Optimera: 27% på lagervaror, 12-18% på beställningsvaror.
Se skärmdump på priser och produkter på fakturan.
Jag vet att bauhaus lämnar några procent mot offertförfrågningar, men inga 40.
Är det avdrag från brutto ni förhandlat fram eller påslag på netto?
Kan det vara för att luras?
Håller med, samma sak med optimera, ingen har snitt 27% på hyllpriset där. Möjligen vissa varor men inte på tex virke och gipsP PRLS skrev:
Klart man i sin offert tillhandahåller siffror på utmärkta rabatter hos redan billiga kedjor, i samma storlek som de "rabatter" man ger kunden på listpriset hos Ahlsell.
Om rabatterna är orealistiska spelar ingen roll, eftersom det aldrig fanns någon avsikt att handla någon annanstans än på Ahlsell
Om rabatterna är orealistiska spelar ingen roll, eftersom det aldrig fanns någon avsikt att handla någon annanstans än på Ahlsell
Klicka här för att svara