177 024 läst · 1 328 svar
177k läst
1,3k svar
Har din elektriker också rekommenderat Plejd?
Ful produkt som jag gärna inte litar på. Är den ce märkt på riktigt eller för skojjs skull.J Jocke Best skrev:
En plejd för 500kr blir ändå billigare för mig om jag ska styra ute belysning.
Haha så klart! Ni har ju hänvisat till säkra källor och visat statistik på massvis med missnöjda kunder så jag måste ju ge migK karlmb skrev:
Jonte Karlsson från Alingsås har ända sedan September varit orolig för att PLEJD skall gå i konkurs tidigare var det alias bossebyggaren som uppehåll denna oro.
Jag tror inte de är så stor risk med ett företag som har ett börsvärde på över 4100 miljoner
och med kända personer som ägare t.ex. Koenigsegg med sina sportbilar.
Företagets största ägare och deras ägarandelar respektive röstandelar.Senaste förändring 2021-12-10
10 största ägare Kapital Röster
Avanza Pension 9,65% 9,65%
Handelsbanken Fonder 7,66% 7,66%
Christian von Koenigsegg 7,32% 7,32%
Jag tror inte de är så stor risk med ett företag som har ett börsvärde på över 4100 miljoner
Företagets största ägare och deras ägarandelar respektive röstandelar.Senaste förändring 2021-12-10
Haha då är det uppköp som kan bli en grajj, men även om ! Jag är inte orolig.L Leif i Skåne skrev:Jonte Karlsson från Alingsås har ända sedan September varit orolig för att PLEJD skall gå i konkurs tidigare var det alias bossebyggaren som uppehåll denna oro.
Många älska Saab men som försvann, tråkigt att bilarna slutade fungera sekunden dom lade ner.
Eller vafan! Jag såg just en Saab körandes här!! Wooow!
Jag är också tveksam till Plejd i långa loppet när de flesta väljer annat. Jag kör Hue och Telldus just nu men är rätt sugen på Wizer. Han som pratar är ”köpt” och har fått Wizer installerat gratis om jag läste rätt.
Vem är dom flesta och hur vet du att dom väljer annat ?nikasp skrev:
Tror det handlar mycket om vart man är i livet, renoverar man mycket blir det nog lätt med plejd. Ska vara bara ha en rolig lampa blir det nog Jula wifi lampa kanske. Men hela system är det fåtal som orkar med är min tro IAF.
Hue är svindyrt också så.
Redigerat:
Ja men i en lykta utomhus fungerande den bra. Är dock numera utbytt mot en wifilampa som styrs av home assistant.Forlowt skrev:
Grymt fyllig tråd!
Men...Plejd är väl inte dyrt, jag har Zwave och prissskillnaden är ingen stor grej.
Däremot måste man ju förstå dom som bara vill ha igång ett system.
Den som inställerar blir ju också den som måste se till att lampan går att tända när dom lämnar platsen?
Jag använder Zwave för att jag vill kunna mäta energi,effekt, ström, spänning, temperatur och även kunna styra saker.
Plejd löser inte detta vad jag förstår, men då får jag pillra själv istället.
Dom som inte är intresserade av det väljer väl ett system som någon annan kan köra igång, och ge lite handfast support på?
Men...Plejd är väl inte dyrt, jag har Zwave och prissskillnaden är ingen stor grej.
Däremot måste man ju förstå dom som bara vill ha igång ett system.
Den som inställerar blir ju också den som måste se till att lampan går att tända när dom lämnar platsen?
Jag använder Zwave för att jag vill kunna mäta energi,effekt, ström, spänning, temperatur och även kunna styra saker.
Plejd löser inte detta vad jag förstår, men då får jag pillra själv istället.
Dom som inte är intresserade av det väljer väl ett system som någon annan kan köra igång, och ge lite handfast support på?